Blog
"W pełni panuje nad moją bazą w systemie CRM!" - tego zdania nie usłyszałem jeszcze od żadnego Klienta.
📢 Czy Twoja baza firm jest kompletna? Masz pewność, że każdy rekord zawiera aktualne dane? A może brakuje adresów, NIP-ów i nazw firm? Już w marcu 2025 HubSpot przestaje automatycznie uzupełniać dane firmowe. Żegnamy się ze znanym i lubianym HubSpot Insights. To oznacza jedno – jeszcze więcej ręcznej pracy i potencjalny bałagan w Twoim CRM-ie!
Ale spokojnie – w tym nagraniu powiem Ci, jak poradzić sobie z tą zmianą. Są sposoby, by nadal wzbogacać dane o firmach i automatyzować ten proces. Zostań ze mną!
Cześć! Jestem Radek Strzelecki i witam Cię w serii filmów - CRM w Twoim biznesie.
Od ponad dekady administruję i wdrażam systemy IT w oparciu o procesy biznesowe.
Dziś na tapet bierzemy darmowy Data Enrichment, który znika z HubSpota
Zastanów się jak wykorzystujesz tę funkcję? Czy w ogóle wiesz o jej istnieniu? No właśnie, większość osób odpowie, że dobrze mieć dane w systemie, znać branżę, adres, liczbę pracowników. Lubimy gdy dane wypełniają się same, szczególnie jeśli mamy to w cenie systemu.
Jednak po kilkudziesięciu wdrożeniach i setkach spotkań z firmami widzę, że te same błędy w bazach Klientów powtarzają się nieustannie. Niezależnie czy te dane są czy nie:
Każdy z punktów, które wymienię w tym materiale powinien zapalić zieloną, lub czerwoną lampkę w Twojej głowie
Czy HubSpot Insights, który automatycznie uzupełniał dane firmowe, faktycznie rozwiązywał te problemy? Nie!
Kierując się jedną z moich ulubionych zasad - dodanie informacji do chaosu zwiększa złożoność i chaos 🙂
Masz wiele możliwości. W czasach “Agentów AI” wystarczy domena, imię i nazwisko, by poznać niemal wszystko – łącznie z profilem psychologicznym rozmówcy!
Nie zostawię Cię jednak bez konkretnych rozwiązań, które możesz wykorzystać zamiast HubSpot Insights.
Na koniec dobra informacja dla miłośników danych - uzupełnianie nazwy firmy i logo zostaje!
Podsumowując – zanim dodasz kolejne dane do systemu, najpierw uporządkuj proces dodawania firm i kontaktów. Pomyśl, jak wykorzystasz te informacje w praktyce – kolekcjonowanie danych to nie cel sam w sobie. Jeśli nie pracują na Twój biznes, to tylko zaśmiecają CRM.
📊
Twoja baza to nie magazyn, a aktywne źródło wiedzy o klientach. Wykorzystaj ją mądrze!
Verseo Sp. z o.o.
Górczyn Biznes Park Węglowa 1/3
Poznań 60-122, Poland
Verseo Sp. z o.o.
Górczyn Biznes Park
Węglowa 1/3
Poznań 60-122, Poland
Copyright © 2024 Verseo Sp. z o.o. | Realizacja: Verseo | Polityka Prywatności