Blog

HubSpot vs Salesforce - porównanie systemów CRM

Wykorzystanie systemów CRM w biznesie staje się coraz powszechniejszą praktyką. Na rynku przybywa też rozwiązań, które mają ułatwiać firmom zarządzanie marketingiem, sprzedażą i obsługą klienta. O palmę pierwszeństwa walczą m.in. HubSpot i Salesforce cieszące się dużą popularnością. Wielu użytkowników zastanawia się, czy HubSpot jest lepszy od Salesforce i odwrotnie, który system wybrać lub czy warto zmienić ten już stosowany. Należysz do tej grupy? Przedstawiamy HubSpot CRM vs Salesforce: ostateczne starcie.

HubSpot CRM vs Salesforce - podstawowe informacje

Zacznijmy od podstaw: czym charakteryzują się oba omawiane systemy? Oba należą do grupy CRM (Customer Relationship Management) oraz są oparte na chmurach.


HubSpot CRM jest często uznawany za idealne rozwiązanie dla podmiotów, które dopiero zaczynają pracę z tego rodzaju systemem w większej skali. Pozwala budować opłacalną strategię i świetnie łączy narzędzia do sprzedaży, usług, marketingu i zarządzania treścią. Co ważne, oferuje ujednolicone środowisko, przez co może być łatwiejszy do wdrożenia i użytkowania. Przez to jest w szczególności polecany małym i średnim firmom.


Salesforce jest natomiast bardziej rozbudowany i zaawansowany. Przekłada się to na teoretyczne większe możliwości, ale także konieczność włożenia znacznie większej ilości zasobów przy wdrażaniu i użytkowaniu - od finansowych po ludzkie. System powstał w znacznej mierze poprzez przejęcia innych firm, przez co nie zapewnia ujednoliconego środowiska pracy. Doświadczenia w zależności od używanego modułu mogą się różnić.




Salesforce, HubSpot - co lepsze? Wdrożenie i użytkowanie

Jak już wspomniano, Salesforce i HubSpot różnią się znacząco pod względem wdrażania i łatwości użytkowania. Rozpoczęcie pracy z HubSpot jest stosunkowo łatwe. System ma prosty i intuicyjny interfejs, ponieważ stawia na UX i wygodny, szybki dostęp do danych. Dzięki temu nowi użytkownicy mogą szybko przyswoić informacje potrzebne do obsługi systemu i nauczyć się niego korzystać w wymaganym wymiarze. Co ważne, w sieci znajduje się mnóstwo zasobów ułatwiających rozpoczęcie pracy z programem. Jest to nie tylko oficjalna Akademia HubSpot, ale również niezależne szkolenia i inne materiały przygotowywane przez ekspertów.


Wdrożenie Salesforce w firmie wymaga znacznie więcej czasu, wysiłku i pieniędzy. Niezbędne są też solidna wiedza oraz umiejętności. Korzystając z klasycznego interfejsu Salesforce, trzeba zatrudnić "partnera Salesforce", który jest fachowcem zapewniającym wsparcie w zakresie ustalenia codziennych operacji i sprzedaży, a następnie zmodyfikowania przepływu pracy w celu dokonania usprawnień. Ważne, aby partner Salesforce był dobrze dopasowany do potrzeb oraz wizji danego przedsiębiorstwa. Następnie powołany kierownik projektu wdraża pracowników.


Poziom skomplikowania całej operacji zależy w znacznej mierze od rozmiarów firmy i sposobu jej działania. Sam interfejs nie jest natomiast szczególnie funkcjonalny czy intuicyjny. Niektórzy użytkownicy uważają, że jest przestarzały. Mnogość funkcji może natomiast przytłaczać. Z tego powodu oprogramowanie jest trudne do „ogarnięcia”, a jego pełne wykorzystanie jest możliwe dopiero po dłuższym czasie nauki obsługi.

HubSpot vs Salesforce - narzędzia sprzedaży i obsługi klienta

O wyborze właściwego systemu CRM decydują m.in. dostępne narzędzia dotyczące kluczowych obszarów, takich jak sprzedaż i obsługa klienta. To dzięki nim można poprawić relacje z odbiorcami, zwiększyć ich satysfakcję i generować coraz większe zyski.


HubSpot oferuje szereg przydatnych dla użytkownika narzędzi, które sprawiają, że realizacja zadań związanych ze sprzedażą i obsługą klienta jest wygodna i prosta. Funkcjonalności są połączone tak, by skutecznie się uzupełniały. System wspiera także automatyzację procesów, dzięki czemu pomaga efektywnie wykorzystywać dostępne zasoby. Baza narzędzi jest bardzo szeroka, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż, jak i w obszarze obsługi klienta. Praca z systemem jest natomiast intuicyjna i efektywna.


Salesforce oferuje bardzo szeroki zakres funkcji, w tym wiele zaawansowanych opcji, takich jak np. analityka oparta na sztucznej inteligencji. Dzięki temu możliwe jest np. generowanie prognoz i otrzymywanie wskazówek na podstawie danych klientów. Zgodnie z jego nazwą, system został zaprojektowany głównie z myślą o handlowcach, dlatego skupia się na kontaktach z klientem oraz sprzedaży. Zaawansowane funkcje stwarzają bardzo szerokie możliwości, ale ich użytkowanie jest znacznie mniej intuicyjne niż w przypadku HubSpota.

HubSpot, Salesforce - integracje

Skuteczna integracja usług i narzędzi jest niezbędna do efektywnej pracy z systemem CRM. Oba porównywane rodzaje oprogramowania umożliwiają synchronizację danych i zasobów. Wybierając właściwe dla siebie rozwiązanie, warto jednak wziąć pod uwagę nie tylko dostępność potrzebnych integracji, ale także wygodę ich wdrażania.


HubSpot dysponuje bogatą bazą integracji. Wewnętrznie obsługiwane są integracje m.in. z SalesForce, WordPressem, Outlookiem, Kalendarzem Google, Chrome czy Wistią. Istnieje także możliwość integracji poprzez API. HubSpot App Marketplace zapewnia natomiast dodatkowe zasoby pozwalające na dokonywanie nawet niestandardowych integracji. Nacisk na prostotę i intuicyjność tego rozwiązanie zapewnia natomiast łatwość wdrażania każdej z nich.


Salesforce również oferuje możliwość integracji ze wszystkimi powszechnie używanymi narzędziami i dysponuje AppExchange, który jest odpowiednikiem HubSpot App Marketplace. W tym przypadku również istnieje możliwość korzystania z setek niestandardowych rozwiązań oraz łączenia aplikacji poprzez API. W tym przypadku wdrażanie integracji może być jednak nieco bardziej skomplikowane.

Customizacja HubSpot i Salesforce

Możliwość dostosowania programowania do własnych potrzeb może być bardzo istotna. Tan aspekt należy rozpatrywać zarówno pod względem możliwości wprowadzania zmian, jak i łatwości ich dokonywania.


HubSpot zapewnia dość szerokie możliwości customizacji, a co istotne, nie jest do tego potrzebna pomoc developerów. Dostępne proste narzędzia pozwalają dostosowywać użyteczność obiektów w systemie, wyświetlane przez nie dane i wiele innych. Intuicyjne kreatory umożliwiają natomiast przeprowadzanie dodatkowych konfiguracji.


Salesforce jest reklamowany jako „najbardziej konfigurowalny CRM” i z całą pewnością nie zawodzi pod względem oferowanych możliwości. Są one praktycznie nieograniczone, dzięki czemu system sprawdza się w bardzo złożonych organizacjach wymagających stosowania wielu unikalnych rozwiązań. Wymaga to jednak wiedzy, czasu i zaangażowania – customizacja jest znacznie mniej intuicyjna niż w przypadku HubSpot. Wybierając system CRM, trzeba więc zadać sobie pytanie, czy ważniejsze są szerokie możliwości, czy też intuicyjność i łatwość dostosowania oprogramowania do własnych potrzeb.

Czy HubSpot jest lepszy niż Salesforce? Szkolenia i wsparcie

Przy wyborze systemu CRM istotny może być także dostęp do szkolenia czy wsparcia. Dotyczy to zwłaszcza mniejszych organizacji, które mają ograniczone zasoby i nie dysponują własnymi zespołami fachowców z tej dziedziny.


HubSpot oferuje w tej kategorii naprawdę wiele. Oferuje szereg certyfikatów i szkoleń. W bogatej bazie wiedzy można natomiast znaleźć poradniki dotyczące właściwie każdego aspektu pracy z oprogramowaniem. HubSpot CRM nie pozostawia też użytkowników samym sobie. Wsparcie techniczne jest dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu za pomocą e-maila, czatu lub połączenia telefonicznego. Pomoc jest błyskawiczna i skutecznie rozwiązuje wszystkie problemy użytkowników.



Salesforce oferuje swoim klientom pakiet wsparcia, który umożliwia m.in. dołączenie do społeczności i dzielenie się problemami oraz sukcesami związanymi z korzystaniem z systemu. Na odpowiedź na zapytania do pomocy technicznej trzeba jednak poczekać 48 godzin, a dział pomocy pracuje tylko w dni robocze. Jedynie subskrybenci mogą korzystać z całodobowej infolinii. Baza edukacyjna systemu jest również dość rozbudowana.



HubSpot i Salesforce - cena

Koszty użytkowania również stanowią istotny czynnik przy wyborze systemu CRM. Warto mieć na uwadze, że porównywane systemy stosują dwa zupełnie różne modele cenowe.


Podstawowy HubSpot CRM jest darmowy i zapewnia funkcje takie jak zarządzanie kontaktami czy śledzenie e-maili. Chęć korzystania z zaawansowanych funkcji wiąże się już jednak z koniecznością wykupienia abonamentu. Dostępny jest on w trzech wersjach (Starter, Professional i Enterprise) dla każdego z pakietów. Ceny za każdy z pakietów zaczynają się natomiast od kilkudziesięciu euro miesięcznie. Cennik jest dość skomplikowany, a obliczenie, ile będzie Cię kosztowało korzystanie z HubSpota, wymaga najpierw dokładnego przeanalizowania swoich potrzeb.


Salesforce również stosuje cennik podzielony na moduły i działa na zasadzie subskrypcji. Ceny za każdy moduł w podstawowej wersji zaczynają się już od kilkudziesięciu euro. Wybór odpowiedniego planu zależy przede wszystkim od indywidualnych potrzeb i wielkości przedsiębiorstwa. 



Wszystko to sprawia, że porównanie kosztów HubSpot i Salesforce nie jest łatwe i wymaga dokonania obliczeń na konkretnym przykładzie. Trzeba również pamiętać, że Salesforce zazwyczaj generuje znacznie wyższe dodatkowe koszty związane z wdrożeniem, utrzymaniem czy też wsparciem. Wybór HubSpota zwykle oznacza ograniczenie dodatkowych, „ukrytych” kosztów do minimum.



Podsumowanie

Jaką platformę powinieneś wybrać dla swojego biznesu? Zależy to przede wszystkim od indywidualnych potrzeb i oczekiwań, ale także zasobów czy możliwości. HubSpot i Salesforce różnią się zasadniczo przede wszystkim w zakresie intuicyjności, obsługi, łatwości użytkowania i wdrażania. HubSpot jest znacznie bardziej przystępny, choć nie oferuje aż tak szerokich możliwości, jakie zapewnia jego konkurent. Salesforce umożliwia nieograniczoną customizację, dzięki czemu spełnia oczekiwania wymagających użytkowników. Jednocześnie jest jednak znacznie trudniejszy we wdrożeniu i obsłudze, co generuje większe koszty i stanowi wyzwanie czasowe.

Autor: Adam Kubaszewski 30 maja 2025
Systemy CRM stanowią dzisiaj nieodłączny element strategii wielu firm. Pozwalają z jednej strony efektywnie zarządzać relacjami z klientami, a z drugiej poprawiać wyniki marketingu oraz zwiększać przychody ze sprzedaży. Sprawdź, jakie funkcje powinien mieć CRM idealny, który będzie stanowić ogromne wsparcie dla Twoich pracowników! Czym jest i jakie funkcjonalności powinien mieć CRM? CRM (Customer Relationship Management) to system do zarządzania relacjami z klientami, usprawniający sprzedaż, marketing i obsługę klienta. Umożliwia personalizację komunikacji i efektywne zarządzanie zadaniami, co zwiększa skuteczność działań biznesowych i poprawia doświadczenie klientów. Co powinien mieć dobry CRM? Funkcje, takie jak zarządzanie kontaktami, automatyzacja sprzedaży, obsługa leadów czy śledzenie interakcji. To jednak nie wszystko. Sprawdź zatem, jakie funkcje powinien mieć CRM, by w stu procentach spełnił oczekiwania – Twoje i Twoich pracowników! 14 najważniejszych funkcjonalności CRM Na rynku można znaleźć wiele systemów CRM. Funkcje, jakie mają, są bardzo zróżnicowane, jednak my wybraliśmy spośród nich 14 absolutnie niezbędnych. Jeżeli więc szukasz najlepszego wsparcia sprzedaży i obsługi kontrahentów, sprawdź, czy wybrane oprogramowanie zostało w nie wyposażone – dzięki temu zwiększysz swoje szanse na zadowolenie klientów i lepsze wyniki! Zarządzanie kontaktami To zdecydowanie jedna z najważniejszych funkcjonalności CRM, którą ma każdy system dostępny na rynku. Na czym polega? Przede wszystkim na gromadzeniu i organizowaniu informacji o klientach, w tym ich danych kontaktowych i preferencji, a także historii interakcji. Dzięki temu firmy mogą łatwiej zarządzać relacjami, śledzić reakcje konsumentów oraz szybko odpowiadać na ich potrzeby. Automatyzacja sprzedaży Dobry CRM musi automatyzować procesy sprzedażowe. Mowa tu przede wszystkim o: przypisywaniu leadów do odpowiednich handlowców; wysyłaniu e-maili i przypomnień, np. o spotkaniach; generowaniu ofert i propozycji cenowych na podstawie danych klienta; śledzeniu statusu transakcji i przypominaniu o istotnych terminach; generowaniu raportów sprzedażowych. Dzięki temu zespół sprzedaży może skupić się na innych wartościowych zadaniach, co przekłada się na szybsze zamykanie transakcji i większą efektywność. Automatyzacja redukuje także ryzyko pominięcia ważnych kroków w procesie sprzedaży, zwiększając jego przejrzystość. Zarządzanie leadami To także niezwykle istotny element dobrego systemu CRM. Funkcja ta umożliwia bowiem klasyfikowanie i śledzenie leadów w całym cyklu sprzedażowym. Efekt? Możliwość ustalania priorytetów i tym samym szybszej konwersji leadów na rzeczywistych nabywców. Ważne jest również, by CRM umożliwiał określenie skuteczności poszczególnych kanałów pozyskiwania klientów, co pozwala na optymalizację działań marketingowych. Obsługa klienta i wsparcie Do funkcjonalności CRM zaliczamy również udział w obsłudze klienta. System powinien np. rejestrować zgłoszenia serwisowe, monitorować ich status i przypisywać odpowiednie zadania konkretnym pracownikom. Dzięki temu możliwe będzie szybkie reagowanie na ewentualne problemy, a także ich skuteczniejsze rozwiązywanie (na podstawie pełnych informacji o danym kliencie). Zarządzanie kampaniami marketingowymi Wsparcie sprzedaży to nie wszystko, co powinien oferować dobry CRM. Funkcje zarządzania kampaniami marketingowymi są równie ważne, ponieważ pozwalają skuteczniej docierać do potencjalnych klientów oraz ich segmentować. System powinien umożliwiać zarządzanie kampaniami, wspierając tworzenie i realizowanie działań promujących firmę (np. mailing czy reklamy w social mediach), a także śledzić ich efektywność. Analiza i raportowanie Profesjonalny CRM pozwala na generowanie szczegółowych raportów i analiz dotyczących sprzedaży, efektywności kampanii marketingowych oraz zachowań klientów. Dzięki tym informacjom menedżerowie mogą podejmować lepsze decyzje strategiczne, bazując na realnych danych. Raportowanie umożliwia także monitorowanie wyników zespołów sprzedażowych, co pozwala na szybkie identyfikowanie obszarów wymagających poprawy. Zarządzanie zadaniami i harmonogramami Jeżeli szukasz odpowiedniego systemu i zastanawiasz się, jakie funkcje powinien mieć CRM, zwróć uwagę na zarządzanie zadaniami i harmonogramami. Powinien on umożliwiać przypisywanie konkretnych działań do pracowników oraz przypominać o terminach. Skutkuje to większą efektywnością i ograniczeniem ryzyka opóźnień do absolutnego minimum. Integracja z innymi systemami Najnowocześniejsze CRM-y pozwalają na integrację z innymi platformami, takimi jak ERP, e-commerce czy narzędzia do analizy danych. Dzięki temu informacje przepływają płynnie pomiędzy różnymi działami firmy, co zapewnia spójność danych i efektywność procesów. Integracja z systemami zewnętrznymi eliminuje także potrzebę ręcznego wprowadzania danych, co prowadzi do znacznej oszczędności czasu oraz redukcji ewentualnych błędów. Segmentacja klientów Ważną funkcjonalnością CRM jest także dokładna segmentacja bazy klientów według różnych kryteriów, takich jak np. demografia, historia zakupów, poziom zaangażowania itd. Jest to bardzo istotne nie tylko pod kątem tworzenia spersonalizowanych ofert, ale również komunikacji i pozwala znacząco zwiększyć skuteczność działań marketingowych (precyzyjniejsze kierowanie reklam i tym samym lepsze wyniki sprzedażowe). Możliwość tworzenia stron internetowych i blogów W systemie CRM warto mieć możliwość tworzenia stron i blogów, ponieważ umożliwia to bezpośrednie zarządzanie treściami marketingowymi i komunikacją z klientami z poziomu jednej platformy. Dzięki temu firmy mogą skuteczniej budować relacje z odbiorcami, dostarczając im wartościowe informacje, aktualności czy poradniki, które zwiększają zaangażowanie i lojalność. Ponadto integracja tych funkcji z CRM pozwala lepiej śledzić reakcje użytkowników, analizować skuteczność publikowanych treści i personalizować dalsze działania marketingowe w oparciu o dane zgromadzone w systemie. Zarządzanie uprawnieniami Do ważnych funkcjonalności CRM zaliczamy również możliwość nadawania i odbierania uprawnień wybranym użytkownikom. Dzięki temu do minimum zostanie ograniczone wszelkie ryzyko – np. związane z dostępem do faktur czy kluczowych danych pracowników. To także pewność, że każdy pracownik doskonale wie, co ma robić i jaki obszar powinien traktować priorytetowo. Zarządzanie cennikami i ofertami System CRM powinien także ułatwiać tworzenie, przechowywanie i wysyłanie ofert handlowych oraz cenników, co przyspiesza proces sprzedaży. Dzięki zintegrowanemu systemowi pracownicy mają dostęp do aktualnych cen i szczegółów oferty, co zapewnia spójność ich działań i znacząco usprawnia pracę. Pozwala to również na szybszą reakcję na zapytania klientów, co przekłada się na wyższą efektywność procesu sprzedaży. Mobilny dostęp do systemu Nowoczesne CRM-y oferują aplikacje mobilne, które pozwalają na zarządzanie danymi i komunikację z klientami w dowolnym miejscu i czasie. Dzięki temu pracownicy mogą realizować swoje zadania zdalnie, co zwiększa elastyczność i przyspiesza reakcję na zapytania klientów. Mobilny dostęp do systemu umożliwia także łatwiejszą współpracę między zespołami, co z kolei znacząco poprawia efektywność działań. Integracja z systemem płatności Na koniec coś o płatnościach w CRM. Funkcje integracji z systemami płatności, generowania faktur czy monitorowania zaległości są istotne, ponieważ pozwalają na łatwe zarządzanie całym procesem, zapewniają szybki dostęp do informacji o stanie finansowym firmy i pomagają w terminowym ściąganiu należności. Wszystko to poprawia płynność finansową oraz efektywność działań danej organizacji. Jeżeli szukasz odpowiedniego systemu CRM, który ma niezbędne funkcje i daje więcej możliwości niż inne dostępne na rynku rozwiązania, zdecyduj się na wdrożenie HubSpot. Jest to CRM, który oferuje bogaty zestaw narzędzi do zarządzania sprzedażą, marketingiem i obsługą klienta, umożliwiając łatwą automatyzację procesów, personalizację komunikacji oraz pełną integrację z innymi systemami. Wszystko to przekłada się na zwiększoną efektywność i lepsze wyniki sprzedaży. Pomożemy Ci wdrożyć system CRM, a także zapewnimy wsparcie na innych płaszczyznach – np. w zakresie pozycjonowania czy reklamy PPC. Zapraszamy do kontaktu!
Autor: Adam Kubaszewski 29 maja 2025
Chcesz skutecznie zarządzać relacjami z klientami i dbać o ich zadowolenie lepiej niż dotychczas? W takim razie postaw na odpowiedni system CRM. Ranking, który dla Ciebie przygotowaliśmy, stanowi zestawienie najlepszych programów tego typu – wybierając jeden z nich, zyskasz możliwość zwiększenia wydajności i skuteczności działań swoich pracowników, a także usprawnisz wiele firmowych procesów. Sprawdź najlepsze CRM i zainwestuj w ten system, który najlepiej pasuje do Twojej organizacji! HubSpot Nasz ranking CRM zaczniemy od najlepszego rozwiązania – zwłaszcza w oczach przedsiębiorców, których celem było usprawnienie pracy trzech kluczowych działów: sprzedaży, obsługi klienta oraz marketingu. HubSpot to narzędzie, które działa już w ponad 135 krajach i obsługuje ponad 216 tysięcy firm, co nie jest dziełem przypadku. System pozwala zautomatyzować sprzedaż i marketing, segmentować klientów według wielu kryteriów, a także obserwować i analizować ich zachowania. Co więcej, daje dostęp do zróżnicowanych raportów, dzięki którym możliwa jest późniejsza optymalizacja działań. HubSpot jest narzędziem płatnym - co prawda ma też darmową wersję, jednak wiąże się ona z dużymi ograniczeniami. HubSpot charakteryzuje się bardzo szerokimi możliwościami integracji z zewnętrznymi systemami, co pozwala stworzyć centrum zarządzania właściwie wszystkimi aspektami firmy w jednym narzędziu. Najważniejsze zalety HubSpot to: możliwość automatyzacji sprzedaży i marketingu; szczegółowa analiza zachowań klientów; bardzo dobra organizacja kontaktów; łączenie działów sprzedaży, obsługi klienta oraz marketingu; prosty interfejs; rozbudowana aplikacja mobilna wbudowany kreator landing pages; szerokie możliwości raportowania. Pipedrive Nieco mniej rozbudowanym systemem, który jednak wciąż reprezentuje najlepsze CRM, jest Pipedrive, który koncentruje się na optymalizacji procesu sprzedażowego. Został wyposażony w liczne funkcje, które umożliwiają efektywniejsze finalizowanie transakcji oraz utrzymywanie dobrych relacji z kontrahentami. Mowa tu między innymi o generowaniu prognoz sprzedaży, śledzeniu zachowań klientów (również tych potencjalnych), automatyzacji e-mail marketingu czy zarządzaniu kontaktami. Ważną informacją dla przedsiębiorców jest bez wątpienia to, że Pipedrive ma polską wersję językową. To narzędzie idealne zwłaszcza dla małych i średnich firm. Najważniejsze zalety Pipedrive to: wiele funkcji wspierających proces sprzedaży; możliwość integracji z licznymi narzędziami; generowanie prognoz sprzedaży; polska wersja językowa; aplikacja mobilna. Salesforce Interesują Cię najlepsze CRM w chmurze? W takim razie poza HubSpotem dobrym rozwiązaniem może być Salesforce, który automatyzuje procesy sprzedażowe i działania marketingowe. Stanowi też dobrą bazę danych o klientach, dając szybki dostęp do różnych informacji i umożliwiając podejmowanie natychmiastowych działań. Wyróżnia go zastosowanie systemów sztucznej inteligencji, jak Einstein AI, które analizują dane i przewidują zachowania klientów. Nie bez znaczenia jest również fakt, że Salesforce można integrować z wieloma aplikacjami, jak: Slack, Microsoft Outlook, Google Workspace, Mailchimp czy Zapier. Minusem jest cena - to znacznie droższy system niż HubSpot. Najważniejsze zalety Salesforce: automatyzacja procesów sprzedażowych i marketingowych; szybki dostęp do informacji o klientach; narzędzia AI, które analizują dane i przewidują zachowania klientów; prosty interfejs, którego obsługa nie wymaga kompleksowego szkolenia; możliwość integracji z wieloma zewnętrznymi aplikacjami. Zoho CRM Jeżeli natomiast szukasz niedrogiego programu CRM dla małej lub średniej firmy, sprawdź Zoho. To system, który oferuje szeroki zakres funkcji, takich jak automatyzacja sprzedaży, zarządzanie leadami, e-mail marketing oraz integracje z popularnymi narzędziami (np. Google Workspace, Microsoft 365 czy Zapier). Do atutów Zoho CRM zaliczamy również możliwość dostosowania interfejsu i procesów do indywidualnych potrzeb firmy, a także wbudowaną sztuczną inteligencję, która pomaga analizować dane i przewidywać zachowania klientów. System działa w chmurze i ma aplikację mobilną, co ułatwia pracę zespołom sprzedażowym w terenie. Minusem może być brak polskiej wersji językowej i uboższe możliwości względem HubSpota. Najważniejsze zalety Zoho CRM: liczne funkcje, które automatyzują sprzedaż i marketing; możliwość integracji z popularnymi aplikacjami; możliwość indywidualnego dostosowania interfejsu; prosta obsługa; działa w chmurze i ma aplikację mobilną; przystępna cena. Creatio Nasz ranking CRM nie mógł obyć się również bez Creatio – narzędzia do zarządzania sprzedażą, marketingiem oraz obsługą klienta. Wyróżnia się on zaawansowaną automatyzacją procesów biznesowych, za co w dużej mierze odpowiada generatywna sztuczna inteligencja, a także brakiem konieczności kodowania, co pozwala na jego łatwe i szybkie wdrożenie w każdej firmie. Co więcej, Creatio oferuje zindywidualizowane cykle pracy dla wielu branż i wbudowaną funkcję BPM, dzięki której można łatwo modelować i optymalizować procesy sprzedażowe. Działa w chmurze, na urządzeniach mobilnych i może być zintegrowany z wieloma aplikacjami, jak Microsoft 365 czy Slack. Najważniejsze zalety Creatio: skuteczna automatyzacja sprzedaży, marketingu i obsługi klienta; funkcje oparte na GenAI; brak kodowania, oznaczający możliwość łatwego wdrożenia; zindywidualizowane cykle pracy; działa w chmurze i ma aplikację mobilną; możliwość integracji z wieloma aplikacjami. ActiveCampaign CRM, który jest narzędziem typu all-in-one. Dla wielu ActiveCampaign to rozwiązanie łączące zarządzanie relacjami z klientami z zaawansowaną automatyzacją marketingową. Jego największą zaletą jest mocno rozwinięta funkcja automatyzacji e-mail marketingu oraz segmentacji klientów. Umożliwia tworzenie spersonalizowanych kampanii oraz dynamicznych ścieżek sprzedażowych, co sprawia, że jest idealny dla firm stawiających na marketing oparty na danych. Integruje się z wieloma narzędziami, takimi jak Shopify, WordPress, Zapier czy Salesforce, będąc przy tym dość intuicyjnym. Najważniejsze zalety ActiveCampaign: narzędzie typu all-in-one; wiele funkcji, umożliwiających zarządzanie klientami i automatyzację procesów biznesowych; wsparcie nie tylko dla działu sprzedaży, ale również marketingu; możliwość tworzenia spersonalizowanych kampanii; szerokie możliwości integracji; intuicyjna obsługa. Insightly Najlepsze systemy CRM, które oferują „wszystko w jednym”, reprezentuje również Insightly. To intuicyjne narzędzie przeznaczone głównie dla małych i średnich firm, łączące zarządzanie relacjami z klientami z funkcjami zarządzania projektami. Oferuje moduł automatyzacji sprzedaży oraz marketingu, co ułatwia organizację pracy zespołowej. Jego dużą zaletą jest integracja z popularnymi aplikacjami, takimi jak: Gmail, Microsoft 365, Slack czy QuickBooks. Insightly ma również wbudowane narzędzia do raportowania i analizy danych, co pomaga w podejmowaniu lepszych decyzji biznesowych. System działa w chmurze i ma aplikację mobilną, zapewniając możliwość pracy zdalnej. Minusem może być brak niektórych funkcji dostępnych w bardziej rozbudowanych programach CRM, takich jak HubSpot. Najważniejsze zalety Insightly: skuteczne zarządzanie relacjami z klientami oraz projektami; moduły automatyzacji sprzedaży oraz marketingu; możliwość raportowania i analizy danych; integracja z wieloma zewnętrznymi aplikacjami; działa w chmurze i ma aplikację mobilną. Sugar Chcąc poprawić wydajność wielu działów, w tym sprzedaży, marketingu oraz obsługi klientów, warto sprawdzić (prawdopodobnie) najlepszy CRM dla startupów, czyli Sugar. Ma wszystkie niezbędne funkcje do zarządzania relacjami z klientami, zapewnia możliwość pełnej personalizacji oraz wdrożenia zarówno w chmurze, jak i lokalnie, a do tego jest bardzo intuicyjny. Wyróżnia się też łatwością wdrożenia. Minusy? Stosunkowo wysoka cena oraz mniej funkcji niż w przypadku innych CRM zaprezentowanych w rankingu. Najważniejsze zalety Sugar: wsparcie dla działów sprzedaży, marketingu i obsługi klientów; wiele funkcji do zarządzania relacjami z klientami; możliwość wdrożenia w chmurze oraz lokalnie; łatwa obsługa. Bitrix24 W naszym rankingu CRM nie mogło zabraknąć również Bitrix24. Może być rozwiązaniem dla firm poszukujących wszechstronnego systemu do zarządzania biznesem, które jednak może być przytłaczające dla mniejszych zespołów potrzebujących prostego CRM. Nie zmienia to jednak faktu, że ma wiele przydatnych funkcji, na czele z zarządzaniem kontaktami, automatyzacją marketingu, generowaniem danych o kontrahentach czy analizą lejka sprzedażowego. Co ważne, narzędzie jest dostępne w języku polskim i ma bezpłatną wersję (dla ograniczonej liczby użytkowników). Najważniejsze zalety Bitrix24: bardzo duża liczba funkcji; możliwość automatyzacji wielu procesów.; kompleksowe narzędzie dla biznesu, nie tylko z zakresu CRM; polska wersja i bezpłatny plan. Outvio Nasz ranking CRM kończymy narzędziem Outvio. Dlaczego? Ponieważ jest to jedna z najlepszych platform do automatyzacji procesów związanych z realizacją zamówień, zwrotami i obsługą posprzedażową dla e-commerce. Umożliwia optymalizację logistyki, integrując się z popularnymi systemami sklepów internetowych, takimi jak Shopify, WooCommerce, Magento czy PrestaShop. Do jego głównych zalet zaliczamy automatyzację wielu procesów oraz funkcje personalizacji brandingu w komunikacji. Najważniejsze zalety Outvio: dobre narzędzie głównie dla sklepów internetowych; liczne funkcje związane z realizacją zamówień i obsługą posprzedażową; integracja z wieloma systemami e-commerce; funkcje personalizacji brandingu. Ranking systemów CRM Mamy nadzieję, że powyższy ranking CRM pomoże Ci wybrać najlepszy CRM dla swojej firmy. Potrzebujesz wsparcia? Zapraszamy do kontaktu – oferujemy wdrożenie HubSpot oraz wiele usług, na czele z pozycjonowaniem oraz reklamą PPC , dzięki którym poprawisz efekty swoich działań marketingowych i zwiększysz przychody ze sprzedaży!
Autor: Adam Kubaszewski 22 maja 2025
Umawianie spotkań z klientami to u Ciebie szybka piłka, czy raczej kilkudniowy mailowy ping-pong? 📅 Znasz to? Propozycja terminu – odrzucenie – nowa propozycja – i tak w kółko… A Ty nie możesz porządnie zaplanować sobie tygodnia i czekasz w trybie stand-by. Dobra wiadomość – ten chaos da się uporządkować. Pokażę Ci, jak zrobić to w HubSpot, by raz na zawsze zapanować nad swoim kalendarzem. Dziś bierzemy na tapet temat, który wydaje się błahy, ale potrafi sparaliżować pracę zespołu: organizacja spotkań z klientami.