Układ blogu

Blog

Co to jest Hubspot?

W dzisiejszych realiach marketingu i sprzedaży kluczowe jest korzystanie z pomocy technologii. W zasadzie każdej firmie na pewnym poziomie rozwoju pojawi się konieczność “zatrudnienia” systemu CRM - w przeciwnym razie sami. Ważne, żeby wybrać narzędzie, które nie tylko usprawnia codzienną pracę jako baza danych o prospektach i klientach, ale także pozwala na skuteczniejsze pozyskiwanie klientów i w konsekwencji zwiększanie przychodów. Takim narzędziem jest HubSpot – kompleksowa platforma do automatyzacji marketingu, zarządzania relacjami z klientami (CRM), wsparcia sprzedaży, obsługi klienta czy integracji z narzędziami analitycznymi.

Czym jest HubSpot?

W największym skrócie: HubSpot może służyć jako centrum dowodzenia całą firmą lub jednym z jej elementów - marketingu, sprzedaży czy obsługi klienta. To potężne narzędzie integrujące dane, dzięki czemu każdy zespół ma dostęp do wszystkich potrzebnych informacji. A to sprawia, że cała organizacja jest w stanie pracować wygodniej i szybciej.

HubSpot składa się z fundamentu, czyli systemu CRM oraz tzw. Hubów, czyli elementów systemu wyposażonych w funkcje wspierające konkretne odnogi firmy. 


HubSpot jako CRM - co oferuje?

Fundamentem HubSpota jest zestaw informacji o kontaktach, firmach i ich aktywnościach. Każda osoba, znajdująca się w bazie - czy to klient, czy “kandydat na klienta”, czy po prostu subskrybent naszego newslettera ma swój profil. Wiemy, jakie maile otrzymywał, w jakiej organizacji pracuje i na jakim cyklu życia klienta znajduje się obecnie.

Na tej bazie zbudowane są kolejne elementy systemu. Do czego wykorzystać HubSpot?


HubSpot dla marketingu, czyli Marketing Hub - co oferuje?

HubSpot to jedno z najbardziej zaawansowanych narzędzi do inbound marketingu, które pomaga firmom przyciągać klientów, angażować ich i konwertować w lojalnych odbiorców. Platforma ta integruje wszystkie kluczowe funkcje niezbędne do skutecznego prowadzenia działań marketingowych i sprzedażowych. Dzięki HubSpot możesz zarządzać treściami na stronie internetowej, analizować wyniki działań oraz automatyzować procesy sprzedażowe i obsługę klienta.


A konkretniej? Dzięki HubSpot Marketing Hub możesz: 


Prowadzić kampanie e-mail marketingowe 

Mowa tu zarówno o newsletterach czy cyklicznych akcjach promocyjnych, jak i automatycznych mailach np. po wypełnieniu formularza czy zapisaniu się na webinar. Każdy z maili stworzysz w wygodnym kreatorze drag’n’drop oraz dodasz brandowe kolory i elementy CI.

Co więcej, zobaczysz dokładne statystyki każdego z tych emaili - od podstawowych, takich jak dostarczalność czy otwieralność, po czas spędzony przez odbiorców na czytaniu czy klienty poczty, z których korzystają adresaci.


Zobaczyć wyniki kampanii PPC i powiązać je z kontaktami

Z HubSpotem połączysz kampanie prowadzone w ramach Google Ads, Facebook Ads i LinkedIn Ads - możesz więc na bieżąco monitorować ich wyniki. Co więcej, interakcje kontaktów w Twojej bazie z reklamami są widoczne w systemie. Oznacza to, że jesteś w stanie zmierzyć liczbę i jakość połączeń Twoich prospektów i klientów z Twoją marką. Wiesz też, czy kampanie PPC sprowadzają na Twoją stronę tylko odwiedzających, czy konwertują na realną sprzedaż.


Umieścisz na stronie formularze zgodne z RODO

Formularz dostosujesz graficznie i stworzysz konieczne pola - od e-maila czy personaliów po stanowisko i dowolną inną informację, która powinna znaleźć się w formularzu. Wszystkie dane wraz ze statystykami natychmiastowo trafią do CRM.

W formularzu możesz umieścić także pola ze zgodami na określone typy subskrypcji - na przykład informacje handlowe i marketingowe. Oznacza to, że wyślesz swoje emaile tylko do osób, które się na to zgodnie z prawem zapisały, ale także rozdzielisz rodzaje komunikacji, by nie mieszać przekazów.


Dodawać posty w mediach społecznościowych

Dzięki HubSpotowi dodasz i zobaczysz wyniki postów w wiodących social mediach: Facebooku, Instagramie, X (Twitterze), LinkedInie, a także YouTube.


Rozmawiać z użytkownikami Twojej strony dzięki modułowi live chatu

Możesz w prosty sposób umieścić na stronie widget umożliwiający błyskawiczną komunikację z odwiedzającymi i przypisywać rozmowy do konkretnych pracowników, a także automatyzować te dyskusje dzięki bazie wiedzy.


HubSpot dla sprzedaży, czyli Sales Hub - co oferuje?

Zaprojektujesz i wdrożysz cały proces sprzedażowy

Każdy deal rozumiany jako szansa sprzedażowa jest osobnym obiektem. Możesz więc przypisać go do firmy oraz konkretnego kontaktu po stronie firmy, a następnie umieszczać na ustalonych wcześniej etapach. Przykładowa ścieżka może wyglądać tak:

Nawiązanie kontaktu -> zorganizowanie spotkania -> negocjacje -> przygotowanie umowy -> podpisanie umowy -> fakturowanie

Każdy deal ma przypisane domyślne właściwości, takie jak kwota transakcji czy termin domknięcia. Możesz oczywiście wzbogacić deal o wszystkie potrzebne informacje, takie jak rodzaj produktu czy usługi, liczbę egzemplarzy i dowolne inne dane.

Całość zobaczysz w formie transparentnej tablicy kanbanowej, a każdy deal przesuniesz na kolejny etap po prostu przeciągając go kursorem do właściwej kolumny. Pod kolumnami zobaczysz podsumowanie wartości szans sprzedażowych na danym etapie. Oprócz widoku tablicy jest możliwe również korzystanie z widoku tabeli z możliwością sortowania i filtrowania deali.

Hubspot - widok tableli


Zapiszesz automatycznie całą korenspondencję do CRM z Gmaila i Outlooka

Wtyczka dostępna jest dla każdej płatnej wersji HubSpota. Dzięki niej możesz swobodnie korespondować z klientami czy partnerami biznesowymi, a wiadomości te trafią na oś czasu danego kontaktu podobnie jak wypełnienia formularzy czy wizyty na stronie. Ułatwia to pracę z klientem i nie wymaga żadnego działania ze strony pracownika - wtyczka działa w tle.


Wyślesz sekwencje e-maili handlowych bezpośrednio ze skrzynki handlowca

Możesz zaplanować wysyłkę sekwencji kilku e-maili do swoich leadów i monitorować statystyki otwarć oraz oczywiście odpowiedzi. Dzięki temu o ofercie dowiedzą się adresaci z ustalonej wcześniej listy i nie trzeba wysyłać tych wiadomości ręcznie.


Umówisz się na spotkanie dzięki integracji z kalendarzem Google i Microsoft

Każdy handlowiec w HubSpot może mieć swoją stronę z formularzem pozwalającym na umówienie spotkania. Oczywiście dostępność można dowolnie zdefiniować. Można również tworzyć spotkania grupowe oparte na dostępności więcej niż jednego użytkownika lub rotować użytkowników (tzw. Round Robin).

Spotkania umówione za pomocą formularza w HubSpot po integracji będą widoczne w Twoim kalendarzu Google lub Microsoft.

Hubspot - integracja z kalendarzem Google i Microsoft


Stworzysz własną listę zadań - również z automatyzacjami

Funkcjonalność dotyczy nie tylko handlowców - każdy użytkownik HubSpota może skorzystać z modułu zadaniowego. Zadanie może (choć nie musi) być przypisane do danego kontaktu czy firmy. Co więcej, zadania mogą generować się automatycznie np. W zależności od przesunięcia deala na dany etap (czyli “przygotuj umowę dla potencjalnego klienta” czy “sprawdź potencjał firmy na dany produkt”) i dowolnego innego warunku - od wejścia na stronę po wysłanie wypowiedzenia.

Zadania można generować dla siebie lub dla innych, a ustawienie opcji przypomnienia i deadline’u pomaga w dotrzymywaniu terminów. Zadania zobaczysz w wygodnej tabeli, w której możesz je sortować i sprawdzać ich status.

Hubspot - lista zadań


HubSpot - aplikacja mobilna na smartfony

Aplikacja działa jak przedłużenie “dużej” wersji desktopowej. Zobaczysz w niej swoje zadania, informacje o kontaktach, firmach i dealach, a także zalogujesz połączenia do kontaktów i znajdziesz powiadomienia o tym, że kontakt otworzył wiadomość.


HubSpot dla obsługi klienta - Service Hub - co oferuje?

Wprowadzisz proces obsługi klienta w oparciu o tickety serwisowe

Tickety w HubSpocie działają podobnie jak opisane powyżej deale - są osobnym obiektem umieszczanym na tablicy kanbanowej lub w tabeli. Każde zgłoszenie jest opatrzone domyślnymi lub dodanymi właściwościami oraz przypisane do firmy i kontaktu (lub kontaktów) w bazie. Pozwala to zapanować nad zgłoszeniami i zawsze trzymać rękę na pulsie.


Wyślesz i przeanalizujesz ankiety satysfakcji klienta

Moduł serwisowy wyposażony jest również w system ankietowy. Oznacza to, że możesz zapytać swoich klientów (lub dowolną część Twojej bazy kontaktów) o jakość obsługi czy odczucia związane z kontaktem z Twoją organizacją. Możesz użyć predefiniowanych ankiet z najpopularniejszych metodyk badania satysfakcji (NPS, CSAT, CES) lub stworzyć własną.


Obsłużysz zgłoszenia i wiadomości dzięki grupowej skrzynce email

Każda wiadomość wysłana na skrzynkę kontaktową (np. kontakt@nazwa_organizacji.pl) może trafić do skrzynki odbiorczej i zostać przypisana do użytkownika. Skrzynki mogą obsługiwać pojedyncze osoby oddelegowane do tego zadania lub całe zespoły.


Raportowanie w HubSpot - możliwości

W zasadzie każda dana zebrana w HubSpot może być przedstawiona w formie wykresu czy tabeli - od właściwości sprzedaży po skuteczność marketingu. Wykresy można zebrać w formie wygodnych dashboardów, co sprawia, że HubSpot staje się prawdziwym centrum dowodzenia organizacją. 


Przykładowe raporty:

  • Liczba domkniętych deali sprzedażowych przez zespół handlowy lub konkretnego przedstawiciela
  • Liczba kontaktów znajdujących się na konkretnych etapach cyklu życia
  • Liczba wypełnień formularzy w czasie
  • Nowi klienci i wygenerowane przez nich kwoty
  • Wizyty na stronie
  • Liczba e-maili i połączeń z kontaktami w bazie przez zespół lub konkretnego przedstawiciela
  • Wynik ankiet satysfakcji klienta


Hubspot - raportowanie

Integracje - HubSpot jako centrum łączące różne aplikacje

Kolejną wielką mocą HubSpota jest duża podatność na integracje. Dzięki API możemy połączyć CRMa z wieloma zewnętrznymi usługami za pomocą natywnej integracji lub narzędzi od zewnętrznych firm. A jeżeli danej integracji nie ma, Verseo stworzy ją dla Ciebie.


HubSpota natywnie połączysz z narzędziami do organizacji webinarów, kalendarzami, innymi systemami CRM (Salesforce czy Pipedrive), usługami biurowymi (Google Sheets czy Google Docs), narzędziami analitycznymi (Google Analytics) i setkami innych kategorii usług.


Integracja z centralką GSM

Dzięki opracowanej przez Verseo integracji wszystkie połączenia nawiązywane oraz odbierane przez pracowników firmy na służbowych telefonach trafiają do HubSpota. Mogą one być raportowane oraz opcjonalnie nagrywane wraz z transkryptem, co pozwala na pełną kontrolę efektywności działów sprzedaży czy obsługi klienta.


Integracja z bazą GUS

Integracja HubSpot z GUS stworzona przez Verseo pobiera dane o firmach na podstawie NIPu bezpośrednio z bazy Głównego Urzędu Statystycznego. Dzięki temu Twoja baza firm w CRM pobiera dane adresowe i inne dane o działalności potencjalnych klientów.


Hubspot - integracje
Integracja Clickmeeting i HubSpota
Autor: Adam Kubaszewski 8 kwietnia 2025
HubSpot oraz narzędzia do webinarów? Sprawdź jak HubSpot dogada się z ClickMeeting, Livestrom oraz GoToWebinar - narzędziach testowanych przez nas!
HubSpot Insights ZNIKA
Autor: Adam Kubaszewski 28 marca 2025
HubSpot Insight odchodzi w niepamięć. Co z Twoją bazą firm? Poznaj nasze tricki i skorzystaj z porad specjalistów - sprawdź teraz!
Jak wybrać najlepszy CRM dla małej firmy?
Autor: Adam Kubaszewski 21 marca 2025
CRM - Customer Relationship Management - system niezbędny do efektywnego zrządzania relacjami z klientami. Jak wybrać dla małej firmy? Zajrzyj do artykułu!
Share by: