Blog

Jak wybrać najlepszy CRM dla małej firmy?

CRM, czyli  Customer Relationship Management, to system informatyczny, który pozwala firmie na efektywne zarządzanie relacjami z klientami. Ułatwia on ich obsługę, a także optymalizowanie procesów sprzedażowych i marketingowych. W praktyce okazuje się niezbędny we wszystkich przedsiębiorstwach, które oferują sprzedaż produktów lub usług. Sprawdź, jak wybrać najlepszy CRM dla małej firmy, dzięki któremu usprawnisz działania i realizację celów biznesowych!


Dlaczego warto zainwestować w CRM dla firmy?

Zanim jednak przejdziemy do wyboru idealnego systemu CRM dla małej firmy, zastanówmy się, dlaczego w ogóle warto w niego inwestować. Odpowiedź na to pytanie jest prosta – by skutecznie zarządzać relacjami z klientami, zwiększać ich satysfakcję, optymalizować procesy sprzedażowe oraz podejmować lepsze decyzje biznesowe. CRM to duży krok w stronę zwiększenia przychodów oraz konkurencyjności na rynku. Jego brak może doprowadzić do tego, że Twoja firma zostanie daleko w tyle w walce o nowych klientów.


CRM dla firmy – najważniejsze korzyści

Do najważniejszych korzyści, jakie zapewnia CRM dla firmy, zaliczamy:

  • lepsze zarządzanie relacjami z klientami – CRM umożliwia śledzenie interakcji z klientami, co pozwala na bardziej spersonalizowaną obsługę i budowanie długotrwałych relacji;
  • automatyzację procesów – CRM automatyzuje rutynowe zadania, co zwiększa efektywność zespołu i pozwala pracownikom skupić się na ważniejszych działaniach;
  • analizę danych – CRM gromadzi i analizuje dane o klientach, co umożliwia lepsze zrozumienie ich potrzeb i preferencji oraz podejmowanie trafnych decyzji biznesowych;
  • zwiększenie sprzedaży – dzięki lepszemu zarządzaniu leadami i możliwości personalizacji ofert CRM wspiera proces sprzedażowy, co prowadzi do wzrostu przychodów firmy.


Jak wybrać CRM dla małej firmy?

Aby jednak CRM dla małej firmy sprawdził się w stu procentach i zapewnił wymienione wyżej korzyści, powinien być odpowiednio dopasowany do potrzeb, celów oraz profilu organizacji. Na rynku dostępnych jest wiele systemów, ale nie wszystkie będą odpowiednie dla Twojego przedsiębiorstwa. Z tego powodu, chcąc pomóc Ci w wyborze, stworzyliśmy listę najważniejszych kwestii, na które warto zwrócić uwagę podczas poszukiwań. Oto one!


Określenie potrzeb

Najlepszy CRM to taki, który jest w stu procentach dopasowany do Twoich potrzeb. Już na wstępie powinieneś je przeanalizować – zwróć uwagę przede wszystkim na to, jakie funkcje powinien mieć system, jaki ma być sposób jego obsługi i z jakimi innymi aplikacjami ma być zintegrowany. Aby prawidłowo określić potrzeby, skonsultuj się z pracownikami działu handlowego i obsługi klienta, którzy wskażą, czego potrzebują, by ich codzienna praca była efektywniejsza oraz bardziej komfortowa.


Budżet

Drugim krokiem jest określenie, jaką kwotę możesz przeznaczyć na CRM dla firmy. Zwróć uwagę nie tylko na koszty licencji, ale również wsparcia technicznego czy potencjalnych dodatkowych opłat za rozszerzenia. Kluczowe jest wybranie takiego rozwiązania, które z jednej strony mieści się w Twoim budżecie, a z drugiej ma wszystkie niezbędne funkcje. Przeprowadzenie dokładnej analizy pozwoli Ci uniknąć zbyt dużych kosztów oraz nieprzewidzianych wydatków w przyszłości.


Prostota obsługi

Prosty CRM to podstawa, dlatego wybierz system intuicyjny i łatwy w obsłudze, aby zminimalizować czas potrzebny na szkolenie pracowników, a także zapewnić im maksymalną wydajność. Prosty interfejs sprawi, że zespół szybciej przyswoi sobie wszystkie funkcje i będzie chętnie wykorzystywał je w codziennej pracy – przełoży się to nie tylko na efektywność zatrudnionych, ale również na atmosferę w firmie.


Funkcje

Wybierając CRM dla małej firmy, koniecznie przeanalizuj, jakie ma funkcje. Powinien on przede wszystkim umożliwiać: zarządzanie kontaktami, automatyzowanie działań marketingowych, śledzenie procesu sprzedaży oraz raportowanie i analizowanie osiąganych wyników. Ważne jest również, by system był integrowalny z innymi narzędziami oraz działał mobilnie, co pozwoli na jego obsługę w dowolnym czasie i z każdego miejsca.


Integracje

Przed zakupem CRM dla firmy sprawdź, czy można zintegrować go z innymi narzędziami, których używasz, takimi jak e-mail, marketing automation czy platforma e-commerce. Dobre integracje pozwalają na płynny przepływ danych między aplikacjami, co zwiększa efektywność pracy i ułatwia zarządzanie informacjami. Zintegrowany ekosystem narzędzi wspiera także lepsze podejmowanie decyzji, co może okazać się kluczowe w kontekście rozwoju biznesu.


Opinie

Duży wybór systemów CRM sprawia, że podjęcie decyzji o zakupie tego najlepszego może okazać się nie lada wyzwaniem. Od czego jednak są opinie i oceny dotychczasowych użytkowników? Zdecydowanie warto się z nimi zapoznać, by pozyskać dodatkowe informacje o poszczególnych funkcjach, działaniu systemu czy potencjalnych problemach, jakie mogą napotykać Twoi pracownicy. Recenzje i oceny znajdziesz m.in. w Google, na branżowych forach czy portalach społecznościowych.


Darmowa wersja próbna

Chcesz przekonać się, czy dany CRM dla firmy okaże się dobrym rozwiązaniem? Skorzystaj z wersji próbnej! Najlepsi producenci dają możliwość bezpłatnego sprawdzenia funkcjonalności systemu, co jest sposobem na wyeliminowanie wszelkiego ryzyka. Demo pozwoli Ci sprawdzić, jak CRM działa w kontekście Twojej firmy i czy spełnia oczekiwania pracowników. Dzięki temu podejmiesz świadomą decyzję i dobrze zainwestujesz swoje pieniądze.


Wsparcie techniczne

Na koniec warto jeszcze upewnić się, czy twórcy systemu CRM oferują kompleksowe wsparcie techniczne, które może okazać się niezbędne zwłaszcza w początkowych fazach jego użytkowania. Zweryfikuj, czy możesz liczyć na szybką pomoc w rozwiązywaniu problemów, a także wsparcie związane z obsługą poszczególnych funkcji. Może to znacząco wpłynąć na wydajność zespołu, a co za tym idzie – efektywność w zakresie realizacji celów.


Najlepszy CRM dla małej firmy? Sprawdź HubSpot!

Skoro wiesz już, jakie cechy powinien mieć najlepszy CRM dla małej firmy, czas na znalezienie odpowiedniego rozwiązania. W tej kwestii również przychodzimy Ci z pomocą – jako specjaliści w dziedzinie pozycjonowania, reklam PPC oraz tworzenia sklepów internetowych mieliśmy do czynienia z wieloma systemami. Wśród nich zdecydowanie wyróżnia się HubSpot, czyli prosty CRM wyposażony w ogromną liczbę przydatnych funkcji. Co sprawia, że to właśnie w ten system warto zainwestować?


HubSpot – prosty CRM z licznymi funkcjami

Wdrożenie HubSpot to doskonałe rozwiązanie dla małej firmy, która pragnie stać się konkurencyjna na rynku i lepiej zarządzać klientami, sprzedażą oraz strategiami marketingowymi. System ma bowiem liczne funkcje, pozwala zautomatyzować wiele procesów w przedsiębiorstwie, a do tego jest bardzo prosty w obsłudze. Oto najważniejsze spośród wielu możliwości, jakie zyskasz, inwestując w ten CRM dla firmy!


Zarządzanie kontaktami

HubSpot CRM umożliwia gromadzenie i organizowanie danych o klientach w jednym miejscu, co ułatwia ich efektywne śledzenie. Użytkownicy mogą dodawać informacje o kontaktach, takie jak dane osobowe, historia interakcji, notatki oraz zainteresowania. Dzięki możliwości segmentacji kontaktów Twoja firma będzie mogła dostosować swoje działania marketingowe i sprzedażowe do konkretnych grup klientów i co za tym idzie – poprawić skuteczność komunikacji oraz lepiej zrozumieć potrzeby kontrahentów.


Automatyzacja marketingu

HubSpot to prosty CRM, który daje ogromne możliwości – również pod kątem działań promocyjnych. Wspiera planowanie i realizację kampanii marketingowych, w tym e-mailowych czy w mediach społecznościowych. Umożliwia tworzenie zautomatyzowanych sekwencji, co pozwala na personalizację komunikacji oraz angażowanie klientów w odpowiednich momentach. Co więcej, umożliwia zbieranie leadów poprzez formularze, landing pages czy chatbota, co zwiększa efektywność firmowego marketingu.


Zarządzanie sprzedażą

HubSpot CRM umożliwia śledzenie postępów w sprzedaży, co pozwala na bieżąco monitorować efektywność działań handlowców. Mogą oni zarządzać lejkiem sprzedażowym, śledzić etapy transakcji oraz prognozować przyszłe wyniki na podstawie analizy danych. Co więcej, ten CRM dla małej firmy oferuje narzędzia do zarządzania ofertami oraz przypisywania zadań do poszczególnych członków zespołu, dzięki czemu poprawia organizację i efektywność pracy. Wszystko to przekłada się na lepsze wyniki sprzedażowe.


Raportowanie i analizy

Skuteczna analiza sprzedaży i marketingu to klucz do sukcesu w każdej firmie. HubSpot wspiera ten proces, oferując zaawansowane możliwości raportowania, dzięki którym będziesz mógł analizować efektywność sprzedaży, aktywność klientów, skuteczność kampanii promocyjnych czy kluczowe wskaźniki wydajności (KPI). Efekt? Możliwość podejmowania świadomych decyzji oraz optymalizacji działań w przyszłości.


Integracje

Wielkim atutem systemu jest możliwość zintegrowania go z wieloma innymi narzędziami, np. oprogramowaniem do zarządzania projektami czy platformą e-commerce. Umożliwia to płynny przepływ danych między różnymi aplikacjami, co zwiększa efektywność pracy i pozwala na lepsze zarządzanie informacjami. Dzięki temu zespół może korzystać z różnych narzędzi w jednym ekosystemie, czego efektami są oszczędność czasu oraz poprawienie organizacji pracy.


Prosty interfejs

Na koniec warto wspomnieć o interfejsie użytkownika, który został zaprojektowany z myślą o prostocie oraz intuicyjności. Pracownicy mogą szybko nawigować po różnych funkcjach i modułach, a także korzystać z jego możliwości bez dużego doświadczenia. Wystarczy krótkie szkolenie, by w pełni odkryć potencjał tego prostego CRM.


To oczywiście nie wszystko, co sprawia, że HubSpot jest jednym z najlepszych CRM dla małej firmy. To system, który można wdrożyć w każdym przedsiębiorstwie i który zapewnia liczne korzyści – zarówno pod kątem sprzedaży, jak i pozyskiwania klientów. Jeżeli chcesz korzystać z niego efektywnie, zachęcamy do kontaktu – pomożemy Ci zaimplementować HubSpot CRM tak, by pomógł Ci osiągać cele biznesowe!

Autor: Adam Kubaszewski 30 maja 2025
Systemy CRM stanowią dzisiaj nieodłączny element strategii wielu firm. Pozwalają z jednej strony efektywnie zarządzać relacjami z klientami, a z drugiej poprawiać wyniki marketingu oraz zwiększać przychody ze sprzedaży. Sprawdź, jakie funkcje powinien mieć CRM idealny, który będzie stanowić ogromne wsparcie dla Twoich pracowników! Czym jest i jakie funkcjonalności powinien mieć CRM? CRM (Customer Relationship Management) to system do zarządzania relacjami z klientami, usprawniający sprzedaż, marketing i obsługę klienta. Umożliwia personalizację komunikacji i efektywne zarządzanie zadaniami, co zwiększa skuteczność działań biznesowych i poprawia doświadczenie klientów. Co powinien mieć dobry CRM? Funkcje, takie jak zarządzanie kontaktami, automatyzacja sprzedaży, obsługa leadów czy śledzenie interakcji. To jednak nie wszystko. Sprawdź zatem, jakie funkcje powinien mieć CRM, by w stu procentach spełnił oczekiwania – Twoje i Twoich pracowników! 14 najważniejszych funkcjonalności CRM Na rynku można znaleźć wiele systemów CRM. Funkcje, jakie mają, są bardzo zróżnicowane, jednak my wybraliśmy spośród nich 14 absolutnie niezbędnych. Jeżeli więc szukasz najlepszego wsparcia sprzedaży i obsługi kontrahentów, sprawdź, czy wybrane oprogramowanie zostało w nie wyposażone – dzięki temu zwiększysz swoje szanse na zadowolenie klientów i lepsze wyniki! Zarządzanie kontaktami To zdecydowanie jedna z najważniejszych funkcjonalności CRM, którą ma każdy system dostępny na rynku. Na czym polega? Przede wszystkim na gromadzeniu i organizowaniu informacji o klientach, w tym ich danych kontaktowych i preferencji, a także historii interakcji. Dzięki temu firmy mogą łatwiej zarządzać relacjami, śledzić reakcje konsumentów oraz szybko odpowiadać na ich potrzeby. Automatyzacja sprzedaży Dobry CRM musi automatyzować procesy sprzedażowe. Mowa tu przede wszystkim o: przypisywaniu leadów do odpowiednich handlowców; wysyłaniu e-maili i przypomnień, np. o spotkaniach; generowaniu ofert i propozycji cenowych na podstawie danych klienta; śledzeniu statusu transakcji i przypominaniu o istotnych terminach; generowaniu raportów sprzedażowych. Dzięki temu zespół sprzedaży może skupić się na innych wartościowych zadaniach, co przekłada się na szybsze zamykanie transakcji i większą efektywność. Automatyzacja redukuje także ryzyko pominięcia ważnych kroków w procesie sprzedaży, zwiększając jego przejrzystość. Zarządzanie leadami To także niezwykle istotny element dobrego systemu CRM. Funkcja ta umożliwia bowiem klasyfikowanie i śledzenie leadów w całym cyklu sprzedażowym. Efekt? Możliwość ustalania priorytetów i tym samym szybszej konwersji leadów na rzeczywistych nabywców. Ważne jest również, by CRM umożliwiał określenie skuteczności poszczególnych kanałów pozyskiwania klientów, co pozwala na optymalizację działań marketingowych. Obsługa klienta i wsparcie Do funkcjonalności CRM zaliczamy również udział w obsłudze klienta. System powinien np. rejestrować zgłoszenia serwisowe, monitorować ich status i przypisywać odpowiednie zadania konkretnym pracownikom. Dzięki temu możliwe będzie szybkie reagowanie na ewentualne problemy, a także ich skuteczniejsze rozwiązywanie (na podstawie pełnych informacji o danym kliencie). Zarządzanie kampaniami marketingowymi Wsparcie sprzedaży to nie wszystko, co powinien oferować dobry CRM. Funkcje zarządzania kampaniami marketingowymi są równie ważne, ponieważ pozwalają skuteczniej docierać do potencjalnych klientów oraz ich segmentować. System powinien umożliwiać zarządzanie kampaniami, wspierając tworzenie i realizowanie działań promujących firmę (np. mailing czy reklamy w social mediach), a także śledzić ich efektywność. Analiza i raportowanie Profesjonalny CRM pozwala na generowanie szczegółowych raportów i analiz dotyczących sprzedaży, efektywności kampanii marketingowych oraz zachowań klientów. Dzięki tym informacjom menedżerowie mogą podejmować lepsze decyzje strategiczne, bazując na realnych danych. Raportowanie umożliwia także monitorowanie wyników zespołów sprzedażowych, co pozwala na szybkie identyfikowanie obszarów wymagających poprawy. Zarządzanie zadaniami i harmonogramami Jeżeli szukasz odpowiedniego systemu i zastanawiasz się, jakie funkcje powinien mieć CRM, zwróć uwagę na zarządzanie zadaniami i harmonogramami. Powinien on umożliwiać przypisywanie konkretnych działań do pracowników oraz przypominać o terminach. Skutkuje to większą efektywnością i ograniczeniem ryzyka opóźnień do absolutnego minimum. Integracja z innymi systemami Najnowocześniejsze CRM-y pozwalają na integrację z innymi platformami, takimi jak ERP, e-commerce czy narzędzia do analizy danych. Dzięki temu informacje przepływają płynnie pomiędzy różnymi działami firmy, co zapewnia spójność danych i efektywność procesów. Integracja z systemami zewnętrznymi eliminuje także potrzebę ręcznego wprowadzania danych, co prowadzi do znacznej oszczędności czasu oraz redukcji ewentualnych błędów. Segmentacja klientów Ważną funkcjonalnością CRM jest także dokładna segmentacja bazy klientów według różnych kryteriów, takich jak np. demografia, historia zakupów, poziom zaangażowania itd. Jest to bardzo istotne nie tylko pod kątem tworzenia spersonalizowanych ofert, ale również komunikacji i pozwala znacząco zwiększyć skuteczność działań marketingowych (precyzyjniejsze kierowanie reklam i tym samym lepsze wyniki sprzedażowe). Możliwość tworzenia stron internetowych i blogów W systemie CRM warto mieć możliwość tworzenia stron i blogów, ponieważ umożliwia to bezpośrednie zarządzanie treściami marketingowymi i komunikacją z klientami z poziomu jednej platformy. Dzięki temu firmy mogą skuteczniej budować relacje z odbiorcami, dostarczając im wartościowe informacje, aktualności czy poradniki, które zwiększają zaangażowanie i lojalność. Ponadto integracja tych funkcji z CRM pozwala lepiej śledzić reakcje użytkowników, analizować skuteczność publikowanych treści i personalizować dalsze działania marketingowe w oparciu o dane zgromadzone w systemie. Zarządzanie uprawnieniami Do ważnych funkcjonalności CRM zaliczamy również możliwość nadawania i odbierania uprawnień wybranym użytkownikom. Dzięki temu do minimum zostanie ograniczone wszelkie ryzyko – np. związane z dostępem do faktur czy kluczowych danych pracowników. To także pewność, że każdy pracownik doskonale wie, co ma robić i jaki obszar powinien traktować priorytetowo. Zarządzanie cennikami i ofertami System CRM powinien także ułatwiać tworzenie, przechowywanie i wysyłanie ofert handlowych oraz cenników, co przyspiesza proces sprzedaży. Dzięki zintegrowanemu systemowi pracownicy mają dostęp do aktualnych cen i szczegółów oferty, co zapewnia spójność ich działań i znacząco usprawnia pracę. Pozwala to również na szybszą reakcję na zapytania klientów, co przekłada się na wyższą efektywność procesu sprzedaży. Mobilny dostęp do systemu Nowoczesne CRM-y oferują aplikacje mobilne, które pozwalają na zarządzanie danymi i komunikację z klientami w dowolnym miejscu i czasie. Dzięki temu pracownicy mogą realizować swoje zadania zdalnie, co zwiększa elastyczność i przyspiesza reakcję na zapytania klientów. Mobilny dostęp do systemu umożliwia także łatwiejszą współpracę między zespołami, co z kolei znacząco poprawia efektywność działań. Integracja z systemem płatności Na koniec coś o płatnościach w CRM. Funkcje integracji z systemami płatności, generowania faktur czy monitorowania zaległości są istotne, ponieważ pozwalają na łatwe zarządzanie całym procesem, zapewniają szybki dostęp do informacji o stanie finansowym firmy i pomagają w terminowym ściąganiu należności. Wszystko to poprawia płynność finansową oraz efektywność działań danej organizacji. Jeżeli szukasz odpowiedniego systemu CRM, który ma niezbędne funkcje i daje więcej możliwości niż inne dostępne na rynku rozwiązania, zdecyduj się na wdrożenie HubSpot. Jest to CRM, który oferuje bogaty zestaw narzędzi do zarządzania sprzedażą, marketingiem i obsługą klienta, umożliwiając łatwą automatyzację procesów, personalizację komunikacji oraz pełną integrację z innymi systemami. Wszystko to przekłada się na zwiększoną efektywność i lepsze wyniki sprzedaży. Pomożemy Ci wdrożyć system CRM, a także zapewnimy wsparcie na innych płaszczyznach – np. w zakresie pozycjonowania czy reklamy PPC. Zapraszamy do kontaktu!
Autor: Adam Kubaszewski 29 maja 2025
Chcesz skutecznie zarządzać relacjami z klientami i dbać o ich zadowolenie lepiej niż dotychczas? W takim razie postaw na odpowiedni system CRM. Ranking, który dla Ciebie przygotowaliśmy, stanowi zestawienie najlepszych programów tego typu – wybierając jeden z nich, zyskasz możliwość zwiększenia wydajności i skuteczności działań swoich pracowników, a także usprawnisz wiele firmowych procesów. Sprawdź najlepsze CRM i zainwestuj w ten system, który najlepiej pasuje do Twojej organizacji! HubSpot Nasz ranking CRM zaczniemy od najlepszego rozwiązania – zwłaszcza w oczach przedsiębiorców, których celem było usprawnienie pracy trzech kluczowych działów: sprzedaży, obsługi klienta oraz marketingu. HubSpot to narzędzie, które działa już w ponad 135 krajach i obsługuje ponad 216 tysięcy firm, co nie jest dziełem przypadku. System pozwala zautomatyzować sprzedaż i marketing, segmentować klientów według wielu kryteriów, a także obserwować i analizować ich zachowania. Co więcej, daje dostęp do zróżnicowanych raportów, dzięki którym możliwa jest późniejsza optymalizacja działań. HubSpot jest narzędziem płatnym - co prawda ma też darmową wersję, jednak wiąże się ona z dużymi ograniczeniami. HubSpot charakteryzuje się bardzo szerokimi możliwościami integracji z zewnętrznymi systemami, co pozwala stworzyć centrum zarządzania właściwie wszystkimi aspektami firmy w jednym narzędziu. Najważniejsze zalety HubSpot to: możliwość automatyzacji sprzedaży i marketingu; szczegółowa analiza zachowań klientów; bardzo dobra organizacja kontaktów; łączenie działów sprzedaży, obsługi klienta oraz marketingu; prosty interfejs; rozbudowana aplikacja mobilna wbudowany kreator landing pages; szerokie możliwości raportowania. Pipedrive Nieco mniej rozbudowanym systemem, który jednak wciąż reprezentuje najlepsze CRM, jest Pipedrive, który koncentruje się na optymalizacji procesu sprzedażowego. Został wyposażony w liczne funkcje, które umożliwiają efektywniejsze finalizowanie transakcji oraz utrzymywanie dobrych relacji z kontrahentami. Mowa tu między innymi o generowaniu prognoz sprzedaży, śledzeniu zachowań klientów (również tych potencjalnych), automatyzacji e-mail marketingu czy zarządzaniu kontaktami. Ważną informacją dla przedsiębiorców jest bez wątpienia to, że Pipedrive ma polską wersję językową. To narzędzie idealne zwłaszcza dla małych i średnich firm. Najważniejsze zalety Pipedrive to: wiele funkcji wspierających proces sprzedaży; możliwość integracji z licznymi narzędziami; generowanie prognoz sprzedaży; polska wersja językowa; aplikacja mobilna. Salesforce Interesują Cię najlepsze CRM w chmurze? W takim razie poza HubSpotem dobrym rozwiązaniem może być Salesforce, który automatyzuje procesy sprzedażowe i działania marketingowe. Stanowi też dobrą bazę danych o klientach, dając szybki dostęp do różnych informacji i umożliwiając podejmowanie natychmiastowych działań. Wyróżnia go zastosowanie systemów sztucznej inteligencji, jak Einstein AI, które analizują dane i przewidują zachowania klientów. Nie bez znaczenia jest również fakt, że Salesforce można integrować z wieloma aplikacjami, jak: Slack, Microsoft Outlook, Google Workspace, Mailchimp czy Zapier. Minusem jest cena - to znacznie droższy system niż HubSpot. Najważniejsze zalety Salesforce: automatyzacja procesów sprzedażowych i marketingowych; szybki dostęp do informacji o klientach; narzędzia AI, które analizują dane i przewidują zachowania klientów; prosty interfejs, którego obsługa nie wymaga kompleksowego szkolenia; możliwość integracji z wieloma zewnętrznymi aplikacjami. Zoho CRM Jeżeli natomiast szukasz niedrogiego programu CRM dla małej lub średniej firmy, sprawdź Zoho. To system, który oferuje szeroki zakres funkcji, takich jak automatyzacja sprzedaży, zarządzanie leadami, e-mail marketing oraz integracje z popularnymi narzędziami (np. Google Workspace, Microsoft 365 czy Zapier). Do atutów Zoho CRM zaliczamy również możliwość dostosowania interfejsu i procesów do indywidualnych potrzeb firmy, a także wbudowaną sztuczną inteligencję, która pomaga analizować dane i przewidywać zachowania klientów. System działa w chmurze i ma aplikację mobilną, co ułatwia pracę zespołom sprzedażowym w terenie. Minusem może być brak polskiej wersji językowej i uboższe możliwości względem HubSpota. Najważniejsze zalety Zoho CRM: liczne funkcje, które automatyzują sprzedaż i marketing; możliwość integracji z popularnymi aplikacjami; możliwość indywidualnego dostosowania interfejsu; prosta obsługa; działa w chmurze i ma aplikację mobilną; przystępna cena. Creatio Nasz ranking CRM nie mógł obyć się również bez Creatio – narzędzia do zarządzania sprzedażą, marketingiem oraz obsługą klienta. Wyróżnia się on zaawansowaną automatyzacją procesów biznesowych, za co w dużej mierze odpowiada generatywna sztuczna inteligencja, a także brakiem konieczności kodowania, co pozwala na jego łatwe i szybkie wdrożenie w każdej firmie. Co więcej, Creatio oferuje zindywidualizowane cykle pracy dla wielu branż i wbudowaną funkcję BPM, dzięki której można łatwo modelować i optymalizować procesy sprzedażowe. Działa w chmurze, na urządzeniach mobilnych i może być zintegrowany z wieloma aplikacjami, jak Microsoft 365 czy Slack. Najważniejsze zalety Creatio: skuteczna automatyzacja sprzedaży, marketingu i obsługi klienta; funkcje oparte na GenAI; brak kodowania, oznaczający możliwość łatwego wdrożenia; zindywidualizowane cykle pracy; działa w chmurze i ma aplikację mobilną; możliwość integracji z wieloma aplikacjami. ActiveCampaign CRM, który jest narzędziem typu all-in-one. Dla wielu ActiveCampaign to rozwiązanie łączące zarządzanie relacjami z klientami z zaawansowaną automatyzacją marketingową. Jego największą zaletą jest mocno rozwinięta funkcja automatyzacji e-mail marketingu oraz segmentacji klientów. Umożliwia tworzenie spersonalizowanych kampanii oraz dynamicznych ścieżek sprzedażowych, co sprawia, że jest idealny dla firm stawiających na marketing oparty na danych. Integruje się z wieloma narzędziami, takimi jak Shopify, WordPress, Zapier czy Salesforce, będąc przy tym dość intuicyjnym. Najważniejsze zalety ActiveCampaign: narzędzie typu all-in-one; wiele funkcji, umożliwiających zarządzanie klientami i automatyzację procesów biznesowych; wsparcie nie tylko dla działu sprzedaży, ale również marketingu; możliwość tworzenia spersonalizowanych kampanii; szerokie możliwości integracji; intuicyjna obsługa. Insightly Najlepsze systemy CRM, które oferują „wszystko w jednym”, reprezentuje również Insightly. To intuicyjne narzędzie przeznaczone głównie dla małych i średnich firm, łączące zarządzanie relacjami z klientami z funkcjami zarządzania projektami. Oferuje moduł automatyzacji sprzedaży oraz marketingu, co ułatwia organizację pracy zespołowej. Jego dużą zaletą jest integracja z popularnymi aplikacjami, takimi jak: Gmail, Microsoft 365, Slack czy QuickBooks. Insightly ma również wbudowane narzędzia do raportowania i analizy danych, co pomaga w podejmowaniu lepszych decyzji biznesowych. System działa w chmurze i ma aplikację mobilną, zapewniając możliwość pracy zdalnej. Minusem może być brak niektórych funkcji dostępnych w bardziej rozbudowanych programach CRM, takich jak HubSpot. Najważniejsze zalety Insightly: skuteczne zarządzanie relacjami z klientami oraz projektami; moduły automatyzacji sprzedaży oraz marketingu; możliwość raportowania i analizy danych; integracja z wieloma zewnętrznymi aplikacjami; działa w chmurze i ma aplikację mobilną. Sugar Chcąc poprawić wydajność wielu działów, w tym sprzedaży, marketingu oraz obsługi klientów, warto sprawdzić (prawdopodobnie) najlepszy CRM dla startupów, czyli Sugar. Ma wszystkie niezbędne funkcje do zarządzania relacjami z klientami, zapewnia możliwość pełnej personalizacji oraz wdrożenia zarówno w chmurze, jak i lokalnie, a do tego jest bardzo intuicyjny. Wyróżnia się też łatwością wdrożenia. Minusy? Stosunkowo wysoka cena oraz mniej funkcji niż w przypadku innych CRM zaprezentowanych w rankingu. Najważniejsze zalety Sugar: wsparcie dla działów sprzedaży, marketingu i obsługi klientów; wiele funkcji do zarządzania relacjami z klientami; możliwość wdrożenia w chmurze oraz lokalnie; łatwa obsługa. Bitrix24 W naszym rankingu CRM nie mogło zabraknąć również Bitrix24. Może być rozwiązaniem dla firm poszukujących wszechstronnego systemu do zarządzania biznesem, które jednak może być przytłaczające dla mniejszych zespołów potrzebujących prostego CRM. Nie zmienia to jednak faktu, że ma wiele przydatnych funkcji, na czele z zarządzaniem kontaktami, automatyzacją marketingu, generowaniem danych o kontrahentach czy analizą lejka sprzedażowego. Co ważne, narzędzie jest dostępne w języku polskim i ma bezpłatną wersję (dla ograniczonej liczby użytkowników). Najważniejsze zalety Bitrix24: bardzo duża liczba funkcji; możliwość automatyzacji wielu procesów.; kompleksowe narzędzie dla biznesu, nie tylko z zakresu CRM; polska wersja i bezpłatny plan. Outvio Nasz ranking CRM kończymy narzędziem Outvio. Dlaczego? Ponieważ jest to jedna z najlepszych platform do automatyzacji procesów związanych z realizacją zamówień, zwrotami i obsługą posprzedażową dla e-commerce. Umożliwia optymalizację logistyki, integrując się z popularnymi systemami sklepów internetowych, takimi jak Shopify, WooCommerce, Magento czy PrestaShop. Do jego głównych zalet zaliczamy automatyzację wielu procesów oraz funkcje personalizacji brandingu w komunikacji. Najważniejsze zalety Outvio: dobre narzędzie głównie dla sklepów internetowych; liczne funkcje związane z realizacją zamówień i obsługą posprzedażową; integracja z wieloma systemami e-commerce; funkcje personalizacji brandingu. Ranking systemów CRM Mamy nadzieję, że powyższy ranking CRM pomoże Ci wybrać najlepszy CRM dla swojej firmy. Potrzebujesz wsparcia? Zapraszamy do kontaktu – oferujemy wdrożenie HubSpot oraz wiele usług, na czele z pozycjonowaniem oraz reklamą PPC , dzięki którym poprawisz efekty swoich działań marketingowych i zwiększysz przychody ze sprzedaży!
Autor: Adam Kubaszewski 22 maja 2025
Umawianie spotkań z klientami to u Ciebie szybka piłka, czy raczej kilkudniowy mailowy ping-pong? 📅 Znasz to? Propozycja terminu – odrzucenie – nowa propozycja – i tak w kółko… A Ty nie możesz porządnie zaplanować sobie tygodnia i czekasz w trybie stand-by. Dobra wiadomość – ten chaos da się uporządkować. Pokażę Ci, jak zrobić to w HubSpot, by raz na zawsze zapanować nad swoim kalendarzem. Dziś bierzemy na tapet temat, który wydaje się błahy, ale potrafi sparaliżować pracę zespołu: organizacja spotkań z klientami.