Blog

Jak mierzyć skuteczność marketingu w Hubspocie - przykłady raportów

Mierzenie skuteczności działań to znak każdego dojrzałego marketingowca. Jeżeli czegoś nie mierzysz to de facto nie wiesz, czy to co robisz działa czy też nie działa. Tylko analiza aktywności marketingowych pozwala podnosić skuteczność reklam. Analizy tej można dokonywać za pośrednictwem wielu narzędzi internetowych. Dzisiaj skupimy się na Hubspocie. Wszyscy znają go jak fantastyczny CRM, ale ma on wbudowane doskonałe możliwości zbierania i wizualizowania danych. Przyjrzyjmy się zatem przykładom na to, co można odczytać dzięki Hubspotowi. Czas start! 

Wielokanałowy raport o dochodach

Jako marketingowiec jesteś współodpowiedzialny za rozwój i sukces finansowy firmy. Ale dopóki nie będziesz w stanie bezpośrednio powiązać swojego wpływu z przychodami, będziesz na zawsze niedoceniany i niedofinansowany. Wielokanałowa atrybucja przychodów łączy przychody z każdą interakcją marketingową — od pierwszego wyświetlenia strony po ostatni email lojalizujący klienta.

Dzięki temu podejściu, marketingowcy otrzymują zasłużone uznanie i mogą dokonywać bardziej zaczepnych inwestycji opartych na wartości biznesowej, a nie na pustych metrykach. Dodatkowo, wielokanałowa analiza przychodów, może pomóc ci pozostać w zgodzie z zespołem sprzedaży. Innymi słowy - zaraportujesz swoją wartość całemu zespołowi.


Klienci HubSpot mogą szybko tworzyć raporty łączące wiele kanałów reklamowych z przychodami firmy. Zrobisz to przechodząc do swojego pulpitu nawigacyjnego i klikając Dodaj Raport > Raport Atrybucji. Następnie możesz wybrać jeden z gotowych szablonów lub stworzyć własny niestandardowy raport o wybranych parametrach i kanałach.

HubSpot raport o źródłach

Raport analizujący ruch per kanały marketingowe 

Zrozumienie, skąd pochodzi twój ruch, pomoże ci podejmować strategiczne decyzje, inwestując w różne kanały marketingowe. Jeśli zauważysz silną wydajność z jednego źródła, powinieneś zainwestować więcej zasobów. W teorii, bo w praktyce musisz też odpowiedzieć sobie na pytanie czy i tak już nie ma tam sufitu. 

Z drugiej strony, możesz zainwestować w niektóre ze słabszych kanałów, aby doprowadzić je do poziomu innych kanałów. Cokolwiek zdecydujesz, dane źródłowe pomogą ci to ustalić, a później testować przyjęte hipotezy.


Klienci HubSpota mogą używać raportu Analiza Ruchu, aby podzielić ruch według źródła i przypisać mu różne wskaźniki..


Chcesz uzyskać jeszcze głębsze zrozumienie swoich wzorców ruchu? Podziel swój ruch według geografii. (Przykład: Które źródła przynoszą najwięcej ruchu w Brazylii?) Możesz również zbadać podzbiory swojej strony internetowej (jak blog w porównaniu do stron produktów).


Spójrz, które kanały działają dobrze. W zależności od twoich celów, może to oznaczać patrzenie na dane odwiedzających lub skupienie się na współczynnikach konwersji odwiedzających na potencjalnych klientów i potencjalnych klientów na klientów. Oto kilka różnych sposobów myślenia o twoich danych:


Jeśli otrzymujesz dużo ruchu z konkretnego kanału, ale ten kanał niekoniecznie pomaga twoim odwiedzającym przejść przez lejek, może to oznaczać konieczność inwestowania więcej w inne kanały lub optymalizację tego niedziałającego kanału pod kątem konwersji.


Pomyśl, jak możesz zainwestować zasoby w swoje najsilniejsze kanały. Czy prowadziłeś kampanię, która pomogła kanałowi działać dobrze? Czy był tam jakiś element treści czy kreacji, który to spowodował? Rozważ, jak możesz powtórzyć swój poprzedni sukces.


Jeśli jeszcze nie pracowałeś nad konkretnym kanałem, może to być doskonały czas na przetestowanie go. Pomyśl, jak możesz włączyć wiele kanałów do tej samej kampanii.

Pobieranie tych danych tygodniowo pozwoli ci być na bieżąco z wydajnością kanałów. Jeśli kanał zacznie się pogarszać, będziesz miał wystarczająco dużo czasu, aby zaradzić sytuacji, zanim wymknie się ona spod kontroli lub zmarnujesz zasoby.



Raport o wpisach blogowych według przypisanej im konwersji

Raport o konwersji wpisów blogowych w HubSpot

Blogi stały się najlepszym przyjacielem marketingowców. Istnieje bezpośrednia korelacja między tym, jak często firma prowadzi bloga, a ilością generowanych potencjalnych klientów (nie tylko ilością ruchu, który generuje). Dlatego musisz monitorować, jak dobrze twój blog pomaga ci rozwijać tę kluczową metrykę. Raportowanie o potencjalnych klientach z bloga to szybki sposób, aby zobaczyć, ile klientów generujesz codziennie, tygodniowo lub miesięcznie — i przez jaki kanał.


Ten raport to przyjrzysty sposób, aby zrozumieć, które z twoich wpisów najlepiej konwertują i jak dobrze twoje treści działają z biegiem czasu.


Jeśli korzystasz z HubSpota, utworzenie raportu o potencjalnych klientach z bloga jest łatwe. Przejdź do Dodaj Raport z dowolnego z twoich pulpitów nawigacyjnych i wybierz najlepsze posty blogowe według konwersji kontaktów. Ten raport pokazuje posty, które najczęściej widziały kontakty bezpośrednio przed wypełnieniem formularza na twojej stronie internetowej.

Nowe kontakty z podziałem na persony

Każdy marketingowiec musi dobrze znać swoje persony zakupowe. Ważne jest śledzenie, ile nowych kontaktów dodajesz do swojej bazy danych w oparciu o każdą personę. Pomoże ci to określić, jak dokładne są twoje persony i jak skuteczny jest twój marketing w kierowaniu do nich komunikatów i rekrutowaniu ich oraz prowadzeniu do ostatecznej konwersji.

Jak analizować nowe kontakty według persony

Czy prowadziłeś kampanię marketingową na określony temat? Czy skupiałeś się na promowaniu swoich treści przez konkretne kanały? Co zrobiłeś, co doprowadziło do wzrostu lub spadku pozyskiwania person?


Zagłębienie się w ten raport może pomóc ci mądrzej alokować zasoby, aby rozwijać różne segmenty biznesu.


Pobieranie tego raportu miesięcznie może dać ci wgląd w to, jak twoje kampanie wpływają na nowe kontakty według persony — i może nawet rzucić światło na brak równowagi w zasobach poświęconych konkretnym personom.

Raport Cyklu Życia Klienta

Inny sposób segmentacji bazy danych kontaktów to spojrzenie na ich pojawienie się według etapu cyklu życia. Da ci to poczucie, ile potencjalnych klientów, subskrybentów, klientów i możliwości masz w swojej bazie danych w określonym okresie.

Te dane pomogą ci zrozumieć, czy musisz generować więcej potencjalnych klientów, czy skupić się bardziej na zamykaniu obecnych potencjalnych klientów. Da ci to również ogólne zrozumienie jakości twojej bazy danych kontaktów.


Jako klient HubSpota, możesz utworzyć raport odzwierciedlający lejek sprzedażowy, klikając Dodaj Raport z dowolnego pulpitu nawigacyjnego, a następnie wybierając kategorię Lejki. Wybierz, które etapy dołączyć, wybierz swoją wizualizację i możesz zacząć.


Jak analizować lejek etapu cyklu życia


Ten raport da ci pogląd na to, jak twoje potencjalne kontakty przechodzą przez proces zakupowy. Użyj tego raportu, aby zobaczyć, które obszary twojego lejka musisz poprawić dla większej efektywności.


Na przykład, zaktualizuj i zoptymalizuj swój program aktywacji kontaktów, jeśli twój raport pokazuje, że generujesz potencjalne kontakty, ale nie przekształcasz żadnych na MQL. Pobieranie miesięcznych raportów lejka pomoże ci być na bieżąco z efektywnością twojego procesu marketingowego.



Raport o Social Media

Aby śledzić wydajność swoich kanałów w mediach społecznościowych, twój raport marketingowy w mediach społecznościowych musi zawierać demografię grupy docelowej, polubienia, obserwujących, zaangażowanie, zasięg, wrażenia i najlepiej działające posty.

Znajomość demografii grupy docelowej pomoże ci lepiej zrozumieć, jaki rodzaj treści byłby dla nich pomocny.


Na przykład, jeśli twoja grupa docelowa składa się z właścicieli firm, którzy po raz pierwszy zajmują się marketingiem, będziesz chciał tworzyć treści w mediach społecznościowych najlepiej dostosowane do początkujących.


Polubienia, komentarze i ogólne zaangażowanie pomogą ci dopracować swoją kampanię w mediach społecznościowych, pokazując, które treści preferuje twoja obecna publiczność.


Ponadto będziesz musiał śledzić te metryki dla każdego z kont mediów społecznościowych twojej organizacji, takich jak Facebook, Instagram, X i inne.

Podsumowanie


Powyższe, to sztandarowe przykłady tego, co można w Hubspocie zbierać, wizualizować i finalnie analizować. Dzięki tym danym i ich łatwemu przetwarzaniu, możesz stać się nie tylko diablo skutecznym marketingowcem, ale i po prostu udowodnić swoją wartość - i swoich działań - w łonie całej organizacji. Praca w obszarach wysokiej konkurencyjności i w kulturze silnej optymalizacji działań, nie może abstrahować od pracy na liczbach. Nie istnieje inna droga. 

Autor: Adam Kubaszewski 30 maja 2025
Systemy CRM stanowią dzisiaj nieodłączny element strategii wielu firm. Pozwalają z jednej strony efektywnie zarządzać relacjami z klientami, a z drugiej poprawiać wyniki marketingu oraz zwiększać przychody ze sprzedaży. Sprawdź, jakie funkcje powinien mieć CRM idealny, który będzie stanowić ogromne wsparcie dla Twoich pracowników! Czym jest i jakie funkcjonalności powinien mieć CRM? CRM (Customer Relationship Management) to system do zarządzania relacjami z klientami, usprawniający sprzedaż, marketing i obsługę klienta. Umożliwia personalizację komunikacji i efektywne zarządzanie zadaniami, co zwiększa skuteczność działań biznesowych i poprawia doświadczenie klientów. Co powinien mieć dobry CRM? Funkcje, takie jak zarządzanie kontaktami, automatyzacja sprzedaży, obsługa leadów czy śledzenie interakcji. To jednak nie wszystko. Sprawdź zatem, jakie funkcje powinien mieć CRM, by w stu procentach spełnił oczekiwania – Twoje i Twoich pracowników! 14 najważniejszych funkcjonalności CRM Na rynku można znaleźć wiele systemów CRM. Funkcje, jakie mają, są bardzo zróżnicowane, jednak my wybraliśmy spośród nich 14 absolutnie niezbędnych. Jeżeli więc szukasz najlepszego wsparcia sprzedaży i obsługi kontrahentów, sprawdź, czy wybrane oprogramowanie zostało w nie wyposażone – dzięki temu zwiększysz swoje szanse na zadowolenie klientów i lepsze wyniki! Zarządzanie kontaktami To zdecydowanie jedna z najważniejszych funkcjonalności CRM, którą ma każdy system dostępny na rynku. Na czym polega? Przede wszystkim na gromadzeniu i organizowaniu informacji o klientach, w tym ich danych kontaktowych i preferencji, a także historii interakcji. Dzięki temu firmy mogą łatwiej zarządzać relacjami, śledzić reakcje konsumentów oraz szybko odpowiadać na ich potrzeby. Automatyzacja sprzedaży Dobry CRM musi automatyzować procesy sprzedażowe. Mowa tu przede wszystkim o: przypisywaniu leadów do odpowiednich handlowców; wysyłaniu e-maili i przypomnień, np. o spotkaniach; generowaniu ofert i propozycji cenowych na podstawie danych klienta; śledzeniu statusu transakcji i przypominaniu o istotnych terminach; generowaniu raportów sprzedażowych. Dzięki temu zespół sprzedaży może skupić się na innych wartościowych zadaniach, co przekłada się na szybsze zamykanie transakcji i większą efektywność. Automatyzacja redukuje także ryzyko pominięcia ważnych kroków w procesie sprzedaży, zwiększając jego przejrzystość. Zarządzanie leadami To także niezwykle istotny element dobrego systemu CRM. Funkcja ta umożliwia bowiem klasyfikowanie i śledzenie leadów w całym cyklu sprzedażowym. Efekt? Możliwość ustalania priorytetów i tym samym szybszej konwersji leadów na rzeczywistych nabywców. Ważne jest również, by CRM umożliwiał określenie skuteczności poszczególnych kanałów pozyskiwania klientów, co pozwala na optymalizację działań marketingowych. Obsługa klienta i wsparcie Do funkcjonalności CRM zaliczamy również udział w obsłudze klienta. System powinien np. rejestrować zgłoszenia serwisowe, monitorować ich status i przypisywać odpowiednie zadania konkretnym pracownikom. Dzięki temu możliwe będzie szybkie reagowanie na ewentualne problemy, a także ich skuteczniejsze rozwiązywanie (na podstawie pełnych informacji o danym kliencie). Zarządzanie kampaniami marketingowymi Wsparcie sprzedaży to nie wszystko, co powinien oferować dobry CRM. Funkcje zarządzania kampaniami marketingowymi są równie ważne, ponieważ pozwalają skuteczniej docierać do potencjalnych klientów oraz ich segmentować. System powinien umożliwiać zarządzanie kampaniami, wspierając tworzenie i realizowanie działań promujących firmę (np. mailing czy reklamy w social mediach), a także śledzić ich efektywność. Analiza i raportowanie Profesjonalny CRM pozwala na generowanie szczegółowych raportów i analiz dotyczących sprzedaży, efektywności kampanii marketingowych oraz zachowań klientów. Dzięki tym informacjom menedżerowie mogą podejmować lepsze decyzje strategiczne, bazując na realnych danych. Raportowanie umożliwia także monitorowanie wyników zespołów sprzedażowych, co pozwala na szybkie identyfikowanie obszarów wymagających poprawy. Zarządzanie zadaniami i harmonogramami Jeżeli szukasz odpowiedniego systemu i zastanawiasz się, jakie funkcje powinien mieć CRM, zwróć uwagę na zarządzanie zadaniami i harmonogramami. Powinien on umożliwiać przypisywanie konkretnych działań do pracowników oraz przypominać o terminach. Skutkuje to większą efektywnością i ograniczeniem ryzyka opóźnień do absolutnego minimum. Integracja z innymi systemami Najnowocześniejsze CRM-y pozwalają na integrację z innymi platformami, takimi jak ERP, e-commerce czy narzędzia do analizy danych. Dzięki temu informacje przepływają płynnie pomiędzy różnymi działami firmy, co zapewnia spójność danych i efektywność procesów. Integracja z systemami zewnętrznymi eliminuje także potrzebę ręcznego wprowadzania danych, co prowadzi do znacznej oszczędności czasu oraz redukcji ewentualnych błędów. Segmentacja klientów Ważną funkcjonalnością CRM jest także dokładna segmentacja bazy klientów według różnych kryteriów, takich jak np. demografia, historia zakupów, poziom zaangażowania itd. Jest to bardzo istotne nie tylko pod kątem tworzenia spersonalizowanych ofert, ale również komunikacji i pozwala znacząco zwiększyć skuteczność działań marketingowych (precyzyjniejsze kierowanie reklam i tym samym lepsze wyniki sprzedażowe). Możliwość tworzenia stron internetowych i blogów W systemie CRM warto mieć możliwość tworzenia stron i blogów, ponieważ umożliwia to bezpośrednie zarządzanie treściami marketingowymi i komunikacją z klientami z poziomu jednej platformy. Dzięki temu firmy mogą skuteczniej budować relacje z odbiorcami, dostarczając im wartościowe informacje, aktualności czy poradniki, które zwiększają zaangażowanie i lojalność. Ponadto integracja tych funkcji z CRM pozwala lepiej śledzić reakcje użytkowników, analizować skuteczność publikowanych treści i personalizować dalsze działania marketingowe w oparciu o dane zgromadzone w systemie. Zarządzanie uprawnieniami Do ważnych funkcjonalności CRM zaliczamy również możliwość nadawania i odbierania uprawnień wybranym użytkownikom. Dzięki temu do minimum zostanie ograniczone wszelkie ryzyko – np. związane z dostępem do faktur czy kluczowych danych pracowników. To także pewność, że każdy pracownik doskonale wie, co ma robić i jaki obszar powinien traktować priorytetowo. Zarządzanie cennikami i ofertami System CRM powinien także ułatwiać tworzenie, przechowywanie i wysyłanie ofert handlowych oraz cenników, co przyspiesza proces sprzedaży. Dzięki zintegrowanemu systemowi pracownicy mają dostęp do aktualnych cen i szczegółów oferty, co zapewnia spójność ich działań i znacząco usprawnia pracę. Pozwala to również na szybszą reakcję na zapytania klientów, co przekłada się na wyższą efektywność procesu sprzedaży. Mobilny dostęp do systemu Nowoczesne CRM-y oferują aplikacje mobilne, które pozwalają na zarządzanie danymi i komunikację z klientami w dowolnym miejscu i czasie. Dzięki temu pracownicy mogą realizować swoje zadania zdalnie, co zwiększa elastyczność i przyspiesza reakcję na zapytania klientów. Mobilny dostęp do systemu umożliwia także łatwiejszą współpracę między zespołami, co z kolei znacząco poprawia efektywność działań. Integracja z systemem płatności Na koniec coś o płatnościach w CRM. Funkcje integracji z systemami płatności, generowania faktur czy monitorowania zaległości są istotne, ponieważ pozwalają na łatwe zarządzanie całym procesem, zapewniają szybki dostęp do informacji o stanie finansowym firmy i pomagają w terminowym ściąganiu należności. Wszystko to poprawia płynność finansową oraz efektywność działań danej organizacji. Jeżeli szukasz odpowiedniego systemu CRM, który ma niezbędne funkcje i daje więcej możliwości niż inne dostępne na rynku rozwiązania, zdecyduj się na wdrożenie HubSpot. Jest to CRM, który oferuje bogaty zestaw narzędzi do zarządzania sprzedażą, marketingiem i obsługą klienta, umożliwiając łatwą automatyzację procesów, personalizację komunikacji oraz pełną integrację z innymi systemami. Wszystko to przekłada się na zwiększoną efektywność i lepsze wyniki sprzedaży. Pomożemy Ci wdrożyć system CRM, a także zapewnimy wsparcie na innych płaszczyznach – np. w zakresie pozycjonowania czy reklamy PPC. Zapraszamy do kontaktu!
Autor: Adam Kubaszewski 29 maja 2025
Chcesz skutecznie zarządzać relacjami z klientami i dbać o ich zadowolenie lepiej niż dotychczas? W takim razie postaw na odpowiedni system CRM. Ranking, który dla Ciebie przygotowaliśmy, stanowi zestawienie najlepszych programów tego typu – wybierając jeden z nich, zyskasz możliwość zwiększenia wydajności i skuteczności działań swoich pracowników, a także usprawnisz wiele firmowych procesów. Sprawdź najlepsze CRM i zainwestuj w ten system, który najlepiej pasuje do Twojej organizacji! HubSpot Nasz ranking CRM zaczniemy od najlepszego rozwiązania – zwłaszcza w oczach przedsiębiorców, których celem było usprawnienie pracy trzech kluczowych działów: sprzedaży, obsługi klienta oraz marketingu. HubSpot to narzędzie, które działa już w ponad 135 krajach i obsługuje ponad 216 tysięcy firm, co nie jest dziełem przypadku. System pozwala zautomatyzować sprzedaż i marketing, segmentować klientów według wielu kryteriów, a także obserwować i analizować ich zachowania. Co więcej, daje dostęp do zróżnicowanych raportów, dzięki którym możliwa jest późniejsza optymalizacja działań. HubSpot jest narzędziem płatnym - co prawda ma też darmową wersję, jednak wiąże się ona z dużymi ograniczeniami. HubSpot charakteryzuje się bardzo szerokimi możliwościami integracji z zewnętrznymi systemami, co pozwala stworzyć centrum zarządzania właściwie wszystkimi aspektami firmy w jednym narzędziu. Najważniejsze zalety HubSpot to: możliwość automatyzacji sprzedaży i marketingu; szczegółowa analiza zachowań klientów; bardzo dobra organizacja kontaktów; łączenie działów sprzedaży, obsługi klienta oraz marketingu; prosty interfejs; rozbudowana aplikacja mobilna wbudowany kreator landing pages; szerokie możliwości raportowania. Pipedrive Nieco mniej rozbudowanym systemem, który jednak wciąż reprezentuje najlepsze CRM, jest Pipedrive, który koncentruje się na optymalizacji procesu sprzedażowego. Został wyposażony w liczne funkcje, które umożliwiają efektywniejsze finalizowanie transakcji oraz utrzymywanie dobrych relacji z kontrahentami. Mowa tu między innymi o generowaniu prognoz sprzedaży, śledzeniu zachowań klientów (również tych potencjalnych), automatyzacji e-mail marketingu czy zarządzaniu kontaktami. Ważną informacją dla przedsiębiorców jest bez wątpienia to, że Pipedrive ma polską wersję językową. To narzędzie idealne zwłaszcza dla małych i średnich firm. Najważniejsze zalety Pipedrive to: wiele funkcji wspierających proces sprzedaży; możliwość integracji z licznymi narzędziami; generowanie prognoz sprzedaży; polska wersja językowa; aplikacja mobilna. Salesforce Interesują Cię najlepsze CRM w chmurze? W takim razie poza HubSpotem dobrym rozwiązaniem może być Salesforce, który automatyzuje procesy sprzedażowe i działania marketingowe. Stanowi też dobrą bazę danych o klientach, dając szybki dostęp do różnych informacji i umożliwiając podejmowanie natychmiastowych działań. Wyróżnia go zastosowanie systemów sztucznej inteligencji, jak Einstein AI, które analizują dane i przewidują zachowania klientów. Nie bez znaczenia jest również fakt, że Salesforce można integrować z wieloma aplikacjami, jak: Slack, Microsoft Outlook, Google Workspace, Mailchimp czy Zapier. Minusem jest cena - to znacznie droższy system niż HubSpot. Najważniejsze zalety Salesforce: automatyzacja procesów sprzedażowych i marketingowych; szybki dostęp do informacji o klientach; narzędzia AI, które analizują dane i przewidują zachowania klientów; prosty interfejs, którego obsługa nie wymaga kompleksowego szkolenia; możliwość integracji z wieloma zewnętrznymi aplikacjami. Zoho CRM Jeżeli natomiast szukasz niedrogiego programu CRM dla małej lub średniej firmy, sprawdź Zoho. To system, który oferuje szeroki zakres funkcji, takich jak automatyzacja sprzedaży, zarządzanie leadami, e-mail marketing oraz integracje z popularnymi narzędziami (np. Google Workspace, Microsoft 365 czy Zapier). Do atutów Zoho CRM zaliczamy również możliwość dostosowania interfejsu i procesów do indywidualnych potrzeb firmy, a także wbudowaną sztuczną inteligencję, która pomaga analizować dane i przewidywać zachowania klientów. System działa w chmurze i ma aplikację mobilną, co ułatwia pracę zespołom sprzedażowym w terenie. Minusem może być brak polskiej wersji językowej i uboższe możliwości względem HubSpota. Najważniejsze zalety Zoho CRM: liczne funkcje, które automatyzują sprzedaż i marketing; możliwość integracji z popularnymi aplikacjami; możliwość indywidualnego dostosowania interfejsu; prosta obsługa; działa w chmurze i ma aplikację mobilną; przystępna cena. Creatio Nasz ranking CRM nie mógł obyć się również bez Creatio – narzędzia do zarządzania sprzedażą, marketingiem oraz obsługą klienta. Wyróżnia się on zaawansowaną automatyzacją procesów biznesowych, za co w dużej mierze odpowiada generatywna sztuczna inteligencja, a także brakiem konieczności kodowania, co pozwala na jego łatwe i szybkie wdrożenie w każdej firmie. Co więcej, Creatio oferuje zindywidualizowane cykle pracy dla wielu branż i wbudowaną funkcję BPM, dzięki której można łatwo modelować i optymalizować procesy sprzedażowe. Działa w chmurze, na urządzeniach mobilnych i może być zintegrowany z wieloma aplikacjami, jak Microsoft 365 czy Slack. Najważniejsze zalety Creatio: skuteczna automatyzacja sprzedaży, marketingu i obsługi klienta; funkcje oparte na GenAI; brak kodowania, oznaczający możliwość łatwego wdrożenia; zindywidualizowane cykle pracy; działa w chmurze i ma aplikację mobilną; możliwość integracji z wieloma aplikacjami. ActiveCampaign CRM, który jest narzędziem typu all-in-one. Dla wielu ActiveCampaign to rozwiązanie łączące zarządzanie relacjami z klientami z zaawansowaną automatyzacją marketingową. Jego największą zaletą jest mocno rozwinięta funkcja automatyzacji e-mail marketingu oraz segmentacji klientów. Umożliwia tworzenie spersonalizowanych kampanii oraz dynamicznych ścieżek sprzedażowych, co sprawia, że jest idealny dla firm stawiających na marketing oparty na danych. Integruje się z wieloma narzędziami, takimi jak Shopify, WordPress, Zapier czy Salesforce, będąc przy tym dość intuicyjnym. Najważniejsze zalety ActiveCampaign: narzędzie typu all-in-one; wiele funkcji, umożliwiających zarządzanie klientami i automatyzację procesów biznesowych; wsparcie nie tylko dla działu sprzedaży, ale również marketingu; możliwość tworzenia spersonalizowanych kampanii; szerokie możliwości integracji; intuicyjna obsługa. Insightly Najlepsze systemy CRM, które oferują „wszystko w jednym”, reprezentuje również Insightly. To intuicyjne narzędzie przeznaczone głównie dla małych i średnich firm, łączące zarządzanie relacjami z klientami z funkcjami zarządzania projektami. Oferuje moduł automatyzacji sprzedaży oraz marketingu, co ułatwia organizację pracy zespołowej. Jego dużą zaletą jest integracja z popularnymi aplikacjami, takimi jak: Gmail, Microsoft 365, Slack czy QuickBooks. Insightly ma również wbudowane narzędzia do raportowania i analizy danych, co pomaga w podejmowaniu lepszych decyzji biznesowych. System działa w chmurze i ma aplikację mobilną, zapewniając możliwość pracy zdalnej. Minusem może być brak niektórych funkcji dostępnych w bardziej rozbudowanych programach CRM, takich jak HubSpot. Najważniejsze zalety Insightly: skuteczne zarządzanie relacjami z klientami oraz projektami; moduły automatyzacji sprzedaży oraz marketingu; możliwość raportowania i analizy danych; integracja z wieloma zewnętrznymi aplikacjami; działa w chmurze i ma aplikację mobilną. Sugar Chcąc poprawić wydajność wielu działów, w tym sprzedaży, marketingu oraz obsługi klientów, warto sprawdzić (prawdopodobnie) najlepszy CRM dla startupów, czyli Sugar. Ma wszystkie niezbędne funkcje do zarządzania relacjami z klientami, zapewnia możliwość pełnej personalizacji oraz wdrożenia zarówno w chmurze, jak i lokalnie, a do tego jest bardzo intuicyjny. Wyróżnia się też łatwością wdrożenia. Minusy? Stosunkowo wysoka cena oraz mniej funkcji niż w przypadku innych CRM zaprezentowanych w rankingu. Najważniejsze zalety Sugar: wsparcie dla działów sprzedaży, marketingu i obsługi klientów; wiele funkcji do zarządzania relacjami z klientami; możliwość wdrożenia w chmurze oraz lokalnie; łatwa obsługa. Bitrix24 W naszym rankingu CRM nie mogło zabraknąć również Bitrix24. Może być rozwiązaniem dla firm poszukujących wszechstronnego systemu do zarządzania biznesem, które jednak może być przytłaczające dla mniejszych zespołów potrzebujących prostego CRM. Nie zmienia to jednak faktu, że ma wiele przydatnych funkcji, na czele z zarządzaniem kontaktami, automatyzacją marketingu, generowaniem danych o kontrahentach czy analizą lejka sprzedażowego. Co ważne, narzędzie jest dostępne w języku polskim i ma bezpłatną wersję (dla ograniczonej liczby użytkowników). Najważniejsze zalety Bitrix24: bardzo duża liczba funkcji; możliwość automatyzacji wielu procesów.; kompleksowe narzędzie dla biznesu, nie tylko z zakresu CRM; polska wersja i bezpłatny plan. Outvio Nasz ranking CRM kończymy narzędziem Outvio. Dlaczego? Ponieważ jest to jedna z najlepszych platform do automatyzacji procesów związanych z realizacją zamówień, zwrotami i obsługą posprzedażową dla e-commerce. Umożliwia optymalizację logistyki, integrując się z popularnymi systemami sklepów internetowych, takimi jak Shopify, WooCommerce, Magento czy PrestaShop. Do jego głównych zalet zaliczamy automatyzację wielu procesów oraz funkcje personalizacji brandingu w komunikacji. Najważniejsze zalety Outvio: dobre narzędzie głównie dla sklepów internetowych; liczne funkcje związane z realizacją zamówień i obsługą posprzedażową; integracja z wieloma systemami e-commerce; funkcje personalizacji brandingu. Ranking systemów CRM Mamy nadzieję, że powyższy ranking CRM pomoże Ci wybrać najlepszy CRM dla swojej firmy. Potrzebujesz wsparcia? Zapraszamy do kontaktu – oferujemy wdrożenie HubSpot oraz wiele usług, na czele z pozycjonowaniem oraz reklamą PPC , dzięki którym poprawisz efekty swoich działań marketingowych i zwiększysz przychody ze sprzedaży!
Autor: Adam Kubaszewski 22 maja 2025
Umawianie spotkań z klientami to u Ciebie szybka piłka, czy raczej kilkudniowy mailowy ping-pong? 📅 Znasz to? Propozycja terminu – odrzucenie – nowa propozycja – i tak w kółko… A Ty nie możesz porządnie zaplanować sobie tygodnia i czekasz w trybie stand-by. Dobra wiadomość – ten chaos da się uporządkować. Pokażę Ci, jak zrobić to w HubSpot, by raz na zawsze zapanować nad swoim kalendarzem. Dziś bierzemy na tapet temat, który wydaje się błahy, ale potrafi sparaliżować pracę zespołu: organizacja spotkań z klientami.