Blog

Generator landing page - na co zwracać uwagę?

Budowa landing page to zadanie, z którym prędzej czy później mierzy się każdy dział marketingu. Zapisy na webinar, promocja konkursu, nagłośnienie wydarzenia targowego, a nawet spektakularna zniżka na konkretny produkt - w dużej części tego typu projektów niezbędnym elementem planu marketingowego jest właśnie przygotowanie dedykowanego landing page. Jak stworzyć landing page, które oprogramowanie będzie do tego użyteczne, jakie są uniwersalne wytyczne i dobre praktyki? 

Co to jest landing page?

Zacznijmy jednak od definicji. Landing page najczęściej tłumaczony jest jako strona docelowa (takie tłumaczenie znajdziemy m.in. w Google Analytics), chociaż często można spotkać również bardziej dosłowną frazę “strona lądowania”. W analityce internetowej oznacza to stronę, na którą trafia użytkownik na przykład po kliknięciu w dane hasło w wyszukiwarce, banner reklamowy czy link umieszczony w newsletterze. 


Powszechnie mianem landing page nazywamy strony poświęcone konkretnym inicjatywom, których celem jest przekonanie użytkownika do wykonania zaplanowanej przez nas akcji, czyli dokonania konwersji. Pierwsze, co przychodzi na myśl to oczywiście e-commerce i zakup produktu czy usługi, ale równie często spotyka się landing page nakierowane na pozyskanie zapisu do newslettera, wzięcie udziału w webinarze, pobranie pliku PDF czy instalację programu komputerowego.


Przykłady? Z naszego podwórka chociażby landingi poradnikowe Verseo, gdzie w zamian za zapis do newslettera dzielimy się poradnikami na temat różnych dziedzin marketingu internetowego.



Jak stworzyć landing page?

Przepis na stronę typu landing page zazwyczaj zawiera kilka podstawowych składników.


  • Treść tekstowa i graficzna to niezbędna oczywistość. Ważne, by postawić tu na jakość kosztem ilości - zwykle 2 krótkie, lecz dopracowane narracyjnie akapity paradoksalnie często będą skuteczniejsze, niż 10 rozbudowanych sekcji. Rozważ dodanie krótkiego video wyjaśniającego całą akcję i czytelnie prezentującą korzyści. 


  • CTA (Call to action), czyli wezwanie do działania. Kup teraz, pobierz plik, weź udział w badaniu - to typowe przykłady skutecznej treści CTA. Warto pamiętać, by CTA wyróżniało się na tle reszty strony (głównie dzięki kontrastującym kolorom i wyrazistemu kształtowi przycisku) i przykuwało uwagę, co w prostej linii przekłada się na konwersję.


  • Formularz kontaktowy - niezbędny do pozyskania leada. W kontekście skutecznego LP ważne, by zbierał tylko to, co jest naprawdę konieczne - każde dodatkowe pole do wypełniania zmniejszy zapał użytkownika do kliknięcia. Pamiętaj również, że osoby przeglądające stronę kładą coraz większy nacisk na prywatność, ochronę przed niechcianymi wiadomościami i własny cyfrowy spokój, przez co żądając zbyt wielu danych spotkasz się ze ścianą złożoną z uzasadnionej ludzkiej niechęci.


  • Opinie klientów - społeczny dowód słuszności działa, a umieszczenie nawet jednego zdania podpisanego personaliami rzeczywistej osoby (możliwie ze zdjęciem) znacznie zwiększa Twoje szanse na uzyskanie konwersji.


  • Dane firmy - transparentność to podstawa. Użytkownik musi wiedzieć, kto odpowiada za daną akcję, na jaki adres napisać w razie konieczności wyjaśnienia niejasności czy kto przetwarza zbierane dane osobowe. 


 

Gdzie stworzyć landing page?

Rynek jest pod względem generatorów landing page bardzo rozbudowany - z korzyścią dla twórców landingów. Najbardziej czasochłonnym rozwiązaniem jest zaprojektowanie LP od zera przez grafika i późniejsze zakodowanie warstwy frontendowej przez programistę - zyskujemy wtedy całkowitą dowolność w kształcie landinga i zastosowanych rozwiązaniach technologicznych, jednak zwiększamy koszty i czas realizacji.


Warto skorzystać z dostępnych generatorów - w zalezności od producenta są one zwykle wyposażone w bibliotekę szablonów do pobrania, kreator układu w systemie drag’n’drop (czyli niewymagający samodzielnego kodowania) i możliwość integracji z zewnętrznymi usługami, takimi jak Google Analytics.


Najlepsze generatory landing page to między innymi: 


  • HubSpot CMS
  • Landingi
  • Brizy
  • Duda
  • Wordpress



Jak może wyglądać landing page na przykładzie HubSpota?

Większość edytorów landing page oparta jest na tej samej zasadzie, czyli wybraniu motywu (który definiuje kolorystykę), a następnie wypełnianiu szablonu (układu) blokami z określoną zawartością. Podobnie działa generator landing page HubSpota - oferuje jednak znacznie więcej, niż tylko podstawowe możliwości.



Edytor HubSpot

Landing page HubSpot - edytor

Za pomocą panelu po lewej stronie możemy wybrać jeden z modułów podzielonych według tematyki. Mogą być to nie tylko typowe moduły tekstowe czy graficzne - może być to na przykład panel pozwalający na błyskawiczne umówienie się na spotkanie online, przejścia na profile w social mediach czy pozwalający na dokonanie płatności za pomocą Stripe.

HubSpot - narzędzie do spotkań

Co ważne, nie jesteśmy ograniczeni tylko do predefiniowanych modułów - istnieje możliwość tworzenia własnych i dostosowywania ich wyglądu do wymagań konkretnej akcji marketingowej.

Responsywność

HubSpot umożliwia również sprawdzenie i dostosowanie wyglądu strony na różnych urządzeniach z podziałem na smartfony, tablety i “pełnoprawne” komputery. Dzięki temu można zawczasu zadbać o prawidłową responsywność, co pozwala na uniknięcie niemiłych niespodzianek po publikacji landinga.

Responsywny podgląd wersji strony HubSpot

Smart content

Smart Content to funkcja pozwalająca na zdefiniowanie tego, co wyświetla się konkretnym użytkownikom. Na podstawie lokalizacji użytkownika czy języka ustawionego w przeglądarce możemy wyświetlać mu inny komunikat, co jest game-changerem przy kampaniach przeznaczonych dla więcej niż jednego kraju.

Analityka i testy

Równie ważna, co sam kreator, jest możliwość sprawdzenia jak przygotowany landing radzi sobie w biznesowym boju. HubSpot przychodzi tutaj z sekcją analityczną, która wyświetla wszystkie podstawowe dane, takie jak liczba wyświetleń, liczba wypełnień formularza, kontakty utworzone w bazie dzięki landingowi, współczynnik odrzuceń czy średni czas przeglądania.

HubSpot - analityka

Oprócz hubspotowej analityki nic nie stoi na przeszkodzie, by spiąć landing z Google Analytics za pomocą przeklejenia kodu usługi bezpośrednio do headera strony.


Bardzo przydatna jest również funkcja zorganizowania testów A/B. Polegają one na przygotowaniu dwóch (lub więcej) wersji strony, a oprogramowanie wyświetli różne wersje różnym użytkownikom - w ten sposób jesteś w stanie w prosty sposób zmierzyć, co przynosi większą korzyść. Poszczególne warianty mogą różnić się układem treści, kolorystyką czy zastosowanym copy w CTA.


Wyniki przeprowadzonego testu zobaczysz w czytelnym raporcie, co pozwoli Ci na wyciągnięcie właściwych wniosków.

HubSpot - panel analityczny

Integracja z CRM

Landing stworzony w HubSpocie to nie kawałek kodu umieszczony gdzieś w sieci, tylko element większej całości. Edytor HS jest bez wątpienia użyteczny i wygodny, ale wyprzedza konkurencję o kilka długości dzięki osadzeniu funkcjonalności w systemie CRM. Wypełnienia formularza trafiają więc od razu jako leady do całego procesu marketingowo-sprzedażowego, znacznie zwiększając biznesowe możliwości.

Landing Page - dobre praktyki

Co firma, a nawet co akcja marketingowa to obyczaj - landing page stworzony przez Verseo do promocji poradnika będzie wyglądał trochę inaczej niż landing dystrybutora laptopów, który właśnie wprowadza na rynek nowy model komputera dla graczy. Można jednak wyszczególnić pewne uniwersalne porady projektowania landing page i niezbędne elementy, które powinny pojawić się na tego typu stronie.


Całą stronę poświęć uzyskaniu konwersji - prostota jest wartością

 

Czyli innymi słowy wytnij zbędną treść contentową brzytwą Ockhama. Nie doprowadzaj do inflacji treści - landing page powinien precyzyjnie wyjaśniać, co użytkownik zyska po wykonaniu zaplanowanej akcji, do czego niezbędne będzie oczywiście zastosowanie języka korzyści i narracyjnej perswazji. Skup się jednak na najważniejszych zaletach produktu czy wydarzenia - to nie czas i miejsce na rozbudowane wypracowania zajmujące kilkadziesiąt tysięcy znaków. 


Product managerowie często naciskają na wyczerpujące przedstawienie wszystkich cech produktu, jednak w przypadku landing page takie działania kończą się prędzej zanudzeniem osoby przeglądającej stronę niż przekonaniem jej, że warto zostawić swój email.


Onepage to rule them all


czyli na palcach jednej ręki można policzyć przypadki, kiedy landing page powinien składać się z więcej niż jednej podstrony. Dlaczego? Im bardziej zachęcasz użytkownika do przeklikiwania się przez treść, tym bardziej odwracasz uwagę od formularza zapisu czy innego elementu zaplanowanego jako cel całego landinga.


Wszystkie elementy strony lądowania możesz zmieścić na onepage - bez obaw, nawet w przypadku akcji wymagających nieco szerszego nakreślenia kontekstu jest to możliwe. W takim przypadku dobrze jest umieścić menu górne czytelnie przekierowujące do poszczególnych sekcji na zasadzie kotwic, czyli pozostawiając użytkownika w obrębie jednej strony (i w zasięgu kilku ruchów rolką myszy do celu głównego).


Testuj, wdrażaj i ulepszaj


Współczesne narzędzia analityczne pozwalają zmierzyć wszystkie najważniejsze zmienne, które wpływają na performance landing page’a. Jeżeli widzisz, że coś ewidentnie nie działa, nie bój się zmian - czasem bardzo podstawowa modyfikacja układu elementów na stronie potrafi poprawić konwersję o kilkadziesiąt procent.


Jeżeli Twoje narzędzie to umożliwia, wykorzystaj potęgę testów A/B - one naprawdę robią (a raczej pokazują) różnicę.


Nie lekceważ wersji mobilnej


Porada dość ewidentna, ale wciąż często lekceważona. Globalny ruch mobilny już od kilku lat przewyższa ruch z komputerów, a ta statystyka sprawdza się również w przypadku langing page’y. Zadbaj o prawidłowe wyświetlanie strony na smartfonach - wiele generatorów bezproblemowo obsługuje mobilne wersje, jednak czasem domyślny układ z “pełnej wersji”, który zostanie automatycznie przetworzony na mobile może być nieintuicyjny i wymagać poprawek. 


SEO nie jest najważniejsze



Landingi nie są zazwyczaj przeznaczone do zbierania ruchu z wyszukiwarek internetowych - ich długość życia jest zwykle zbyt krótka, by zdążyły “okrzepnąć” pod względem SEO, a mała ilość treści nie sprzyja pozycjonowaniu. I nie ma w tym niczego złego - jeżeli akcja, która promuje LP nie ma trwać latami, to nie musisz wykorzystywać typowych zaleceń pozycjonerów dotyczących np. “upychania” słów kluczowych w contencie czy rozbudowywania go na siłę.


Autor: Adam Kubaszewski 30 maja 2025
Systemy CRM stanowią dzisiaj nieodłączny element strategii wielu firm. Pozwalają z jednej strony efektywnie zarządzać relacjami z klientami, a z drugiej poprawiać wyniki marketingu oraz zwiększać przychody ze sprzedaży. Sprawdź, jakie funkcje powinien mieć CRM idealny, który będzie stanowić ogromne wsparcie dla Twoich pracowników! Czym jest i jakie funkcjonalności powinien mieć CRM? CRM (Customer Relationship Management) to system do zarządzania relacjami z klientami, usprawniający sprzedaż, marketing i obsługę klienta. Umożliwia personalizację komunikacji i efektywne zarządzanie zadaniami, co zwiększa skuteczność działań biznesowych i poprawia doświadczenie klientów. Co powinien mieć dobry CRM? Funkcje, takie jak zarządzanie kontaktami, automatyzacja sprzedaży, obsługa leadów czy śledzenie interakcji. To jednak nie wszystko. Sprawdź zatem, jakie funkcje powinien mieć CRM, by w stu procentach spełnił oczekiwania – Twoje i Twoich pracowników! 14 najważniejszych funkcjonalności CRM Na rynku można znaleźć wiele systemów CRM. Funkcje, jakie mają, są bardzo zróżnicowane, jednak my wybraliśmy spośród nich 14 absolutnie niezbędnych. Jeżeli więc szukasz najlepszego wsparcia sprzedaży i obsługi kontrahentów, sprawdź, czy wybrane oprogramowanie zostało w nie wyposażone – dzięki temu zwiększysz swoje szanse na zadowolenie klientów i lepsze wyniki! Zarządzanie kontaktami To zdecydowanie jedna z najważniejszych funkcjonalności CRM, którą ma każdy system dostępny na rynku. Na czym polega? Przede wszystkim na gromadzeniu i organizowaniu informacji o klientach, w tym ich danych kontaktowych i preferencji, a także historii interakcji. Dzięki temu firmy mogą łatwiej zarządzać relacjami, śledzić reakcje konsumentów oraz szybko odpowiadać na ich potrzeby. Automatyzacja sprzedaży Dobry CRM musi automatyzować procesy sprzedażowe. Mowa tu przede wszystkim o: przypisywaniu leadów do odpowiednich handlowców; wysyłaniu e-maili i przypomnień, np. o spotkaniach; generowaniu ofert i propozycji cenowych na podstawie danych klienta; śledzeniu statusu transakcji i przypominaniu o istotnych terminach; generowaniu raportów sprzedażowych. Dzięki temu zespół sprzedaży może skupić się na innych wartościowych zadaniach, co przekłada się na szybsze zamykanie transakcji i większą efektywność. Automatyzacja redukuje także ryzyko pominięcia ważnych kroków w procesie sprzedaży, zwiększając jego przejrzystość. Zarządzanie leadami To także niezwykle istotny element dobrego systemu CRM. Funkcja ta umożliwia bowiem klasyfikowanie i śledzenie leadów w całym cyklu sprzedażowym. Efekt? Możliwość ustalania priorytetów i tym samym szybszej konwersji leadów na rzeczywistych nabywców. Ważne jest również, by CRM umożliwiał określenie skuteczności poszczególnych kanałów pozyskiwania klientów, co pozwala na optymalizację działań marketingowych. Obsługa klienta i wsparcie Do funkcjonalności CRM zaliczamy również udział w obsłudze klienta. System powinien np. rejestrować zgłoszenia serwisowe, monitorować ich status i przypisywać odpowiednie zadania konkretnym pracownikom. Dzięki temu możliwe będzie szybkie reagowanie na ewentualne problemy, a także ich skuteczniejsze rozwiązywanie (na podstawie pełnych informacji o danym kliencie). Zarządzanie kampaniami marketingowymi Wsparcie sprzedaży to nie wszystko, co powinien oferować dobry CRM. Funkcje zarządzania kampaniami marketingowymi są równie ważne, ponieważ pozwalają skuteczniej docierać do potencjalnych klientów oraz ich segmentować. System powinien umożliwiać zarządzanie kampaniami, wspierając tworzenie i realizowanie działań promujących firmę (np. mailing czy reklamy w social mediach), a także śledzić ich efektywność. Analiza i raportowanie Profesjonalny CRM pozwala na generowanie szczegółowych raportów i analiz dotyczących sprzedaży, efektywności kampanii marketingowych oraz zachowań klientów. Dzięki tym informacjom menedżerowie mogą podejmować lepsze decyzje strategiczne, bazując na realnych danych. Raportowanie umożliwia także monitorowanie wyników zespołów sprzedażowych, co pozwala na szybkie identyfikowanie obszarów wymagających poprawy. Zarządzanie zadaniami i harmonogramami Jeżeli szukasz odpowiedniego systemu i zastanawiasz się, jakie funkcje powinien mieć CRM, zwróć uwagę na zarządzanie zadaniami i harmonogramami. Powinien on umożliwiać przypisywanie konkretnych działań do pracowników oraz przypominać o terminach. Skutkuje to większą efektywnością i ograniczeniem ryzyka opóźnień do absolutnego minimum. Integracja z innymi systemami Najnowocześniejsze CRM-y pozwalają na integrację z innymi platformami, takimi jak ERP, e-commerce czy narzędzia do analizy danych. Dzięki temu informacje przepływają płynnie pomiędzy różnymi działami firmy, co zapewnia spójność danych i efektywność procesów. Integracja z systemami zewnętrznymi eliminuje także potrzebę ręcznego wprowadzania danych, co prowadzi do znacznej oszczędności czasu oraz redukcji ewentualnych błędów. Segmentacja klientów Ważną funkcjonalnością CRM jest także dokładna segmentacja bazy klientów według różnych kryteriów, takich jak np. demografia, historia zakupów, poziom zaangażowania itd. Jest to bardzo istotne nie tylko pod kątem tworzenia spersonalizowanych ofert, ale również komunikacji i pozwala znacząco zwiększyć skuteczność działań marketingowych (precyzyjniejsze kierowanie reklam i tym samym lepsze wyniki sprzedażowe). Możliwość tworzenia stron internetowych i blogów W systemie CRM warto mieć możliwość tworzenia stron i blogów, ponieważ umożliwia to bezpośrednie zarządzanie treściami marketingowymi i komunikacją z klientami z poziomu jednej platformy. Dzięki temu firmy mogą skuteczniej budować relacje z odbiorcami, dostarczając im wartościowe informacje, aktualności czy poradniki, które zwiększają zaangażowanie i lojalność. Ponadto integracja tych funkcji z CRM pozwala lepiej śledzić reakcje użytkowników, analizować skuteczność publikowanych treści i personalizować dalsze działania marketingowe w oparciu o dane zgromadzone w systemie. Zarządzanie uprawnieniami Do ważnych funkcjonalności CRM zaliczamy również możliwość nadawania i odbierania uprawnień wybranym użytkownikom. Dzięki temu do minimum zostanie ograniczone wszelkie ryzyko – np. związane z dostępem do faktur czy kluczowych danych pracowników. To także pewność, że każdy pracownik doskonale wie, co ma robić i jaki obszar powinien traktować priorytetowo. Zarządzanie cennikami i ofertami System CRM powinien także ułatwiać tworzenie, przechowywanie i wysyłanie ofert handlowych oraz cenników, co przyspiesza proces sprzedaży. Dzięki zintegrowanemu systemowi pracownicy mają dostęp do aktualnych cen i szczegółów oferty, co zapewnia spójność ich działań i znacząco usprawnia pracę. Pozwala to również na szybszą reakcję na zapytania klientów, co przekłada się na wyższą efektywność procesu sprzedaży. Mobilny dostęp do systemu Nowoczesne CRM-y oferują aplikacje mobilne, które pozwalają na zarządzanie danymi i komunikację z klientami w dowolnym miejscu i czasie. Dzięki temu pracownicy mogą realizować swoje zadania zdalnie, co zwiększa elastyczność i przyspiesza reakcję na zapytania klientów. Mobilny dostęp do systemu umożliwia także łatwiejszą współpracę między zespołami, co z kolei znacząco poprawia efektywność działań. Integracja z systemem płatności Na koniec coś o płatnościach w CRM. Funkcje integracji z systemami płatności, generowania faktur czy monitorowania zaległości są istotne, ponieważ pozwalają na łatwe zarządzanie całym procesem, zapewniają szybki dostęp do informacji o stanie finansowym firmy i pomagają w terminowym ściąganiu należności. Wszystko to poprawia płynność finansową oraz efektywność działań danej organizacji. Jeżeli szukasz odpowiedniego systemu CRM, który ma niezbędne funkcje i daje więcej możliwości niż inne dostępne na rynku rozwiązania, zdecyduj się na wdrożenie HubSpot. Jest to CRM, który oferuje bogaty zestaw narzędzi do zarządzania sprzedażą, marketingiem i obsługą klienta, umożliwiając łatwą automatyzację procesów, personalizację komunikacji oraz pełną integrację z innymi systemami. Wszystko to przekłada się na zwiększoną efektywność i lepsze wyniki sprzedaży. Pomożemy Ci wdrożyć system CRM, a także zapewnimy wsparcie na innych płaszczyznach – np. w zakresie pozycjonowania czy reklamy PPC. Zapraszamy do kontaktu!
Autor: Adam Kubaszewski 29 maja 2025
Chcesz skutecznie zarządzać relacjami z klientami i dbać o ich zadowolenie lepiej niż dotychczas? W takim razie postaw na odpowiedni system CRM. Ranking, który dla Ciebie przygotowaliśmy, stanowi zestawienie najlepszych programów tego typu – wybierając jeden z nich, zyskasz możliwość zwiększenia wydajności i skuteczności działań swoich pracowników, a także usprawnisz wiele firmowych procesów. Sprawdź najlepsze CRM i zainwestuj w ten system, który najlepiej pasuje do Twojej organizacji! HubSpot Nasz ranking CRM zaczniemy od najlepszego rozwiązania – zwłaszcza w oczach przedsiębiorców, których celem było usprawnienie pracy trzech kluczowych działów: sprzedaży, obsługi klienta oraz marketingu. HubSpot to narzędzie, które działa już w ponad 135 krajach i obsługuje ponad 216 tysięcy firm, co nie jest dziełem przypadku. System pozwala zautomatyzować sprzedaż i marketing, segmentować klientów według wielu kryteriów, a także obserwować i analizować ich zachowania. Co więcej, daje dostęp do zróżnicowanych raportów, dzięki którym możliwa jest późniejsza optymalizacja działań. HubSpot jest narzędziem płatnym - co prawda ma też darmową wersję, jednak wiąże się ona z dużymi ograniczeniami. HubSpot charakteryzuje się bardzo szerokimi możliwościami integracji z zewnętrznymi systemami, co pozwala stworzyć centrum zarządzania właściwie wszystkimi aspektami firmy w jednym narzędziu. Najważniejsze zalety HubSpot to: możliwość automatyzacji sprzedaży i marketingu; szczegółowa analiza zachowań klientów; bardzo dobra organizacja kontaktów; łączenie działów sprzedaży, obsługi klienta oraz marketingu; prosty interfejs; rozbudowana aplikacja mobilna wbudowany kreator landing pages; szerokie możliwości raportowania. Pipedrive Nieco mniej rozbudowanym systemem, który jednak wciąż reprezentuje najlepsze CRM, jest Pipedrive, który koncentruje się na optymalizacji procesu sprzedażowego. Został wyposażony w liczne funkcje, które umożliwiają efektywniejsze finalizowanie transakcji oraz utrzymywanie dobrych relacji z kontrahentami. Mowa tu między innymi o generowaniu prognoz sprzedaży, śledzeniu zachowań klientów (również tych potencjalnych), automatyzacji e-mail marketingu czy zarządzaniu kontaktami. Ważną informacją dla przedsiębiorców jest bez wątpienia to, że Pipedrive ma polską wersję językową. To narzędzie idealne zwłaszcza dla małych i średnich firm. Najważniejsze zalety Pipedrive to: wiele funkcji wspierających proces sprzedaży; możliwość integracji z licznymi narzędziami; generowanie prognoz sprzedaży; polska wersja językowa; aplikacja mobilna. Salesforce Interesują Cię najlepsze CRM w chmurze? W takim razie poza HubSpotem dobrym rozwiązaniem może być Salesforce, który automatyzuje procesy sprzedażowe i działania marketingowe. Stanowi też dobrą bazę danych o klientach, dając szybki dostęp do różnych informacji i umożliwiając podejmowanie natychmiastowych działań. Wyróżnia go zastosowanie systemów sztucznej inteligencji, jak Einstein AI, które analizują dane i przewidują zachowania klientów. Nie bez znaczenia jest również fakt, że Salesforce można integrować z wieloma aplikacjami, jak: Slack, Microsoft Outlook, Google Workspace, Mailchimp czy Zapier. Minusem jest cena - to znacznie droższy system niż HubSpot. Najważniejsze zalety Salesforce: automatyzacja procesów sprzedażowych i marketingowych; szybki dostęp do informacji o klientach; narzędzia AI, które analizują dane i przewidują zachowania klientów; prosty interfejs, którego obsługa nie wymaga kompleksowego szkolenia; możliwość integracji z wieloma zewnętrznymi aplikacjami. Zoho CRM Jeżeli natomiast szukasz niedrogiego programu CRM dla małej lub średniej firmy, sprawdź Zoho. To system, który oferuje szeroki zakres funkcji, takich jak automatyzacja sprzedaży, zarządzanie leadami, e-mail marketing oraz integracje z popularnymi narzędziami (np. Google Workspace, Microsoft 365 czy Zapier). Do atutów Zoho CRM zaliczamy również możliwość dostosowania interfejsu i procesów do indywidualnych potrzeb firmy, a także wbudowaną sztuczną inteligencję, która pomaga analizować dane i przewidywać zachowania klientów. System działa w chmurze i ma aplikację mobilną, co ułatwia pracę zespołom sprzedażowym w terenie. Minusem może być brak polskiej wersji językowej i uboższe możliwości względem HubSpota. Najważniejsze zalety Zoho CRM: liczne funkcje, które automatyzują sprzedaż i marketing; możliwość integracji z popularnymi aplikacjami; możliwość indywidualnego dostosowania interfejsu; prosta obsługa; działa w chmurze i ma aplikację mobilną; przystępna cena. Creatio Nasz ranking CRM nie mógł obyć się również bez Creatio – narzędzia do zarządzania sprzedażą, marketingiem oraz obsługą klienta. Wyróżnia się on zaawansowaną automatyzacją procesów biznesowych, za co w dużej mierze odpowiada generatywna sztuczna inteligencja, a także brakiem konieczności kodowania, co pozwala na jego łatwe i szybkie wdrożenie w każdej firmie. Co więcej, Creatio oferuje zindywidualizowane cykle pracy dla wielu branż i wbudowaną funkcję BPM, dzięki której można łatwo modelować i optymalizować procesy sprzedażowe. Działa w chmurze, na urządzeniach mobilnych i może być zintegrowany z wieloma aplikacjami, jak Microsoft 365 czy Slack. Najważniejsze zalety Creatio: skuteczna automatyzacja sprzedaży, marketingu i obsługi klienta; funkcje oparte na GenAI; brak kodowania, oznaczający możliwość łatwego wdrożenia; zindywidualizowane cykle pracy; działa w chmurze i ma aplikację mobilną; możliwość integracji z wieloma aplikacjami. ActiveCampaign CRM, który jest narzędziem typu all-in-one. Dla wielu ActiveCampaign to rozwiązanie łączące zarządzanie relacjami z klientami z zaawansowaną automatyzacją marketingową. Jego największą zaletą jest mocno rozwinięta funkcja automatyzacji e-mail marketingu oraz segmentacji klientów. Umożliwia tworzenie spersonalizowanych kampanii oraz dynamicznych ścieżek sprzedażowych, co sprawia, że jest idealny dla firm stawiających na marketing oparty na danych. Integruje się z wieloma narzędziami, takimi jak Shopify, WordPress, Zapier czy Salesforce, będąc przy tym dość intuicyjnym. Najważniejsze zalety ActiveCampaign: narzędzie typu all-in-one; wiele funkcji, umożliwiających zarządzanie klientami i automatyzację procesów biznesowych; wsparcie nie tylko dla działu sprzedaży, ale również marketingu; możliwość tworzenia spersonalizowanych kampanii; szerokie możliwości integracji; intuicyjna obsługa. Insightly Najlepsze systemy CRM, które oferują „wszystko w jednym”, reprezentuje również Insightly. To intuicyjne narzędzie przeznaczone głównie dla małych i średnich firm, łączące zarządzanie relacjami z klientami z funkcjami zarządzania projektami. Oferuje moduł automatyzacji sprzedaży oraz marketingu, co ułatwia organizację pracy zespołowej. Jego dużą zaletą jest integracja z popularnymi aplikacjami, takimi jak: Gmail, Microsoft 365, Slack czy QuickBooks. Insightly ma również wbudowane narzędzia do raportowania i analizy danych, co pomaga w podejmowaniu lepszych decyzji biznesowych. System działa w chmurze i ma aplikację mobilną, zapewniając możliwość pracy zdalnej. Minusem może być brak niektórych funkcji dostępnych w bardziej rozbudowanych programach CRM, takich jak HubSpot. Najważniejsze zalety Insightly: skuteczne zarządzanie relacjami z klientami oraz projektami; moduły automatyzacji sprzedaży oraz marketingu; możliwość raportowania i analizy danych; integracja z wieloma zewnętrznymi aplikacjami; działa w chmurze i ma aplikację mobilną. Sugar Chcąc poprawić wydajność wielu działów, w tym sprzedaży, marketingu oraz obsługi klientów, warto sprawdzić (prawdopodobnie) najlepszy CRM dla startupów, czyli Sugar. Ma wszystkie niezbędne funkcje do zarządzania relacjami z klientami, zapewnia możliwość pełnej personalizacji oraz wdrożenia zarówno w chmurze, jak i lokalnie, a do tego jest bardzo intuicyjny. Wyróżnia się też łatwością wdrożenia. Minusy? Stosunkowo wysoka cena oraz mniej funkcji niż w przypadku innych CRM zaprezentowanych w rankingu. Najważniejsze zalety Sugar: wsparcie dla działów sprzedaży, marketingu i obsługi klientów; wiele funkcji do zarządzania relacjami z klientami; możliwość wdrożenia w chmurze oraz lokalnie; łatwa obsługa. Bitrix24 W naszym rankingu CRM nie mogło zabraknąć również Bitrix24. Może być rozwiązaniem dla firm poszukujących wszechstronnego systemu do zarządzania biznesem, które jednak może być przytłaczające dla mniejszych zespołów potrzebujących prostego CRM. Nie zmienia to jednak faktu, że ma wiele przydatnych funkcji, na czele z zarządzaniem kontaktami, automatyzacją marketingu, generowaniem danych o kontrahentach czy analizą lejka sprzedażowego. Co ważne, narzędzie jest dostępne w języku polskim i ma bezpłatną wersję (dla ograniczonej liczby użytkowników). Najważniejsze zalety Bitrix24: bardzo duża liczba funkcji; możliwość automatyzacji wielu procesów.; kompleksowe narzędzie dla biznesu, nie tylko z zakresu CRM; polska wersja i bezpłatny plan. Outvio Nasz ranking CRM kończymy narzędziem Outvio. Dlaczego? Ponieważ jest to jedna z najlepszych platform do automatyzacji procesów związanych z realizacją zamówień, zwrotami i obsługą posprzedażową dla e-commerce. Umożliwia optymalizację logistyki, integrując się z popularnymi systemami sklepów internetowych, takimi jak Shopify, WooCommerce, Magento czy PrestaShop. Do jego głównych zalet zaliczamy automatyzację wielu procesów oraz funkcje personalizacji brandingu w komunikacji. Najważniejsze zalety Outvio: dobre narzędzie głównie dla sklepów internetowych; liczne funkcje związane z realizacją zamówień i obsługą posprzedażową; integracja z wieloma systemami e-commerce; funkcje personalizacji brandingu. Ranking systemów CRM Mamy nadzieję, że powyższy ranking CRM pomoże Ci wybrać najlepszy CRM dla swojej firmy. Potrzebujesz wsparcia? Zapraszamy do kontaktu – oferujemy wdrożenie HubSpot oraz wiele usług, na czele z pozycjonowaniem oraz reklamą PPC , dzięki którym poprawisz efekty swoich działań marketingowych i zwiększysz przychody ze sprzedaży!
Autor: Adam Kubaszewski 22 maja 2025
Umawianie spotkań z klientami to u Ciebie szybka piłka, czy raczej kilkudniowy mailowy ping-pong? 📅 Znasz to? Propozycja terminu – odrzucenie – nowa propozycja – i tak w kółko… A Ty nie możesz porządnie zaplanować sobie tygodnia i czekasz w trybie stand-by. Dobra wiadomość – ten chaos da się uporządkować. Pokażę Ci, jak zrobić to w HubSpot, by raz na zawsze zapanować nad swoim kalendarzem. Dziś bierzemy na tapet temat, który wydaje się błahy, ale potrafi sparaliżować pracę zespołu: organizacja spotkań z klientami.