Blog

HubSpot Insights ZNIKA - Co zrobić, aby Twoja baza firm była kompletna?

"W pełni panuje nad moją bazą w systemie CRM!" -  tego zdania nie usłyszałem jeszcze od żadnego Klienta.


📢 Czy Twoja baza firm jest kompletna? Masz pewność, że każdy rekord zawiera aktualne dane? A może brakuje adresów, NIP-ów i nazw firm? Już w marcu 2025 HubSpot przestaje automatycznie uzupełniać dane firmowe. Żegnamy się ze znanym i lubianym HubSpot Insights. To oznacza jedno – jeszcze więcej ręcznej pracy i potencjalny bałagan w Twoim CRM-ie!


Ale spokojnie – w tym nagraniu powiem Ci, jak poradzić sobie z tą zmianą. Są sposoby, by nadal wzbogacać dane o firmach i automatyzować ten proces. Zostań ze mną!


Zmierzch HubSpot Insights

Cześć! Jestem Radek Strzelecki i witam Cię w serii filmów - CRM w Twoim biznesie.

Od ponad dekady administruję i wdrażam systemy IT w oparciu o procesy biznesowe.


Dziś na tapet bierzemy darmowy Data Enrichment, który znika z HubSpota



HubSpot Insights - uzupełnianie danych w HubSpot

Zastanów się jak wykorzystujesz tę funkcję? Czy w ogóle wiesz o jej istnieniu? No właśnie, większość osób odpowie, że dobrze mieć dane w systemie, znać branżę, adres, liczbę pracowników. Lubimy gdy dane wypełniają się same, szczególnie jeśli mamy to w cenie systemu.

Jednak po kilkudziesięciu wdrożeniach i setkach spotkań z firmami widzę, że te same błędy w bazach Klientów powtarzają się nieustannie. Niezależnie czy te dane są czy nie:


Każdy z punktów, które wymienię w tym materiale powinien zapalić zieloną, lub czerwoną lampkę w Twojej głowie


  • Brak unikatowego VATID, NIP czy innego identyfikatora – Domyślna domena HubSpot nie w każdej branży jest najlepszym rozwiązaniem. Wystarczy, że 1 osoba wprowadzi tę samą firmę z rozszerzeniem .pl, a inna .com i już mamy duplikat w bazie.

  • Automatyczne tworzenie firm na podstawie domeny – przez wiele lat uważałem, że jest to wspaniała funkcja systemu HubSpot. Masz CRM połączony z mailem, piszesz wiadomość, a on sam tworzy kontakt i firmę. Z pozoru przydatne narzędzie, ale w kontekście panowania nad bazą danych zwykle prowadzi do błędów

  • Duplikaty – kilka rekordów tej samej firmy = rozproszone informacje i błędne raporty.

  • Nieczytelny widok danych – kluczowe informacje są ukryte, przez co zespół marnuje czas na szukanie.

  • Brak regularnego czyszczenia bazy – stare, błędne dane psują segmentację i automatyzacje.

  • Brak spójnych powiązań między obiektami – firmy, kontakty i transakcje nie są ze sobą poprawnie połączone, co utrudnia analizę i automatyzacje.


Czy HubSpot Insights, który automatycznie uzupełniał dane firmowe, faktycznie rozwiązywał te problemy? Nie!


Kierując się jedną z moich ulubionych zasad - dodanie informacji do chaosu zwiększa złożoność i chaos 🙂


Masz wiele możliwości. W czasach “Agentów AI” wystarczy domena, imię i nazwisko, by poznać niemal wszystko – łącznie z profilem psychologicznym rozmówcy!



Jak zastąpić HubSpot Insights?

Nie zostawię Cię jednak bez konkretnych rozwiązań, które możesz wykorzystać zamiast HubSpot Insights.


  1. Baza GUS i KRS - są to bazy z darmowym API - moim zdaniem podstawa jeśli działasz w Polsce. Możesz pobierać dane firmowe bezpośrednio z tych baz do swojego CRM - a my możemy zintegrować Twojego HubSpota z GUSem.

  2. Płatne bazy takie jak BizRaport, czy rejestr.io - Przydatne zwłaszcza, jeżeli Twoja firma ma dłuższy proces sprzedaży, wymagający analizy udziałów, przychodów i strat spółek.

  3. Breeze Intelligence - płatne AI od HubSpot. Nowa i silnie rozwijana funkcjonalność systemu.

  4. AccountScout - dla tych, którzy kochali HubSpot Insights - darmowa aplikacja od community HubSpota, która robi to samo, co oficjalny poprzednik.

  5. Zewnętrzne aplikacje - wiele narzędzi umożliwia tzw. Data Enrichment. Przykładem może tu być aplikacja Apollo.io, albo Clay.com.


Na koniec dobra informacja dla miłośników danych - uzupełnianie nazwy firmy i logo zostaje!


Podsumowując – zanim dodasz kolejne dane do systemu, najpierw uporządkuj proces dodawania firm i kontaktów. Pomyśl, jak wykorzystasz te informacje w praktyce – kolekcjonowanie danych to nie cel sam w sobie. Jeśli nie pracują na Twój biznes, to tylko zaśmiecają CRM.


📊
Twoja baza to nie magazyn, a aktywne źródło wiedzy o klientach. Wykorzystaj ją mądrze!



Autor: Adam Kubaszewski 18 czerwca 2025
Zobacz najważniejsze funkcje aplikacji mobilnej HubSpot - od skanowania wizytówek po wyświetlanie numeru dzwoniącego bezpośrednio z CRM.
Autor: Adam Kubaszewski 30 maja 2025
Poznaj 14 kluczowych funkcji systemu CRM, które zapewniają efektywne zarządzanie sprzedażą, automatyzację procesów i lepsze relacje z klientami. Dowiedz się, jakie cechy powinna mieć platforma CRM, by wspierać rozwój Twojej firmy.
Autor: Adam Kubaszewski 29 maja 2025
Chcesz skutecznie zarządzać relacjami z klientami i dbać o ich zadowolenie lepiej niż dotychczas? W takim razie postaw na odpowiedni system CRM. Ranking, który dla Ciebie przygotowaliśmy, stanowi zestawienie najlepszych programów tego typu – wybierając jeden z nich, zyskasz możliwość zwiększenia wydajności i skuteczności działań swoich pracowników, a także usprawnisz wiele firmowych procesów. Sprawdź najlepsze CRM i zainwestuj w ten system, który najlepiej pasuje do Twojej organizacji! HubSpot Nasz ranking CRM zaczniemy od najlepszego rozwiązania – zwłaszcza w oczach przedsiębiorców, których celem było usprawnienie pracy trzech kluczowych działów: sprzedaży, obsługi klienta oraz marketingu. HubSpot to narzędzie, które działa już w ponad 135 krajach i obsługuje ponad 216 tysięcy firm, co nie jest dziełem przypadku. System pozwala zautomatyzować sprzedaż i marketing, segmentować klientów według wielu kryteriów, a także obserwować i analizować ich zachowania. Co więcej, daje dostęp do zróżnicowanych raportów, dzięki którym możliwa jest późniejsza optymalizacja działań. HubSpot jest narzędziem płatnym - co prawda ma też darmową wersję, jednak wiąże się ona z dużymi ograniczeniami. HubSpot charakteryzuje się bardzo szerokimi możliwościami integracji z zewnętrznymi systemami, co pozwala stworzyć centrum zarządzania właściwie wszystkimi aspektami firmy w jednym narzędziu. Najważniejsze zalety HubSpot to: możliwość automatyzacji sprzedaży i marketingu; szczegółowa analiza zachowań klientów; bardzo dobra organizacja kontaktów; łączenie działów sprzedaży, obsługi klienta oraz marketingu; prosty interfejs; rozbudowana aplikacja mobilna wbudowany kreator landing pages; szerokie możliwości raportowania. Pipedrive Nieco mniej rozbudowanym systemem, który jednak wciąż reprezentuje najlepsze CRM, jest Pipedrive, który koncentruje się na optymalizacji procesu sprzedażowego. Został wyposażony w liczne funkcje, które umożliwiają efektywniejsze finalizowanie transakcji oraz utrzymywanie dobrych relacji z kontrahentami. Mowa tu między innymi o generowaniu prognoz sprzedaży, śledzeniu zachowań klientów (również tych potencjalnych), automatyzacji e-mail marketingu czy zarządzaniu kontaktami. Ważną informacją dla przedsiębiorców jest bez wątpienia to, że Pipedrive ma polską wersję językową. To narzędzie idealne zwłaszcza dla małych i średnich firm. Najważniejsze zalety Pipedrive to: wiele funkcji wspierających proces sprzedaży; możliwość integracji z licznymi narzędziami; generowanie prognoz sprzedaży; polska wersja językowa; aplikacja mobilna. Salesforce Interesują Cię najlepsze CRM w chmurze? W takim razie poza HubSpotem dobrym rozwiązaniem może być Salesforce, który automatyzuje procesy sprzedażowe i działania marketingowe. Stanowi też dobrą bazę danych o klientach, dając szybki dostęp do różnych informacji i umożliwiając podejmowanie natychmiastowych działań. Wyróżnia go zastosowanie systemów sztucznej inteligencji, jak Einstein AI, które analizują dane i przewidują zachowania klientów. Nie bez znaczenia jest również fakt, że Salesforce można integrować z wieloma aplikacjami, jak: Slack, Microsoft Outlook, Google Workspace, Mailchimp czy Zapier. Minusem jest cena - to znacznie droższy system niż HubSpot. Najważniejsze zalety Salesforce: automatyzacja procesów sprzedażowych i marketingowych; szybki dostęp do informacji o klientach; narzędzia AI, które analizują dane i przewidują zachowania klientów; prosty interfejs, którego obsługa nie wymaga kompleksowego szkolenia; możliwość integracji z wieloma zewnętrznymi aplikacjami. Zoho CRM Jeżeli natomiast szukasz niedrogiego programu CRM dla małej lub średniej firmy, sprawdź Zoho. To system, który oferuje szeroki zakres funkcji, takich jak automatyzacja sprzedaży, zarządzanie leadami, e-mail marketing oraz integracje z popularnymi narzędziami (np. Google Workspace, Microsoft 365 czy Zapier). Do atutów Zoho CRM zaliczamy również możliwość dostosowania interfejsu i procesów do indywidualnych potrzeb firmy, a także wbudowaną sztuczną inteligencję, która pomaga analizować dane i przewidywać zachowania klientów. System działa w chmurze i ma aplikację mobilną, co ułatwia pracę zespołom sprzedażowym w terenie. Minusem może być brak polskiej wersji językowej i uboższe możliwości względem HubSpota. Najważniejsze zalety Zoho CRM: liczne funkcje, które automatyzują sprzedaż i marketing; możliwość integracji z popularnymi aplikacjami; możliwość indywidualnego dostosowania interfejsu; prosta obsługa; działa w chmurze i ma aplikację mobilną; przystępna cena. Creatio Nasz ranking CRM nie mógł obyć się również bez Creatio – narzędzia do zarządzania sprzedażą, marketingiem oraz obsługą klienta. Wyróżnia się on zaawansowaną automatyzacją procesów biznesowych, za co w dużej mierze odpowiada generatywna sztuczna inteligencja, a także brakiem konieczności kodowania, co pozwala na jego łatwe i szybkie wdrożenie w każdej firmie. Co więcej, Creatio oferuje zindywidualizowane cykle pracy dla wielu branż i wbudowaną funkcję BPM, dzięki której można łatwo modelować i optymalizować procesy sprzedażowe. Działa w chmurze, na urządzeniach mobilnych i może być zintegrowany z wieloma aplikacjami, jak Microsoft 365 czy Slack. Najważniejsze zalety Creatio: skuteczna automatyzacja sprzedaży, marketingu i obsługi klienta; funkcje oparte na GenAI; brak kodowania, oznaczający możliwość łatwego wdrożenia; zindywidualizowane cykle pracy; działa w chmurze i ma aplikację mobilną; możliwość integracji z wieloma aplikacjami. ActiveCampaign CRM, który jest narzędziem typu all-in-one. Dla wielu ActiveCampaign to rozwiązanie łączące zarządzanie relacjami z klientami z zaawansowaną automatyzacją marketingową. Jego największą zaletą jest mocno rozwinięta funkcja automatyzacji e-mail marketingu oraz segmentacji klientów. Umożliwia tworzenie spersonalizowanych kampanii oraz dynamicznych ścieżek sprzedażowych, co sprawia, że jest idealny dla firm stawiających na marketing oparty na danych. Integruje się z wieloma narzędziami, takimi jak Shopify, WordPress, Zapier czy Salesforce, będąc przy tym dość intuicyjnym. Najważniejsze zalety ActiveCampaign: narzędzie typu all-in-one; wiele funkcji, umożliwiających zarządzanie klientami i automatyzację procesów biznesowych; wsparcie nie tylko dla działu sprzedaży, ale również marketingu; możliwość tworzenia spersonalizowanych kampanii; szerokie możliwości integracji; intuicyjna obsługa. Insightly Najlepsze systemy CRM, które oferują „wszystko w jednym”, reprezentuje również Insightly. To intuicyjne narzędzie przeznaczone głównie dla małych i średnich firm, łączące zarządzanie relacjami z klientami z funkcjami zarządzania projektami. Oferuje moduł automatyzacji sprzedaży oraz marketingu, co ułatwia organizację pracy zespołowej. Jego dużą zaletą jest integracja z popularnymi aplikacjami, takimi jak: Gmail, Microsoft 365, Slack czy QuickBooks. Insightly ma również wbudowane narzędzia do raportowania i analizy danych, co pomaga w podejmowaniu lepszych decyzji biznesowych. System działa w chmurze i ma aplikację mobilną, zapewniając możliwość pracy zdalnej. Minusem może być brak niektórych funkcji dostępnych w bardziej rozbudowanych programach CRM, takich jak HubSpot. Najważniejsze zalety Insightly: skuteczne zarządzanie relacjami z klientami oraz projektami; moduły automatyzacji sprzedaży oraz marketingu; możliwość raportowania i analizy danych; integracja z wieloma zewnętrznymi aplikacjami; działa w chmurze i ma aplikację mobilną. Sugar Chcąc poprawić wydajność wielu działów, w tym sprzedaży, marketingu oraz obsługi klientów, warto sprawdzić (prawdopodobnie) najlepszy CRM dla startupów, czyli Sugar. Ma wszystkie niezbędne funkcje do zarządzania relacjami z klientami, zapewnia możliwość pełnej personalizacji oraz wdrożenia zarówno w chmurze, jak i lokalnie, a do tego jest bardzo intuicyjny. Wyróżnia się też łatwością wdrożenia. Minusy? Stosunkowo wysoka cena oraz mniej funkcji niż w przypadku innych CRM zaprezentowanych w rankingu. Najważniejsze zalety Sugar: wsparcie dla działów sprzedaży, marketingu i obsługi klientów; wiele funkcji do zarządzania relacjami z klientami; możliwość wdrożenia w chmurze oraz lokalnie; łatwa obsługa. Bitrix24 W naszym rankingu CRM nie mogło zabraknąć również Bitrix24. Może być rozwiązaniem dla firm poszukujących wszechstronnego systemu do zarządzania biznesem, które jednak może być przytłaczające dla mniejszych zespołów potrzebujących prostego CRM. Nie zmienia to jednak faktu, że ma wiele przydatnych funkcji, na czele z zarządzaniem kontaktami, automatyzacją marketingu, generowaniem danych o kontrahentach czy analizą lejka sprzedażowego. Co ważne, narzędzie jest dostępne w języku polskim i ma bezpłatną wersję (dla ograniczonej liczby użytkowników). Najważniejsze zalety Bitrix24: bardzo duża liczba funkcji; możliwość automatyzacji wielu procesów.; kompleksowe narzędzie dla biznesu, nie tylko z zakresu CRM; polska wersja i bezpłatny plan. Outvio Nasz ranking CRM kończymy narzędziem Outvio. Dlaczego? Ponieważ jest to jedna z najlepszych platform do automatyzacji procesów związanych z realizacją zamówień, zwrotami i obsługą posprzedażową dla e-commerce. Umożliwia optymalizację logistyki, integrując się z popularnymi systemami sklepów internetowych, takimi jak Shopify, WooCommerce, Magento czy PrestaShop. Do jego głównych zalet zaliczamy automatyzację wielu procesów oraz funkcje personalizacji brandingu w komunikacji. Najważniejsze zalety Outvio: dobre narzędzie głównie dla sklepów internetowych; liczne funkcje związane z realizacją zamówień i obsługą posprzedażową; integracja z wieloma systemami e-commerce; funkcje personalizacji brandingu. Ranking systemów CRM Mamy nadzieję, że powyższy ranking CRM pomoże Ci wybrać najlepszy CRM dla swojej firmy. Potrzebujesz wsparcia? Zapraszamy do kontaktu – oferujemy wdrożenie HubSpot oraz wiele usług, na czele z pozycjonowaniem oraz reklamą PPC , dzięki którym poprawisz efekty swoich działań marketingowych i zwiększysz przychody ze sprzedaży!