Blog

Co to jest Hubspot?

W dzisiejszych realiach marketingu i sprzedaży kluczowe jest korzystanie z pomocy technologii. W zasadzie każdej firmie na pewnym poziomie rozwoju pojawi się konieczność “zatrudnienia” systemu CRM - w przeciwnym razie sami. Ważne, żeby wybrać narzędzie, które nie tylko usprawnia codzienną pracę jako baza danych o prospektach i klientach, ale także pozwala na skuteczniejsze pozyskiwanie klientów i w konsekwencji zwiększanie przychodów. Takim narzędziem jest HubSpot – kompleksowa platforma do automatyzacji marketingu, zarządzania relacjami z klientami (CRM), wsparcia sprzedaży, obsługi klienta czy integracji z narzędziami analitycznymi.

Czym jest HubSpot?

W największym skrócie: HubSpot może służyć jako centrum dowodzenia całą firmą lub jednym z jej elementów - marketingu, sprzedaży czy obsługi klienta. To potężne narzędzie integrujące dane, dzięki czemu każdy zespół ma dostęp do wszystkich potrzebnych informacji. A to sprawia, że cała organizacja jest w stanie pracować wygodniej i szybciej.

HubSpot składa się z fundamentu, czyli systemu CRM oraz tzw. Hubów, czyli elementów systemu wyposażonych w funkcje wspierające konkretne odnogi firmy. 


HubSpot jako CRM - co oferuje?

Fundamentem HubSpota jest zestaw informacji o kontaktach, firmach i ich aktywnościach. Każda osoba, znajdująca się w bazie - czy to klient, czy “kandydat na klienta”, czy po prostu subskrybent naszego newslettera ma swój profil. Wiemy, jakie maile otrzymywał, w jakiej organizacji pracuje i na jakim cyklu życia klienta znajduje się obecnie.

Na tej bazie zbudowane są kolejne elementy systemu. Do czego wykorzystać HubSpot?


HubSpot dla marketingu, czyli Marketing Hub - co oferuje?

HubSpot to jedno z najbardziej zaawansowanych narzędzi do inbound marketingu, które pomaga firmom przyciągać klientów, angażować ich i konwertować w lojalnych odbiorców. Platforma ta integruje wszystkie kluczowe funkcje niezbędne do skutecznego prowadzenia działań marketingowych i sprzedażowych. Dzięki HubSpot możesz zarządzać treściami na stronie internetowej, analizować wyniki działań oraz automatyzować procesy sprzedażowe i obsługę klienta.


A konkretniej? Dzięki HubSpot Marketing Hub możesz: 


Prowadzić kampanie e-mail marketingowe 

Mowa tu zarówno o newsletterach czy cyklicznych akcjach promocyjnych, jak i automatycznych mailach np. po wypełnieniu formularza czy zapisaniu się na webinar. Każdy z maili stworzysz w wygodnym kreatorze drag’n’drop oraz dodasz brandowe kolory i elementy CI.

Co więcej, zobaczysz dokładne statystyki każdego z tych emaili - od podstawowych, takich jak dostarczalność czy otwieralność, po czas spędzony przez odbiorców na czytaniu czy klienty poczty, z których korzystają adresaci.


Zobaczyć wyniki kampanii PPC i powiązać je z kontaktami

Z HubSpotem połączysz kampanie prowadzone w ramach Google Ads, Facebook Ads i LinkedIn Ads - możesz więc na bieżąco monitorować ich wyniki. Co więcej, interakcje kontaktów w Twojej bazie z reklamami są widoczne w systemie. Oznacza to, że jesteś w stanie zmierzyć liczbę i jakość połączeń Twoich prospektów i klientów z Twoją marką. Wiesz też, czy kampanie PPC sprowadzają na Twoją stronę tylko odwiedzających, czy konwertują na realną sprzedaż.


Umieścisz na stronie formularze zgodne z RODO

Formularz dostosujesz graficznie i stworzysz konieczne pola - od e-maila czy personaliów po stanowisko i dowolną inną informację, która powinna znaleźć się w formularzu. Wszystkie dane wraz ze statystykami natychmiastowo trafią do CRM.

W formularzu możesz umieścić także pola ze zgodami na określone typy subskrypcji - na przykład informacje handlowe i marketingowe. Oznacza to, że wyślesz swoje emaile tylko do osób, które się na to zgodnie z prawem zapisały, ale także rozdzielisz rodzaje komunikacji, by nie mieszać przekazów.


Dodawać posty w mediach społecznościowych

Dzięki HubSpotowi dodasz i zobaczysz wyniki postów w wiodących social mediach: Facebooku, Instagramie, X (Twitterze), LinkedInie, a także YouTube.


Rozmawiać z użytkownikami Twojej strony dzięki modułowi live chatu

Możesz w prosty sposób umieścić na stronie widget umożliwiający błyskawiczną komunikację z odwiedzającymi i przypisywać rozmowy do konkretnych pracowników, a także automatyzować te dyskusje dzięki bazie wiedzy.


HubSpot dla sprzedaży, czyli Sales Hub - co oferuje?

Zaprojektujesz i wdrożysz cały proces sprzedażowy

Każdy deal rozumiany jako szansa sprzedażowa jest osobnym obiektem. Możesz więc przypisać go do firmy oraz konkretnego kontaktu po stronie firmy, a następnie umieszczać na ustalonych wcześniej etapach. Przykładowa ścieżka może wyglądać tak:

Nawiązanie kontaktu -> zorganizowanie spotkania -> negocjacje -> przygotowanie umowy -> podpisanie umowy -> fakturowanie

Każdy deal ma przypisane domyślne właściwości, takie jak kwota transakcji czy termin domknięcia. Możesz oczywiście wzbogacić deal o wszystkie potrzebne informacje, takie jak rodzaj produktu czy usługi, liczbę egzemplarzy i dowolne inne dane.

Całość zobaczysz w formie transparentnej tablicy kanbanowej, a każdy deal przesuniesz na kolejny etap po prostu przeciągając go kursorem do właściwej kolumny. Pod kolumnami zobaczysz podsumowanie wartości szans sprzedażowych na danym etapie. Oprócz widoku tablicy jest możliwe również korzystanie z widoku tabeli z możliwością sortowania i filtrowania deali.

Hubspot - widok tableli


Zapiszesz automatycznie całą korenspondencję do CRM z Gmaila i Outlooka

Wtyczka dostępna jest dla każdej płatnej wersji HubSpota. Dzięki niej możesz swobodnie korespondować z klientami czy partnerami biznesowymi, a wiadomości te trafią na oś czasu danego kontaktu podobnie jak wypełnienia formularzy czy wizyty na stronie. Ułatwia to pracę z klientem i nie wymaga żadnego działania ze strony pracownika - wtyczka działa w tle.


Wyślesz sekwencje e-maili handlowych bezpośrednio ze skrzynki handlowca

Możesz zaplanować wysyłkę sekwencji kilku e-maili do swoich leadów i monitorować statystyki otwarć oraz oczywiście odpowiedzi. Dzięki temu o ofercie dowiedzą się adresaci z ustalonej wcześniej listy i nie trzeba wysyłać tych wiadomości ręcznie.


Umówisz się na spotkanie dzięki integracji z kalendarzem Google i Microsoft

Każdy handlowiec w HubSpot może mieć swoją stronę z formularzem pozwalającym na umówienie spotkania. Oczywiście dostępność można dowolnie zdefiniować. Można również tworzyć spotkania grupowe oparte na dostępności więcej niż jednego użytkownika lub rotować użytkowników (tzw. Round Robin).

Spotkania umówione za pomocą formularza w HubSpot po integracji będą widoczne w Twoim kalendarzu Google lub Microsoft.

Hubspot - integracja z kalendarzem Google i Microsoft


Stworzysz własną listę zadań - również z automatyzacjami

Funkcjonalność dotyczy nie tylko handlowców - każdy użytkownik HubSpota może skorzystać z modułu zadaniowego. Zadanie może (choć nie musi) być przypisane do danego kontaktu czy firmy. Co więcej, zadania mogą generować się automatycznie np. W zależności od przesunięcia deala na dany etap (czyli “przygotuj umowę dla potencjalnego klienta” czy “sprawdź potencjał firmy na dany produkt”) i dowolnego innego warunku - od wejścia na stronę po wysłanie wypowiedzenia.

Zadania można generować dla siebie lub dla innych, a ustawienie opcji przypomnienia i deadline’u pomaga w dotrzymywaniu terminów. Zadania zobaczysz w wygodnej tabeli, w której możesz je sortować i sprawdzać ich status.

Hubspot - lista zadań


HubSpot - aplikacja mobilna na smartfony

Aplikacja działa jak przedłużenie “dużej” wersji desktopowej. Zobaczysz w niej swoje zadania, informacje o kontaktach, firmach i dealach, a także zalogujesz połączenia do kontaktów i znajdziesz powiadomienia o tym, że kontakt otworzył wiadomość.


HubSpot dla obsługi klienta - Service Hub - co oferuje?

Wprowadzisz proces obsługi klienta w oparciu o tickety serwisowe

Tickety w HubSpocie działają podobnie jak opisane powyżej deale - są osobnym obiektem umieszczanym na tablicy kanbanowej lub w tabeli. Każde zgłoszenie jest opatrzone domyślnymi lub dodanymi właściwościami oraz przypisane do firmy i kontaktu (lub kontaktów) w bazie. Pozwala to zapanować nad zgłoszeniami i zawsze trzymać rękę na pulsie.


Wyślesz i przeanalizujesz ankiety satysfakcji klienta

Moduł serwisowy wyposażony jest również w system ankietowy. Oznacza to, że możesz zapytać swoich klientów (lub dowolną część Twojej bazy kontaktów) o jakość obsługi czy odczucia związane z kontaktem z Twoją organizacją. Możesz użyć predefiniowanych ankiet z najpopularniejszych metodyk badania satysfakcji (NPS, CSAT, CES) lub stworzyć własną.


Obsłużysz zgłoszenia i wiadomości dzięki grupowej skrzynce email

Każda wiadomość wysłana na skrzynkę kontaktową (np. kontakt@nazwa_organizacji.pl) może trafić do skrzynki odbiorczej i zostać przypisana do użytkownika. Skrzynki mogą obsługiwać pojedyncze osoby oddelegowane do tego zadania lub całe zespoły.


Raportowanie w HubSpot - możliwości

W zasadzie każda dana zebrana w HubSpot może być przedstawiona w formie wykresu czy tabeli - od właściwości sprzedaży po skuteczność marketingu. Wykresy można zebrać w formie wygodnych dashboardów, co sprawia, że HubSpot staje się prawdziwym centrum dowodzenia organizacją. 


Przykładowe raporty:

  • Liczba domkniętych deali sprzedażowych przez zespół handlowy lub konkretnego przedstawiciela
  • Liczba kontaktów znajdujących się na konkretnych etapach cyklu życia
  • Liczba wypełnień formularzy w czasie
  • Nowi klienci i wygenerowane przez nich kwoty
  • Wizyty na stronie
  • Liczba e-maili i połączeń z kontaktami w bazie przez zespół lub konkretnego przedstawiciela
  • Wynik ankiet satysfakcji klienta


Hubspot - raportowanie

Integracje - HubSpot jako centrum łączące różne aplikacje

Kolejną wielką mocą HubSpota jest duża podatność na integracje. Dzięki API możemy połączyć CRMa z wieloma zewnętrznymi usługami za pomocą natywnej integracji lub narzędzi od zewnętrznych firm. A jeżeli danej integracji nie ma, Verseo stworzy ją dla Ciebie.


HubSpota natywnie połączysz z narzędziami do organizacji webinarów, kalendarzami, innymi systemami CRM (Salesforce czy Pipedrive), usługami biurowymi (Google Sheets czy Google Docs), narzędziami analitycznymi (Google Analytics) i setkami innych kategorii usług.


Integracja z centralką GSM

Dzięki opracowanej przez Verseo integracji wszystkie połączenia nawiązywane oraz odbierane przez pracowników firmy na służbowych telefonach trafiają do HubSpota. Mogą one być raportowane oraz opcjonalnie nagrywane wraz z transkryptem, co pozwala na pełną kontrolę efektywności działów sprzedaży czy obsługi klienta.


Integracja z bazą GUS

Integracja HubSpot z GUS stworzona przez Verseo pobiera dane o firmach na podstawie NIPu bezpośrednio z bazy Głównego Urzędu Statystycznego. Dzięki temu Twoja baza firm w CRM pobiera dane adresowe i inne dane o działalności potencjalnych klientów.


Hubspot - integracje
Autor: Adam Kubaszewski 30 maja 2025
Systemy CRM stanowią dzisiaj nieodłączny element strategii wielu firm. Pozwalają z jednej strony efektywnie zarządzać relacjami z klientami, a z drugiej poprawiać wyniki marketingu oraz zwiększać przychody ze sprzedaży. Sprawdź, jakie funkcje powinien mieć CRM idealny, który będzie stanowić ogromne wsparcie dla Twoich pracowników! Czym jest i jakie funkcjonalności powinien mieć CRM? CRM (Customer Relationship Management) to system do zarządzania relacjami z klientami, usprawniający sprzedaż, marketing i obsługę klienta. Umożliwia personalizację komunikacji i efektywne zarządzanie zadaniami, co zwiększa skuteczność działań biznesowych i poprawia doświadczenie klientów. Co powinien mieć dobry CRM? Funkcje, takie jak zarządzanie kontaktami, automatyzacja sprzedaży, obsługa leadów czy śledzenie interakcji. To jednak nie wszystko. Sprawdź zatem, jakie funkcje powinien mieć CRM, by w stu procentach spełnił oczekiwania – Twoje i Twoich pracowników! 14 najważniejszych funkcjonalności CRM Na rynku można znaleźć wiele systemów CRM. Funkcje, jakie mają, są bardzo zróżnicowane, jednak my wybraliśmy spośród nich 14 absolutnie niezbędnych. Jeżeli więc szukasz najlepszego wsparcia sprzedaży i obsługi kontrahentów, sprawdź, czy wybrane oprogramowanie zostało w nie wyposażone – dzięki temu zwiększysz swoje szanse na zadowolenie klientów i lepsze wyniki! Zarządzanie kontaktami To zdecydowanie jedna z najważniejszych funkcjonalności CRM, którą ma każdy system dostępny na rynku. Na czym polega? Przede wszystkim na gromadzeniu i organizowaniu informacji o klientach, w tym ich danych kontaktowych i preferencji, a także historii interakcji. Dzięki temu firmy mogą łatwiej zarządzać relacjami, śledzić reakcje konsumentów oraz szybko odpowiadać na ich potrzeby. Automatyzacja sprzedaży Dobry CRM musi automatyzować procesy sprzedażowe. Mowa tu przede wszystkim o: przypisywaniu leadów do odpowiednich handlowców; wysyłaniu e-maili i przypomnień, np. o spotkaniach; generowaniu ofert i propozycji cenowych na podstawie danych klienta; śledzeniu statusu transakcji i przypominaniu o istotnych terminach; generowaniu raportów sprzedażowych. Dzięki temu zespół sprzedaży może skupić się na innych wartościowych zadaniach, co przekłada się na szybsze zamykanie transakcji i większą efektywność. Automatyzacja redukuje także ryzyko pominięcia ważnych kroków w procesie sprzedaży, zwiększając jego przejrzystość. Zarządzanie leadami To także niezwykle istotny element dobrego systemu CRM. Funkcja ta umożliwia bowiem klasyfikowanie i śledzenie leadów w całym cyklu sprzedażowym. Efekt? Możliwość ustalania priorytetów i tym samym szybszej konwersji leadów na rzeczywistych nabywców. Ważne jest również, by CRM umożliwiał określenie skuteczności poszczególnych kanałów pozyskiwania klientów, co pozwala na optymalizację działań marketingowych. Obsługa klienta i wsparcie Do funkcjonalności CRM zaliczamy również udział w obsłudze klienta. System powinien np. rejestrować zgłoszenia serwisowe, monitorować ich status i przypisywać odpowiednie zadania konkretnym pracownikom. Dzięki temu możliwe będzie szybkie reagowanie na ewentualne problemy, a także ich skuteczniejsze rozwiązywanie (na podstawie pełnych informacji o danym kliencie). Zarządzanie kampaniami marketingowymi Wsparcie sprzedaży to nie wszystko, co powinien oferować dobry CRM. Funkcje zarządzania kampaniami marketingowymi są równie ważne, ponieważ pozwalają skuteczniej docierać do potencjalnych klientów oraz ich segmentować. System powinien umożliwiać zarządzanie kampaniami, wspierając tworzenie i realizowanie działań promujących firmę (np. mailing czy reklamy w social mediach), a także śledzić ich efektywność. Analiza i raportowanie Profesjonalny CRM pozwala na generowanie szczegółowych raportów i analiz dotyczących sprzedaży, efektywności kampanii marketingowych oraz zachowań klientów. Dzięki tym informacjom menedżerowie mogą podejmować lepsze decyzje strategiczne, bazując na realnych danych. Raportowanie umożliwia także monitorowanie wyników zespołów sprzedażowych, co pozwala na szybkie identyfikowanie obszarów wymagających poprawy. Zarządzanie zadaniami i harmonogramami Jeżeli szukasz odpowiedniego systemu i zastanawiasz się, jakie funkcje powinien mieć CRM, zwróć uwagę na zarządzanie zadaniami i harmonogramami. Powinien on umożliwiać przypisywanie konkretnych działań do pracowników oraz przypominać o terminach. Skutkuje to większą efektywnością i ograniczeniem ryzyka opóźnień do absolutnego minimum. Integracja z innymi systemami Najnowocześniejsze CRM-y pozwalają na integrację z innymi platformami, takimi jak ERP, e-commerce czy narzędzia do analizy danych. Dzięki temu informacje przepływają płynnie pomiędzy różnymi działami firmy, co zapewnia spójność danych i efektywność procesów. Integracja z systemami zewnętrznymi eliminuje także potrzebę ręcznego wprowadzania danych, co prowadzi do znacznej oszczędności czasu oraz redukcji ewentualnych błędów. Segmentacja klientów Ważną funkcjonalnością CRM jest także dokładna segmentacja bazy klientów według różnych kryteriów, takich jak np. demografia, historia zakupów, poziom zaangażowania itd. Jest to bardzo istotne nie tylko pod kątem tworzenia spersonalizowanych ofert, ale również komunikacji i pozwala znacząco zwiększyć skuteczność działań marketingowych (precyzyjniejsze kierowanie reklam i tym samym lepsze wyniki sprzedażowe). Możliwość tworzenia stron internetowych i blogów W systemie CRM warto mieć możliwość tworzenia stron i blogów, ponieważ umożliwia to bezpośrednie zarządzanie treściami marketingowymi i komunikacją z klientami z poziomu jednej platformy. Dzięki temu firmy mogą skuteczniej budować relacje z odbiorcami, dostarczając im wartościowe informacje, aktualności czy poradniki, które zwiększają zaangażowanie i lojalność. Ponadto integracja tych funkcji z CRM pozwala lepiej śledzić reakcje użytkowników, analizować skuteczność publikowanych treści i personalizować dalsze działania marketingowe w oparciu o dane zgromadzone w systemie. Zarządzanie uprawnieniami Do ważnych funkcjonalności CRM zaliczamy również możliwość nadawania i odbierania uprawnień wybranym użytkownikom. Dzięki temu do minimum zostanie ograniczone wszelkie ryzyko – np. związane z dostępem do faktur czy kluczowych danych pracowników. To także pewność, że każdy pracownik doskonale wie, co ma robić i jaki obszar powinien traktować priorytetowo. Zarządzanie cennikami i ofertami System CRM powinien także ułatwiać tworzenie, przechowywanie i wysyłanie ofert handlowych oraz cenników, co przyspiesza proces sprzedaży. Dzięki zintegrowanemu systemowi pracownicy mają dostęp do aktualnych cen i szczegółów oferty, co zapewnia spójność ich działań i znacząco usprawnia pracę. Pozwala to również na szybszą reakcję na zapytania klientów, co przekłada się na wyższą efektywność procesu sprzedaży. Mobilny dostęp do systemu Nowoczesne CRM-y oferują aplikacje mobilne, które pozwalają na zarządzanie danymi i komunikację z klientami w dowolnym miejscu i czasie. Dzięki temu pracownicy mogą realizować swoje zadania zdalnie, co zwiększa elastyczność i przyspiesza reakcję na zapytania klientów. Mobilny dostęp do systemu umożliwia także łatwiejszą współpracę między zespołami, co z kolei znacząco poprawia efektywność działań. Integracja z systemem płatności Na koniec coś o płatnościach w CRM. Funkcje integracji z systemami płatności, generowania faktur czy monitorowania zaległości są istotne, ponieważ pozwalają na łatwe zarządzanie całym procesem, zapewniają szybki dostęp do informacji o stanie finansowym firmy i pomagają w terminowym ściąganiu należności. Wszystko to poprawia płynność finansową oraz efektywność działań danej organizacji. Jeżeli szukasz odpowiedniego systemu CRM, który ma niezbędne funkcje i daje więcej możliwości niż inne dostępne na rynku rozwiązania, zdecyduj się na wdrożenie HubSpot. Jest to CRM, który oferuje bogaty zestaw narzędzi do zarządzania sprzedażą, marketingiem i obsługą klienta, umożliwiając łatwą automatyzację procesów, personalizację komunikacji oraz pełną integrację z innymi systemami. Wszystko to przekłada się na zwiększoną efektywność i lepsze wyniki sprzedaży. Pomożemy Ci wdrożyć system CRM, a także zapewnimy wsparcie na innych płaszczyznach – np. w zakresie pozycjonowania czy reklamy PPC. Zapraszamy do kontaktu!
Autor: Adam Kubaszewski 29 maja 2025
Chcesz skutecznie zarządzać relacjami z klientami i dbać o ich zadowolenie lepiej niż dotychczas? W takim razie postaw na odpowiedni system CRM. Ranking, który dla Ciebie przygotowaliśmy, stanowi zestawienie najlepszych programów tego typu – wybierając jeden z nich, zyskasz możliwość zwiększenia wydajności i skuteczności działań swoich pracowników, a także usprawnisz wiele firmowych procesów. Sprawdź najlepsze CRM i zainwestuj w ten system, który najlepiej pasuje do Twojej organizacji! HubSpot Nasz ranking CRM zaczniemy od najlepszego rozwiązania – zwłaszcza w oczach przedsiębiorców, których celem było usprawnienie pracy trzech kluczowych działów: sprzedaży, obsługi klienta oraz marketingu. HubSpot to narzędzie, które działa już w ponad 135 krajach i obsługuje ponad 216 tysięcy firm, co nie jest dziełem przypadku. System pozwala zautomatyzować sprzedaż i marketing, segmentować klientów według wielu kryteriów, a także obserwować i analizować ich zachowania. Co więcej, daje dostęp do zróżnicowanych raportów, dzięki którym możliwa jest późniejsza optymalizacja działań. HubSpot jest narzędziem płatnym - co prawda ma też darmową wersję, jednak wiąże się ona z dużymi ograniczeniami. HubSpot charakteryzuje się bardzo szerokimi możliwościami integracji z zewnętrznymi systemami, co pozwala stworzyć centrum zarządzania właściwie wszystkimi aspektami firmy w jednym narzędziu. Najważniejsze zalety HubSpot to: możliwość automatyzacji sprzedaży i marketingu; szczegółowa analiza zachowań klientów; bardzo dobra organizacja kontaktów; łączenie działów sprzedaży, obsługi klienta oraz marketingu; prosty interfejs; rozbudowana aplikacja mobilna wbudowany kreator landing pages; szerokie możliwości raportowania. Pipedrive Nieco mniej rozbudowanym systemem, który jednak wciąż reprezentuje najlepsze CRM, jest Pipedrive, który koncentruje się na optymalizacji procesu sprzedażowego. Został wyposażony w liczne funkcje, które umożliwiają efektywniejsze finalizowanie transakcji oraz utrzymywanie dobrych relacji z kontrahentami. Mowa tu między innymi o generowaniu prognoz sprzedaży, śledzeniu zachowań klientów (również tych potencjalnych), automatyzacji e-mail marketingu czy zarządzaniu kontaktami. Ważną informacją dla przedsiębiorców jest bez wątpienia to, że Pipedrive ma polską wersję językową. To narzędzie idealne zwłaszcza dla małych i średnich firm. Najważniejsze zalety Pipedrive to: wiele funkcji wspierających proces sprzedaży; możliwość integracji z licznymi narzędziami; generowanie prognoz sprzedaży; polska wersja językowa; aplikacja mobilna. Salesforce Interesują Cię najlepsze CRM w chmurze? W takim razie poza HubSpotem dobrym rozwiązaniem może być Salesforce, który automatyzuje procesy sprzedażowe i działania marketingowe. Stanowi też dobrą bazę danych o klientach, dając szybki dostęp do różnych informacji i umożliwiając podejmowanie natychmiastowych działań. Wyróżnia go zastosowanie systemów sztucznej inteligencji, jak Einstein AI, które analizują dane i przewidują zachowania klientów. Nie bez znaczenia jest również fakt, że Salesforce można integrować z wieloma aplikacjami, jak: Slack, Microsoft Outlook, Google Workspace, Mailchimp czy Zapier. Minusem jest cena - to znacznie droższy system niż HubSpot. Najważniejsze zalety Salesforce: automatyzacja procesów sprzedażowych i marketingowych; szybki dostęp do informacji o klientach; narzędzia AI, które analizują dane i przewidują zachowania klientów; prosty interfejs, którego obsługa nie wymaga kompleksowego szkolenia; możliwość integracji z wieloma zewnętrznymi aplikacjami. Zoho CRM Jeżeli natomiast szukasz niedrogiego programu CRM dla małej lub średniej firmy, sprawdź Zoho. To system, który oferuje szeroki zakres funkcji, takich jak automatyzacja sprzedaży, zarządzanie leadami, e-mail marketing oraz integracje z popularnymi narzędziami (np. Google Workspace, Microsoft 365 czy Zapier). Do atutów Zoho CRM zaliczamy również możliwość dostosowania interfejsu i procesów do indywidualnych potrzeb firmy, a także wbudowaną sztuczną inteligencję, która pomaga analizować dane i przewidywać zachowania klientów. System działa w chmurze i ma aplikację mobilną, co ułatwia pracę zespołom sprzedażowym w terenie. Minusem może być brak polskiej wersji językowej i uboższe możliwości względem HubSpota. Najważniejsze zalety Zoho CRM: liczne funkcje, które automatyzują sprzedaż i marketing; możliwość integracji z popularnymi aplikacjami; możliwość indywidualnego dostosowania interfejsu; prosta obsługa; działa w chmurze i ma aplikację mobilną; przystępna cena. Creatio Nasz ranking CRM nie mógł obyć się również bez Creatio – narzędzia do zarządzania sprzedażą, marketingiem oraz obsługą klienta. Wyróżnia się on zaawansowaną automatyzacją procesów biznesowych, za co w dużej mierze odpowiada generatywna sztuczna inteligencja, a także brakiem konieczności kodowania, co pozwala na jego łatwe i szybkie wdrożenie w każdej firmie. Co więcej, Creatio oferuje zindywidualizowane cykle pracy dla wielu branż i wbudowaną funkcję BPM, dzięki której można łatwo modelować i optymalizować procesy sprzedażowe. Działa w chmurze, na urządzeniach mobilnych i może być zintegrowany z wieloma aplikacjami, jak Microsoft 365 czy Slack. Najważniejsze zalety Creatio: skuteczna automatyzacja sprzedaży, marketingu i obsługi klienta; funkcje oparte na GenAI; brak kodowania, oznaczający możliwość łatwego wdrożenia; zindywidualizowane cykle pracy; działa w chmurze i ma aplikację mobilną; możliwość integracji z wieloma aplikacjami. ActiveCampaign CRM, który jest narzędziem typu all-in-one. Dla wielu ActiveCampaign to rozwiązanie łączące zarządzanie relacjami z klientami z zaawansowaną automatyzacją marketingową. Jego największą zaletą jest mocno rozwinięta funkcja automatyzacji e-mail marketingu oraz segmentacji klientów. Umożliwia tworzenie spersonalizowanych kampanii oraz dynamicznych ścieżek sprzedażowych, co sprawia, że jest idealny dla firm stawiających na marketing oparty na danych. Integruje się z wieloma narzędziami, takimi jak Shopify, WordPress, Zapier czy Salesforce, będąc przy tym dość intuicyjnym. Najważniejsze zalety ActiveCampaign: narzędzie typu all-in-one; wiele funkcji, umożliwiających zarządzanie klientami i automatyzację procesów biznesowych; wsparcie nie tylko dla działu sprzedaży, ale również marketingu; możliwość tworzenia spersonalizowanych kampanii; szerokie możliwości integracji; intuicyjna obsługa. Insightly Najlepsze systemy CRM, które oferują „wszystko w jednym”, reprezentuje również Insightly. To intuicyjne narzędzie przeznaczone głównie dla małych i średnich firm, łączące zarządzanie relacjami z klientami z funkcjami zarządzania projektami. Oferuje moduł automatyzacji sprzedaży oraz marketingu, co ułatwia organizację pracy zespołowej. Jego dużą zaletą jest integracja z popularnymi aplikacjami, takimi jak: Gmail, Microsoft 365, Slack czy QuickBooks. Insightly ma również wbudowane narzędzia do raportowania i analizy danych, co pomaga w podejmowaniu lepszych decyzji biznesowych. System działa w chmurze i ma aplikację mobilną, zapewniając możliwość pracy zdalnej. Minusem może być brak niektórych funkcji dostępnych w bardziej rozbudowanych programach CRM, takich jak HubSpot. Najważniejsze zalety Insightly: skuteczne zarządzanie relacjami z klientami oraz projektami; moduły automatyzacji sprzedaży oraz marketingu; możliwość raportowania i analizy danych; integracja z wieloma zewnętrznymi aplikacjami; działa w chmurze i ma aplikację mobilną. Sugar Chcąc poprawić wydajność wielu działów, w tym sprzedaży, marketingu oraz obsługi klientów, warto sprawdzić (prawdopodobnie) najlepszy CRM dla startupów, czyli Sugar. Ma wszystkie niezbędne funkcje do zarządzania relacjami z klientami, zapewnia możliwość pełnej personalizacji oraz wdrożenia zarówno w chmurze, jak i lokalnie, a do tego jest bardzo intuicyjny. Wyróżnia się też łatwością wdrożenia. Minusy? Stosunkowo wysoka cena oraz mniej funkcji niż w przypadku innych CRM zaprezentowanych w rankingu. Najważniejsze zalety Sugar: wsparcie dla działów sprzedaży, marketingu i obsługi klientów; wiele funkcji do zarządzania relacjami z klientami; możliwość wdrożenia w chmurze oraz lokalnie; łatwa obsługa. Bitrix24 W naszym rankingu CRM nie mogło zabraknąć również Bitrix24. Może być rozwiązaniem dla firm poszukujących wszechstronnego systemu do zarządzania biznesem, które jednak może być przytłaczające dla mniejszych zespołów potrzebujących prostego CRM. Nie zmienia to jednak faktu, że ma wiele przydatnych funkcji, na czele z zarządzaniem kontaktami, automatyzacją marketingu, generowaniem danych o kontrahentach czy analizą lejka sprzedażowego. Co ważne, narzędzie jest dostępne w języku polskim i ma bezpłatną wersję (dla ograniczonej liczby użytkowników). Najważniejsze zalety Bitrix24: bardzo duża liczba funkcji; możliwość automatyzacji wielu procesów.; kompleksowe narzędzie dla biznesu, nie tylko z zakresu CRM; polska wersja i bezpłatny plan. Outvio Nasz ranking CRM kończymy narzędziem Outvio. Dlaczego? Ponieważ jest to jedna z najlepszych platform do automatyzacji procesów związanych z realizacją zamówień, zwrotami i obsługą posprzedażową dla e-commerce. Umożliwia optymalizację logistyki, integrując się z popularnymi systemami sklepów internetowych, takimi jak Shopify, WooCommerce, Magento czy PrestaShop. Do jego głównych zalet zaliczamy automatyzację wielu procesów oraz funkcje personalizacji brandingu w komunikacji. Najważniejsze zalety Outvio: dobre narzędzie głównie dla sklepów internetowych; liczne funkcje związane z realizacją zamówień i obsługą posprzedażową; integracja z wieloma systemami e-commerce; funkcje personalizacji brandingu. Ranking systemów CRM Mamy nadzieję, że powyższy ranking CRM pomoże Ci wybrać najlepszy CRM dla swojej firmy. Potrzebujesz wsparcia? Zapraszamy do kontaktu – oferujemy wdrożenie HubSpot oraz wiele usług, na czele z pozycjonowaniem oraz reklamą PPC , dzięki którym poprawisz efekty swoich działań marketingowych i zwiększysz przychody ze sprzedaży!
Autor: Adam Kubaszewski 22 maja 2025
Umawianie spotkań z klientami to u Ciebie szybka piłka, czy raczej kilkudniowy mailowy ping-pong? 📅 Znasz to? Propozycja terminu – odrzucenie – nowa propozycja – i tak w kółko… A Ty nie możesz porządnie zaplanować sobie tygodnia i czekasz w trybie stand-by. Dobra wiadomość – ten chaos da się uporządkować. Pokażę Ci, jak zrobić to w HubSpot, by raz na zawsze zapanować nad swoim kalendarzem. Dziś bierzemy na tapet temat, który wydaje się błahy, ale potrafi sparaliżować pracę zespołu: organizacja spotkań z klientami.