Układ blogu

Blog

Jak mierzyć skuteczność marketingu w Hubspocie - przykłady raportów

Mierzenie skuteczności działań to znak każdego dojrzałego marketingowca. Jeżeli czegoś nie mierzysz to de facto nie wiesz, czy to co robisz działa czy też nie działa. Tylko analiza aktywności marketingowych pozwala podnosić skuteczność reklam. Analizy tej można dokonywać za pośrednictwem wielu narzędzi internetowych. Dzisiaj skupimy się na Hubspocie. Wszyscy znają go jak fantastyczny CRM, ale ma on wbudowane doskonałe możliwości zbierania i wizualizowania danych. Przyjrzyjmy się zatem przykładom na to, co można odczytać dzięki Hubspotowi. Czas start! 

Wielokanałowy raport o dochodach

Jako marketingowiec jesteś współodpowiedzialny za rozwój i sukces finansowy firmy. Ale dopóki nie będziesz w stanie bezpośrednio powiązać swojego wpływu z przychodami, będziesz na zawsze niedoceniany i niedofinansowany. Wielokanałowa atrybucja przychodów łączy przychody z każdą interakcją marketingową — od pierwszego wyświetlenia strony po ostatni email lojalizujący klienta.

Dzięki temu podejściu, marketingowcy otrzymują zasłużone uznanie i mogą dokonywać bardziej zaczepnych inwestycji opartych na wartości biznesowej, a nie na pustych metrykach. Dodatkowo, wielokanałowa analiza przychodów, może pomóc ci pozostać w zgodzie z zespołem sprzedaży. Innymi słowy - zaraportujesz swoją wartość całemu zespołowi.


Klienci HubSpot mogą szybko tworzyć raporty łączące wiele kanałów reklamowych z przychodami firmy. Zrobisz to przechodząc do swojego pulpitu nawigacyjnego i klikając Dodaj Raport > Raport Atrybucji. Następnie możesz wybrać jeden z gotowych szablonów lub stworzyć własny niestandardowy raport o wybranych parametrach i kanałach.

HubSpot raport o źródłach

Raport analizujący ruch per kanały marketingowe 

Zrozumienie, skąd pochodzi twój ruch, pomoże ci podejmować strategiczne decyzje, inwestując w różne kanały marketingowe. Jeśli zauważysz silną wydajność z jednego źródła, powinieneś zainwestować więcej zasobów. W teorii, bo w praktyce musisz też odpowiedzieć sobie na pytanie czy i tak już nie ma tam sufitu. 

Z drugiej strony, możesz zainwestować w niektóre ze słabszych kanałów, aby doprowadzić je do poziomu innych kanałów. Cokolwiek zdecydujesz, dane źródłowe pomogą ci to ustalić, a później testować przyjęte hipotezy.


Klienci HubSpota mogą używać raportu Analiza Ruchu, aby podzielić ruch według źródła i przypisać mu różne wskaźniki..


Chcesz uzyskać jeszcze głębsze zrozumienie swoich wzorców ruchu? Podziel swój ruch według geografii. (Przykład: Które źródła przynoszą najwięcej ruchu w Brazylii?) Możesz również zbadać podzbiory swojej strony internetowej (jak blog w porównaniu do stron produktów).


Spójrz, które kanały działają dobrze. W zależności od twoich celów, może to oznaczać patrzenie na dane odwiedzających lub skupienie się na współczynnikach konwersji odwiedzających na potencjalnych klientów i potencjalnych klientów na klientów. Oto kilka różnych sposobów myślenia o twoich danych:


Jeśli otrzymujesz dużo ruchu z konkretnego kanału, ale ten kanał niekoniecznie pomaga twoim odwiedzającym przejść przez lejek, może to oznaczać konieczność inwestowania więcej w inne kanały lub optymalizację tego niedziałającego kanału pod kątem konwersji.


Pomyśl, jak możesz zainwestować zasoby w swoje najsilniejsze kanały. Czy prowadziłeś kampanię, która pomogła kanałowi działać dobrze? Czy był tam jakiś element treści czy kreacji, który to spowodował? Rozważ, jak możesz powtórzyć swój poprzedni sukces.


Jeśli jeszcze nie pracowałeś nad konkretnym kanałem, może to być doskonały czas na przetestowanie go. Pomyśl, jak możesz włączyć wiele kanałów do tej samej kampanii.

Pobieranie tych danych tygodniowo pozwoli ci być na bieżąco z wydajnością kanałów. Jeśli kanał zacznie się pogarszać, będziesz miał wystarczająco dużo czasu, aby zaradzić sytuacji, zanim wymknie się ona spod kontroli lub zmarnujesz zasoby.



Raport o wpisach blogowych według przypisanej im konwersji

Raport o konwersji wpisów blogowych w HubSpot

Blogi stały się najlepszym przyjacielem marketingowców. Istnieje bezpośrednia korelacja między tym, jak często firma prowadzi bloga, a ilością generowanych potencjalnych klientów (nie tylko ilością ruchu, który generuje). Dlatego musisz monitorować, jak dobrze twój blog pomaga ci rozwijać tę kluczową metrykę. Raportowanie o potencjalnych klientach z bloga to szybki sposób, aby zobaczyć, ile klientów generujesz codziennie, tygodniowo lub miesięcznie — i przez jaki kanał.


Ten raport to przyjrzysty sposób, aby zrozumieć, które z twoich wpisów najlepiej konwertują i jak dobrze twoje treści działają z biegiem czasu.


Jeśli korzystasz z HubSpota, utworzenie raportu o potencjalnych klientach z bloga jest łatwe. Przejdź do Dodaj Raport z dowolnego z twoich pulpitów nawigacyjnych i wybierz najlepsze posty blogowe według konwersji kontaktów. Ten raport pokazuje posty, które najczęściej widziały kontakty bezpośrednio przed wypełnieniem formularza na twojej stronie internetowej.

Nowe kontakty z podziałem na persony

Każdy marketingowiec musi dobrze znać swoje persony zakupowe. Ważne jest śledzenie, ile nowych kontaktów dodajesz do swojej bazy danych w oparciu o każdą personę. Pomoże ci to określić, jak dokładne są twoje persony i jak skuteczny jest twój marketing w kierowaniu do nich komunikatów i rekrutowaniu ich oraz prowadzeniu do ostatecznej konwersji.

Jak analizować nowe kontakty według persony

Czy prowadziłeś kampanię marketingową na określony temat? Czy skupiałeś się na promowaniu swoich treści przez konkretne kanały? Co zrobiłeś, co doprowadziło do wzrostu lub spadku pozyskiwania person?


Zagłębienie się w ten raport może pomóc ci mądrzej alokować zasoby, aby rozwijać różne segmenty biznesu.


Pobieranie tego raportu miesięcznie może dać ci wgląd w to, jak twoje kampanie wpływają na nowe kontakty według persony — i może nawet rzucić światło na brak równowagi w zasobach poświęconych konkretnym personom.

Raport Cyklu Życia Klienta

Inny sposób segmentacji bazy danych kontaktów to spojrzenie na ich pojawienie się według etapu cyklu życia. Da ci to poczucie, ile potencjalnych klientów, subskrybentów, klientów i możliwości masz w swojej bazie danych w określonym okresie.

Te dane pomogą ci zrozumieć, czy musisz generować więcej potencjalnych klientów, czy skupić się bardziej na zamykaniu obecnych potencjalnych klientów. Da ci to również ogólne zrozumienie jakości twojej bazy danych kontaktów.


Jako klient HubSpota, możesz utworzyć raport odzwierciedlający lejek sprzedażowy, klikając Dodaj Raport z dowolnego pulpitu nawigacyjnego, a następnie wybierając kategorię Lejki. Wybierz, które etapy dołączyć, wybierz swoją wizualizację i możesz zacząć.


Jak analizować lejek etapu cyklu życia


Ten raport da ci pogląd na to, jak twoje potencjalne kontakty przechodzą przez proces zakupowy. Użyj tego raportu, aby zobaczyć, które obszary twojego lejka musisz poprawić dla większej efektywności.


Na przykład, zaktualizuj i zoptymalizuj swój program aktywacji kontaktów, jeśli twój raport pokazuje, że generujesz potencjalne kontakty, ale nie przekształcasz żadnych na MQL. Pobieranie miesięcznych raportów lejka pomoże ci być na bieżąco z efektywnością twojego procesu marketingowego.



Raport o Social Media

Aby śledzić wydajność swoich kanałów w mediach społecznościowych, twój raport marketingowy w mediach społecznościowych musi zawierać demografię grupy docelowej, polubienia, obserwujących, zaangażowanie, zasięg, wrażenia i najlepiej działające posty.

Znajomość demografii grupy docelowej pomoże ci lepiej zrozumieć, jaki rodzaj treści byłby dla nich pomocny.


Na przykład, jeśli twoja grupa docelowa składa się z właścicieli firm, którzy po raz pierwszy zajmują się marketingiem, będziesz chciał tworzyć treści w mediach społecznościowych najlepiej dostosowane do początkujących.


Polubienia, komentarze i ogólne zaangażowanie pomogą ci dopracować swoją kampanię w mediach społecznościowych, pokazując, które treści preferuje twoja obecna publiczność.


Ponadto będziesz musiał śledzić te metryki dla każdego z kont mediów społecznościowych twojej organizacji, takich jak Facebook, Instagram, X i inne.

Podsumowanie


Powyższe, to sztandarowe przykłady tego, co można w Hubspocie zbierać, wizualizować i finalnie analizować. Dzięki tym danym i ich łatwemu przetwarzaniu, możesz stać się nie tylko diablo skutecznym marketingowcem, ale i po prostu udowodnić swoją wartość - i swoich działań - w łonie całej organizacji. Praca w obszarach wysokiej konkurencyjności i w kulturze silnej optymalizacji działań, nie może abstrahować od pracy na liczbach. Nie istnieje inna droga. 

Integracja Clickmeeting i HubSpota
Autor: Adam Kubaszewski 8 kwietnia 2025
HubSpot oraz narzędzia do webinarów? Sprawdź jak HubSpot dogada się z ClickMeeting, Livestrom oraz GoToWebinar - narzędziach testowanych przez nas!
HubSpot Insights ZNIKA
Autor: Adam Kubaszewski 28 marca 2025
HubSpot Insight odchodzi w niepamięć. Co z Twoją bazą firm? Poznaj nasze tricki i skorzystaj z porad specjalistów - sprawdź teraz!
Jak wybrać najlepszy CRM dla małej firmy?
Autor: Adam Kubaszewski 21 marca 2025
CRM - Customer Relationship Management - system niezbędny do efektywnego zrządzania relacjami z klientami. Jak wybrać dla małej firmy? Zajrzyj do artykułu!
Share by: