Poznaj HubSpota
Prowadzenie biznesu wygląda dziś zupełnie inaczej niż jeszcze kilka lat temu.
Cyfrowa rewolucja wymogła od właścicieli firm coraz intensywniejszej migracji w kierunku digitalu, a przewagę biznesową nad rywalami buduje się przede wszystkim dzięki technologii.
W takich realiach niezbędny jest dobrze dobrany system CRM, który jako centrum dowodzenia firmą zapewnia sterowność i przede wszystkim pełną kontrolę nad różnymi procesami - sprzedażowymi, marketingowymi czy związanymi z obsługą klienta.
Taką rolę pełni HubSpot. Jego rdzeń to platforma CRM (Customer Relationship Management), czyli system do zarządzania wewnętrzną bazą kontaktów i firm. To jednak dopiero początek - na tej bazie poszczególne moduły odpowiadają za konkretne funkcjonalności związane z różnymi elementami zarządzania firmą, tworząc jeden spójny ekosystem.
System HubSpot CRM to 5 głównych modułów:
HubSpot - funkcjonalności
HubSpot CRM
Wspomniana baza kontaktów i firm to znacznie więcej niż zwykła tabelka z adresami i numerami telefonów. Każda interakcja prospekta czy klienta z Twoją organizacją może być monitorowana i przypisana do konkretnego procesu. Każdy e-mail wysłany przez pracowników trafia do systemu, a każde wejście na stronę firmy, otwarcie pliku PDF z ofertą czy wypełnienie formularza jest widoczne w panelu administracyjnym.
Taka mechanika pozwala na dokładne zaprojektowanie punktów styku i perfekcyjne realizowanie sprzedażowo-marketingowej strategii, co w prostej linii przekłada się na zwiększenie liczby klientów i lepsze utrzymywanie relacji posprzedażowych.
Moduły systemu
W zależności od tego, który aspekt działalności chcesz zdigitalizować, HubSpot przygotował dedykowane moduły. W zależności od stopnia zaawansowania każdy z nich dostępny jest w 4 wersjach - free, Starter, Professional oraz Enterprise.
Przejdźmy po kolei przez poszczególne moduły i to, co mają do zaoferowania.
Sprzedaż - Sales Hub
Potężne narzędzie do organizacji i kontroli sprzedaży, poznawania potrzeb klientów i oszczędzania czasu handlowców.
Co otrzymujesz w ramach HubSpot Sales Hub?
- Proces sprzedaży przedstawiony w formie czytelnej tablicy kanbanowej,
podzielonej na konkretne etapy. Dzięki temu masz pełną kontrolę nad każdym dealem - wiadomo, który handlowiec za niego odpowiada i ile brakuje do domknięcia sprzedaży
- Możliwość wyznaczania zadań handlowcom
i oznaczania kontaktów oraz firm za pomocą notatek - żadna ważna sprawa nie “umknie” w dogrywaniu deala. - Umawianie spotkań z klientami
za pomocą linka wygenerowanego w HubSpocie. Klient dzięki tej funkcji może zarezerwować spotkanie, jeśli w Twoim kalendarzu znajduje się wolne miejsce. Kalendarz HubSpot automatycznie synchronizuje się z Twoim kalendarzem Google oraz Microsoft.
- Wysyłanie spersonalizowanych sekwencji mailowych,
dzięki czemu proces “podgrzewania” leada oszczędza czas specjalisty ds. Sprzedaży - Rejestracja całej komunikacji z klientem w systemie
- wysłane maile automatycznie zapisują się w HubSpocie, a dzięki integracji z Gmailem i Outlookiem nie wpływa to na dynamikę pracy. W HubSpocie zarejestrujesz także telefony do klientów, a kiedy e-mail lub plik PDF z ofertą zostaną otwarte, zobaczysz to w CRM. - Mobilna aplikacja (Android, iOS)
- możesz zarządzać kontaktami czy zadaniami za pomocą swojego smartfona. Appka umożliwia także szybkie dodawanie kontaktów poprzez skanowanie wizytówek.
- Przygotowywanie i wysyłanie wycen bezpośrednio z systemu
- dzięki kreatorowi wycen przygotujesz szablony, dodasz do nich produkty, rabaty i uwagi, a następnie wyślesz klientowi gotową wycenę do cyfrowego podpisu. - Raportowanie i analityka sprzedaży
- trzymasz rękę na pulsie dzięki pulpitom raportowym pokazujących w czasie rzeczywistym najważniejsze dane dotyczące performance’u sprzedażowego organizacji i indywidualnych działań handlowców.
Opieka posprzedażowa - Service Hub
Moduł serwisowy wspomaga zarządzanie danymi oraz kanałami obsługi klienta w jednym miejscu, dokładając do tego automatyzację powtarzalnych procesów. Specjaliści oszczędzają swój czas, klienci otrzymują wsparcie szybciej, a zjawisko zaginionych ticketów i klientów zostawionych samym sobie zostaje wyeliminowane.
Co otrzymujesz w ramach HubSpot Service Hub?
- Pełna kontrola nad zgłoszeniami serwisowymi
dzięki tablicy kanbanowej i customowym etapom procesu wraz z automatyzacjami poszczególnych działań. - Serwisowa grupowa skrzynka odbiorcza
łącząca w sobie e-maile, zgłoszenia z formularzy i live chatu na stronie, wiadomości z Messengera i WhatsAppa - cała komunikacja w jednym miejscu. - Ankiety satysfakcji klienta (NPS)
pozwalające na zbieranie opinii na temat jakości usług czy produktów oferowanych przez Twoją organizację.
- Funkcja publikacji bazy najczęściej zadawanych pytań, czyli FAQ.
Możesz przygotować dokumentację, która odpowie na typowe pytania klientów, czasem eliminując konieczność kontaktu z działem pomocy technicznej. - Zaawansowane raportowanie
- moduł serwisowy umożliwia przygotowanie customowych raportów i niestandardowych lejków, by na bieżąco monitorować efektywność działań zespołów obsługi klienta.
Content Hub
Zaawansowany kreator stron www i landing page’y, który pozwala przygotować strony bez konieczności zatrudniania programisty i edycji kodu.
Co otrzymujesz w ramach HubSpot Content Hub?
- Szeroka baza gotowych motywów graficznych i szablonów
możesz wybrać stylistykę strony pasującą do identyfikacji graficznej Twojej organizacji lub stworzyć swoją od zera. - Responsywne i szybkie strony internetowe,
które wyświetlają się właściwie zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych. - Możliwość przeprowadzania testów A/B.
W ramach takiego badania HubSpot pokaże Użytkownikom kilka wersji strony, a dzięki uzyskanym danym możesz przekonać się, która wersja osiąga najlepsze wyniki.
- Możliwość wyświetlania stron w różnych wersjach językowych
w zależności od lokalizacji czy języka przeglądarki użytkownika. - Hosting i bezpieczeństwo zagwarantowane przez HubSpot
- witryny są domyślnie wyposażone w obsługę certyfikatu SSL, a dostępność stron jest bliska 100%. - Sugestie SEO
system sprawdza utworzone za jego pomocą strony, analizując ich zgodność z technicznymi wytycznymi wyszukiwarek internetowych i na tej podstawie przygotowuje stosowne rekomendacje.
Operations Hub
Moduł pozwalający na rozbudowane modyfikacje systemu i rozwiązania komunikacyjne z zewnętrznymi CRMami.
Co otrzymujesz w ramach HubSpot Operations Hub?
- Rozszerzone workflows
możliwość wklejania kodu do akcji w CRM czy uruchamiania workflow w interwałach czasowych - Dwukierunkowa synchronizacja danych z innymi systemami CRM
np. z Salesforce czy Microsoft Dynamics 365
Który moduł wybrać?
HubSpot pełnię mocy prezentuje przy połączeniu wielu modułów i kanałów marketingowych. Dla mniejszych organizacji często wystarczą jednak wybrane funkcjonalności. Pozwól nam się poznać i dobrać zakres do specyfiki Twojej firmy.
Masz prawo wycofać ją w dowolnym momencie, kierując informację o wycofaniu na ochronadanych@verseo.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem działań podjętych na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Twoje dane są bezpieczne
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.