Blog

Automatyzacja sprzedaży - 6 najlepszych narzędzi

Narzędzia automatyzujące sprzedaż pozwalają oszczędzać czas w miejscach, które dotychczas wymagały pracy człowieka, ale obecnie z powodzeniem mogą zostać zastąpione przez automatyczny proces. Ostatnie kilka lat to boom na narzędzia ułatwiające pracochłonne, ale relatywnie proste i powtarzalne zajęcia. Na tym skorzystał głównie marketing oraz sprzedaż. 

Narzędzia do automatyzacji sprzedaży pozwalają też zniwelować ludzkie błędy - tak jak np. zapomnienie - przy tych prostych pracach. Przyjrzyjmy się czterem najlepszym propozycjom do automatyzacji sprzedaży!

HubSpot - top automatyzacji procesów sprzedażowych

Trudno wyobrazić sobie bardziej lśniący i wydajny kombajn w trakcie żniw niż Hubspota. Wspiera on sprzedaż na praktycznie każdy etapie - od budowania list prospectingowych i automatycznych tasków dla list cold mailingowych czy cold callingowych, aż po segmentację leadów, i analizę tego, jak czytają oferty. :) Poniżej zestawienie zalet i wad.


Zalety:


Rośnie razem z klientem: HubSpot stworzył swój cennik w ten sposób, by móc go dowolnie powiększać w trakcie udanego skalowania firmy. Nie musisz zatem wiązać się długą umową na kilkaset dolarów miesięcznie. Możesz najpierw sprawdzić funkcjonalności, nauczyć się nawigować po systemie i z czasem wdrażać kolejne automatyzacje i integracje. Jeżeli jednak potrzebujesz rozwiązania dla MŚP czy wyżej, to będzie to doskonałe rozwiązanie. Warto jednak wówczas zatrudnić firmę wdrożeniową, która pozwoli szybko połączyć wszystkie biznesowe kropki i wykonać dla Ciebie integracje i automatyzacje, na których Ci zależy. 


Przypomina i tworzy zadania: Pracochłonne i powtarzalne zadania na linii z prospectami, leadami, klientami czy kontaktami można spokojnie zaszyć pod postacią automatycznych tasków. Już nigdy nie będziesz musiał trudzić głowy pamiętaniem o tym, by zadzwonić do klienta po przesłaniu umowy. Ustaw w systemie odpowiednią rzecz i będzie to za każdym razem robił automatycznie! 


Żeni marketing ze sprzedażą: Hubspot idealnie synchronizuje pracę działów marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Ułatwia raportowanie, przekazywanie informacji, segmentowanie, budowanie baz MQL I SQL. Dzięki temu każdy marketingowiec i handlowiec są zawsze po tej samej stronie lustra. :)


Dziesiątki integracji: HubSpot pozwala czerpać korzyści z wielu zewnętrznych narzędzi. Integrując je otrzymuje platformę, na której w zasadzie możemy raportować i analizować każde z nich. Najlepszym przykładem mogą być social media. Łącząc je z Hubspotem możesz tworzyć posty i wystawiać je na swoje “ściany” bezpośrednio z systemu Hubspota. Podobnie zobaczysz w nim wszystkie reakcje i statystyki związane z udostępnionymi przez Ciebie treściami. Obsługa czata na stronie www, nagrywanie rozmów handlowych, wysyłania maili sprzedażowych czy tworzenie landing page`y - to tylko czubek góry lodowej z ogromnych możliwości integracji. 


Trackowanie działań: HubSpot umożliwia pełne trackowanie działań handlowców. W przyjemnych dla oka i przejrzystych raportach (zwanych dashboardami) sprawdzić ile kto wysłał wiadomości, jakie rozmowy przeprowadził i ile czasu im poświęcał, a nawet odtworzysz nagrania handlowców, jeżeli masz odpowiednie integracje. Dzięki temu możesz optymalizować pracę handlu i sprawiać, że będzie skuteczniejsza. 


Polacy nie gęsi: Jakiś czas temu Hubspot dorobił się polskiej wersji językowej. Mała rzecz, a cieszy! 


Wiedza: HubSpot oferuje ogromne zasoby wiedzy marketingowej. Z reguły jest ona przekazywana dwojako. Albo za pośrednictwem bloga (klasyka), albo w opcji nagrań video (świetna sprawa). W video kursach Hubspota znajdziesz mnóstwo informacji o różnych metodach marketingowych - głównie z dziedziny inbound marketingu, ale i również tych związanych ze sprawnym i pełnym wykorzystanie Hubspota do codziennych czynności. Zarówno hub marketingowy, jak i sprzedażowy, mają osobne video kursy kończące się testem i certyfikacją. 



Wady:


Tanio już było: Podstawowe funkcjonalności i licencja dla małej liczby użytkowników i wielkości bazy bywają darmowe lub nisko płatne. W przypadku szerszego wykorzystania w organizacji Hubspot robi się potencjalnie kosztowny. Generalnie jednak jego wszystkie funkcje pozwalają zaoszczędzić nie tylko czas pracowników, ale i na innych narzędziach, które np. byłyby potrzebne do sensownego raportowania. Hubspot nie jest najtańszym rozwiązaniem, ale z pewnością optymalizacja kosztów za jego pomocą, przynosi sporo innych oszczędności i korzyści - inaczej, nie byłby tak popularny.


Wdrożenie: By poprawnie, całościowo i szybko zacząć korzystać z Hubspota może okazać się potrzebne wsparcie wdrożeniowca. Generalnie bowiem można samemu odkrywać ten system lub korzystać z pomocy supportu. W przypadku jednak kiedy chcemy ruszyć z kopyta bez oglądania się za siebie, wówczas najlepiej skorzystać z pomocy firmy, która zajmuje się integracją i projektowaniem automatyzacji w Hubspocie. Pozwoli to zaoszczędzić sporo czasu i z dnia na dzień skalować działania. 



Woodpecker - dzięcioł skrzynki e-mailowej

Woodpecker to narzędzie do automatyzacji wysyłki e-maili, często wykorzystywane w działaniach marketingowych, w tym do wysyłki newsletterów. Zalety i wady “dzięcioła”? Oto one! 


Zalety:


Personalizacja i automatyzacja: Woodpecker oferuje możliwości personalizacji e-maili, pozwalając na tworzenie treści, które potencjalnie mocniej rezonują. Możliwość automatycznego dostosowywania treści e-maili do konkretnego odbiorcy zwiększa skuteczność komunikacji. Dodatkowo, automatyzacja procesów wysyłki pozwala na oszczędność czasu i zasobów, umożliwiając jednoczesne prowadzenie kampanii e-mailowych do szerokiej grupy odbiorców.


Zaawansowane śledzenie i analiza: Woodpecker oferuje rozbudowane funkcje śledzenia i analizy, które pozwalają na monitorowanie skuteczności wysłanych e-maili. Możliwość śledzenia otwarć, kliknięć oraz odpowiedzi na e-maile daje jasny obraz tego, jak odbiorcy reagują na wysłane wiadomości. 


Integracja z innych narzędziami: Woodpecker może być łatwo zintegrowany z wieloma innymi narzędziami i platformami, co umożliwia tworzenie skomplikowanych, wieloetapowych kampanii marketingowych. Integracja z systemami CRM, platformami społecznościowymi oraz innymi narzędziami do automatyzacji marketingu pozwala na stworzenie spójnej i efektywnej strategii komunikacji z klientem.


Wady:


Inne CRMy: Jeżeli np. korzystasz z CRMów jak HubSpot, wówczas mają one zaszyte już w sobie funkcjonalności narzędzi takich jak Woodpecker. Innymi słowy, osobne narzędzie nie będzie Ci już wówczas potrzebne.

SMSAPI - stare, dobre SMSy

Platforma automatyzująca wysyłkę sms-ów przez firmy. Świetna sprawa, jeżeli chcesz w masowy sposób poinformować o promocjach, ale i zautomatyzować np. wysyłanie loginów autoryzacyjnych. SMSAPI to jedno z najlepiej rozpoznawalnych narzędzi tego typu w branży. Dlaczego? 


Zalety:


Łatwa integracja: SMSAPI doskonale integruje się z innymi narzędziami, co pozwala maksymalnie wykorzystywać jego możliwości. Co ważne, jest to również bezpieczne narzędzie, wykorzystywane przez banki i inne ogromne firmy. Przestrzeń na pomyłki została zredukowana do zera. :) 


Wygodny panel: Panel do zarządzania wysyłką i analizą danych jest nowoczesny i ułatwia raportowanie. 


Wysoki OR: SMSy mają właściwie 100% open rate, co oznacza niezwykle skuteczne dotarcie z komunikatem. 



Wady:


Trudno pozyskiwać dane: Pozyskiwanie numerów telefonów i zgód na komunikację drogą telefoniczną / sms-ową jest obarczone obniżoną konwersją formularzy kontaktowych. Niemniej jednak rzecz to warta rozważenia, że względu na swoją późniejszą skuteczność. Nie jest to również wada bezpośrednio związana z SMSAPI - raczej ogólna refleksja.

Albacross - niezły szpieg

Albacross to zaawansowana platforma do generowania leadów B2B, która zapewnia firmom wgląd w dane dotyczące odwiedzających ich strony internetowe. Dzięki Albacross, przedsiębiorstwa mogą identyfikować firmy odwiedzające ich witrynę, co umożliwia precyzyjne targetowanie potencjalnych klientów i personalizację strategii sprzedaży. Poniżej zalety i wady tego narzędzia.


Zalety:


Identyfikacja i segmentacja leadów: Albacross pozwala na identyfikację firm odwiedzających stronę internetową, oferując cenne informacje takie jak nazwa firmy, branża, rozmiar, lokalizacja, a nawet osoby decyzyjne. Ta funkcja pomaga w segmentacji leadów i tworzeniu spersonalizowanych kampanii.


Zwiększenie skuteczności kampanii marketingowych: Dzięki danym Albacross, firmy mogą lepiej zrozumieć swoją grupę docelową i dostosować swoje strategie marketingowe w celu zwiększenia konwersji i ROI.


Integracja z innymi narzędziami: Platforma łatwo integruje się z popularnymi narzędziami CRM oraz platformami e-mail marketingowymi, co umożliwia automatyzację procesów sprzedaży i marketingu.


Łatwość obsługi: Platforma jest stosunkowo łatwa w obsłudze, co sprawia, że nawet osoby nieposiadające zaawansowanej wiedzy technicznej mogą skutecznie wykorzystać możliwości Albacross.


Personalizacja interakcji z klientem: Informacje zebrane przez Albacross mogą być wykorzystane do personalizacji komunikacji z potencjalnymi klientami, co zwiększa szanse na konwersję.


Wady:


Koszt: Albacross może być kosztowny, zwłaszcza dla małych firm lub start-upów, co może być barierą w dostępie do pełnego zakresu jego funkcji.


Ograniczenia prawne: W kontekście RODO i innych przepisów dotyczących prywatności danych, istnieją ograniczenia dotyczące sposobu zbierania i wykorzystywania danych przez Albacross, co może wpływać na skuteczność narzędzia w niektórych regionach. W czasach kiedy kolejne przepisy związane ze zbieraniem i wykorzystywaniem danych są coraz bardziej restrykcyjne, przyszłość wykorzystywania tego narzędzia stoi pod znakiem zapytania. 


Zależność od ruchu na stronie: Efektywność Albacross jest bezpośrednio związana z ilością ruchu na stronie internetowej firmy. Dla stron o niskim ruchu, generowanie znaczącej liczby leadów może być po prostu niemożliwe. 


Potencjalne problemy z jakością leadów: Chociaż Albacross dostarcza dużą ilość danych, nie wszystkie leady mogą być wartościowe lub gotowe do konwersji, co wymaga dodatkowej weryfikacji i kwalifikacji leadów.



Autor: Adam Kubaszewski 30 maja 2025
Systemy CRM stanowią dzisiaj nieodłączny element strategii wielu firm. Pozwalają z jednej strony efektywnie zarządzać relacjami z klientami, a z drugiej poprawiać wyniki marketingu oraz zwiększać przychody ze sprzedaży. Sprawdź, jakie funkcje powinien mieć CRM idealny, który będzie stanowić ogromne wsparcie dla Twoich pracowników! Czym jest i jakie funkcjonalności powinien mieć CRM? CRM (Customer Relationship Management) to system do zarządzania relacjami z klientami, usprawniający sprzedaż, marketing i obsługę klienta. Umożliwia personalizację komunikacji i efektywne zarządzanie zadaniami, co zwiększa skuteczność działań biznesowych i poprawia doświadczenie klientów. Co powinien mieć dobry CRM? Funkcje, takie jak zarządzanie kontaktami, automatyzacja sprzedaży, obsługa leadów czy śledzenie interakcji. To jednak nie wszystko. Sprawdź zatem, jakie funkcje powinien mieć CRM, by w stu procentach spełnił oczekiwania – Twoje i Twoich pracowników! 14 najważniejszych funkcjonalności CRM Na rynku można znaleźć wiele systemów CRM. Funkcje, jakie mają, są bardzo zróżnicowane, jednak my wybraliśmy spośród nich 14 absolutnie niezbędnych. Jeżeli więc szukasz najlepszego wsparcia sprzedaży i obsługi kontrahentów, sprawdź, czy wybrane oprogramowanie zostało w nie wyposażone – dzięki temu zwiększysz swoje szanse na zadowolenie klientów i lepsze wyniki! Zarządzanie kontaktami To zdecydowanie jedna z najważniejszych funkcjonalności CRM, którą ma każdy system dostępny na rynku. Na czym polega? Przede wszystkim na gromadzeniu i organizowaniu informacji o klientach, w tym ich danych kontaktowych i preferencji, a także historii interakcji. Dzięki temu firmy mogą łatwiej zarządzać relacjami, śledzić reakcje konsumentów oraz szybko odpowiadać na ich potrzeby. Automatyzacja sprzedaży Dobry CRM musi automatyzować procesy sprzedażowe. Mowa tu przede wszystkim o: przypisywaniu leadów do odpowiednich handlowców; wysyłaniu e-maili i przypomnień, np. o spotkaniach; generowaniu ofert i propozycji cenowych na podstawie danych klienta; śledzeniu statusu transakcji i przypominaniu o istotnych terminach; generowaniu raportów sprzedażowych. Dzięki temu zespół sprzedaży może skupić się na innych wartościowych zadaniach, co przekłada się na szybsze zamykanie transakcji i większą efektywność. Automatyzacja redukuje także ryzyko pominięcia ważnych kroków w procesie sprzedaży, zwiększając jego przejrzystość. Zarządzanie leadami To także niezwykle istotny element dobrego systemu CRM. Funkcja ta umożliwia bowiem klasyfikowanie i śledzenie leadów w całym cyklu sprzedażowym. Efekt? Możliwość ustalania priorytetów i tym samym szybszej konwersji leadów na rzeczywistych nabywców. Ważne jest również, by CRM umożliwiał określenie skuteczności poszczególnych kanałów pozyskiwania klientów, co pozwala na optymalizację działań marketingowych. Obsługa klienta i wsparcie Do funkcjonalności CRM zaliczamy również udział w obsłudze klienta. System powinien np. rejestrować zgłoszenia serwisowe, monitorować ich status i przypisywać odpowiednie zadania konkretnym pracownikom. Dzięki temu możliwe będzie szybkie reagowanie na ewentualne problemy, a także ich skuteczniejsze rozwiązywanie (na podstawie pełnych informacji o danym kliencie). Zarządzanie kampaniami marketingowymi Wsparcie sprzedaży to nie wszystko, co powinien oferować dobry CRM. Funkcje zarządzania kampaniami marketingowymi są równie ważne, ponieważ pozwalają skuteczniej docierać do potencjalnych klientów oraz ich segmentować. System powinien umożliwiać zarządzanie kampaniami, wspierając tworzenie i realizowanie działań promujących firmę (np. mailing czy reklamy w social mediach), a także śledzić ich efektywność. Analiza i raportowanie Profesjonalny CRM pozwala na generowanie szczegółowych raportów i analiz dotyczących sprzedaży, efektywności kampanii marketingowych oraz zachowań klientów. Dzięki tym informacjom menedżerowie mogą podejmować lepsze decyzje strategiczne, bazując na realnych danych. Raportowanie umożliwia także monitorowanie wyników zespołów sprzedażowych, co pozwala na szybkie identyfikowanie obszarów wymagających poprawy. Zarządzanie zadaniami i harmonogramami Jeżeli szukasz odpowiedniego systemu i zastanawiasz się, jakie funkcje powinien mieć CRM, zwróć uwagę na zarządzanie zadaniami i harmonogramami. Powinien on umożliwiać przypisywanie konkretnych działań do pracowników oraz przypominać o terminach. Skutkuje to większą efektywnością i ograniczeniem ryzyka opóźnień do absolutnego minimum. Integracja z innymi systemami Najnowocześniejsze CRM-y pozwalają na integrację z innymi platformami, takimi jak ERP, e-commerce czy narzędzia do analizy danych. Dzięki temu informacje przepływają płynnie pomiędzy różnymi działami firmy, co zapewnia spójność danych i efektywność procesów. Integracja z systemami zewnętrznymi eliminuje także potrzebę ręcznego wprowadzania danych, co prowadzi do znacznej oszczędności czasu oraz redukcji ewentualnych błędów. Segmentacja klientów Ważną funkcjonalnością CRM jest także dokładna segmentacja bazy klientów według różnych kryteriów, takich jak np. demografia, historia zakupów, poziom zaangażowania itd. Jest to bardzo istotne nie tylko pod kątem tworzenia spersonalizowanych ofert, ale również komunikacji i pozwala znacząco zwiększyć skuteczność działań marketingowych (precyzyjniejsze kierowanie reklam i tym samym lepsze wyniki sprzedażowe). Możliwość tworzenia stron internetowych i blogów W systemie CRM warto mieć możliwość tworzenia stron i blogów, ponieważ umożliwia to bezpośrednie zarządzanie treściami marketingowymi i komunikacją z klientami z poziomu jednej platformy. Dzięki temu firmy mogą skuteczniej budować relacje z odbiorcami, dostarczając im wartościowe informacje, aktualności czy poradniki, które zwiększają zaangażowanie i lojalność. Ponadto integracja tych funkcji z CRM pozwala lepiej śledzić reakcje użytkowników, analizować skuteczność publikowanych treści i personalizować dalsze działania marketingowe w oparciu o dane zgromadzone w systemie. Zarządzanie uprawnieniami Do ważnych funkcjonalności CRM zaliczamy również możliwość nadawania i odbierania uprawnień wybranym użytkownikom. Dzięki temu do minimum zostanie ograniczone wszelkie ryzyko – np. związane z dostępem do faktur czy kluczowych danych pracowników. To także pewność, że każdy pracownik doskonale wie, co ma robić i jaki obszar powinien traktować priorytetowo. Zarządzanie cennikami i ofertami System CRM powinien także ułatwiać tworzenie, przechowywanie i wysyłanie ofert handlowych oraz cenników, co przyspiesza proces sprzedaży. Dzięki zintegrowanemu systemowi pracownicy mają dostęp do aktualnych cen i szczegółów oferty, co zapewnia spójność ich działań i znacząco usprawnia pracę. Pozwala to również na szybszą reakcję na zapytania klientów, co przekłada się na wyższą efektywność procesu sprzedaży. Mobilny dostęp do systemu Nowoczesne CRM-y oferują aplikacje mobilne, które pozwalają na zarządzanie danymi i komunikację z klientami w dowolnym miejscu i czasie. Dzięki temu pracownicy mogą realizować swoje zadania zdalnie, co zwiększa elastyczność i przyspiesza reakcję na zapytania klientów. Mobilny dostęp do systemu umożliwia także łatwiejszą współpracę między zespołami, co z kolei znacząco poprawia efektywność działań. Integracja z systemem płatności Na koniec coś o płatnościach w CRM. Funkcje integracji z systemami płatności, generowania faktur czy monitorowania zaległości są istotne, ponieważ pozwalają na łatwe zarządzanie całym procesem, zapewniają szybki dostęp do informacji o stanie finansowym firmy i pomagają w terminowym ściąganiu należności. Wszystko to poprawia płynność finansową oraz efektywność działań danej organizacji. Jeżeli szukasz odpowiedniego systemu CRM, który ma niezbędne funkcje i daje więcej możliwości niż inne dostępne na rynku rozwiązania, zdecyduj się na wdrożenie HubSpot. Jest to CRM, który oferuje bogaty zestaw narzędzi do zarządzania sprzedażą, marketingiem i obsługą klienta, umożliwiając łatwą automatyzację procesów, personalizację komunikacji oraz pełną integrację z innymi systemami. Wszystko to przekłada się na zwiększoną efektywność i lepsze wyniki sprzedaży. Pomożemy Ci wdrożyć system CRM, a także zapewnimy wsparcie na innych płaszczyznach – np. w zakresie pozycjonowania czy reklamy PPC. Zapraszamy do kontaktu!
Autor: Adam Kubaszewski 29 maja 2025
Chcesz skutecznie zarządzać relacjami z klientami i dbać o ich zadowolenie lepiej niż dotychczas? W takim razie postaw na odpowiedni system CRM. Ranking, który dla Ciebie przygotowaliśmy, stanowi zestawienie najlepszych programów tego typu – wybierając jeden z nich, zyskasz możliwość zwiększenia wydajności i skuteczności działań swoich pracowników, a także usprawnisz wiele firmowych procesów. Sprawdź najlepsze CRM i zainwestuj w ten system, który najlepiej pasuje do Twojej organizacji! HubSpot Nasz ranking CRM zaczniemy od najlepszego rozwiązania – zwłaszcza w oczach przedsiębiorców, których celem było usprawnienie pracy trzech kluczowych działów: sprzedaży, obsługi klienta oraz marketingu. HubSpot to narzędzie, które działa już w ponad 135 krajach i obsługuje ponad 216 tysięcy firm, co nie jest dziełem przypadku. System pozwala zautomatyzować sprzedaż i marketing, segmentować klientów według wielu kryteriów, a także obserwować i analizować ich zachowania. Co więcej, daje dostęp do zróżnicowanych raportów, dzięki którym możliwa jest późniejsza optymalizacja działań. HubSpot jest narzędziem płatnym - co prawda ma też darmową wersję, jednak wiąże się ona z dużymi ograniczeniami. HubSpot charakteryzuje się bardzo szerokimi możliwościami integracji z zewnętrznymi systemami, co pozwala stworzyć centrum zarządzania właściwie wszystkimi aspektami firmy w jednym narzędziu. Najważniejsze zalety HubSpot to: możliwość automatyzacji sprzedaży i marketingu; szczegółowa analiza zachowań klientów; bardzo dobra organizacja kontaktów; łączenie działów sprzedaży, obsługi klienta oraz marketingu; prosty interfejs; rozbudowana aplikacja mobilna wbudowany kreator landing pages; szerokie możliwości raportowania. Pipedrive Nieco mniej rozbudowanym systemem, który jednak wciąż reprezentuje najlepsze CRM, jest Pipedrive, który koncentruje się na optymalizacji procesu sprzedażowego. Został wyposażony w liczne funkcje, które umożliwiają efektywniejsze finalizowanie transakcji oraz utrzymywanie dobrych relacji z kontrahentami. Mowa tu między innymi o generowaniu prognoz sprzedaży, śledzeniu zachowań klientów (również tych potencjalnych), automatyzacji e-mail marketingu czy zarządzaniu kontaktami. Ważną informacją dla przedsiębiorców jest bez wątpienia to, że Pipedrive ma polską wersję językową. To narzędzie idealne zwłaszcza dla małych i średnich firm. Najważniejsze zalety Pipedrive to: wiele funkcji wspierających proces sprzedaży; możliwość integracji z licznymi narzędziami; generowanie prognoz sprzedaży; polska wersja językowa; aplikacja mobilna. Salesforce Interesują Cię najlepsze CRM w chmurze? W takim razie poza HubSpotem dobrym rozwiązaniem może być Salesforce, który automatyzuje procesy sprzedażowe i działania marketingowe. Stanowi też dobrą bazę danych o klientach, dając szybki dostęp do różnych informacji i umożliwiając podejmowanie natychmiastowych działań. Wyróżnia go zastosowanie systemów sztucznej inteligencji, jak Einstein AI, które analizują dane i przewidują zachowania klientów. Nie bez znaczenia jest również fakt, że Salesforce można integrować z wieloma aplikacjami, jak: Slack, Microsoft Outlook, Google Workspace, Mailchimp czy Zapier. Minusem jest cena - to znacznie droższy system niż HubSpot. Najważniejsze zalety Salesforce: automatyzacja procesów sprzedażowych i marketingowych; szybki dostęp do informacji o klientach; narzędzia AI, które analizują dane i przewidują zachowania klientów; prosty interfejs, którego obsługa nie wymaga kompleksowego szkolenia; możliwość integracji z wieloma zewnętrznymi aplikacjami. Zoho CRM Jeżeli natomiast szukasz niedrogiego programu CRM dla małej lub średniej firmy, sprawdź Zoho. To system, który oferuje szeroki zakres funkcji, takich jak automatyzacja sprzedaży, zarządzanie leadami, e-mail marketing oraz integracje z popularnymi narzędziami (np. Google Workspace, Microsoft 365 czy Zapier). Do atutów Zoho CRM zaliczamy również możliwość dostosowania interfejsu i procesów do indywidualnych potrzeb firmy, a także wbudowaną sztuczną inteligencję, która pomaga analizować dane i przewidywać zachowania klientów. System działa w chmurze i ma aplikację mobilną, co ułatwia pracę zespołom sprzedażowym w terenie. Minusem może być brak polskiej wersji językowej i uboższe możliwości względem HubSpota. Najważniejsze zalety Zoho CRM: liczne funkcje, które automatyzują sprzedaż i marketing; możliwość integracji z popularnymi aplikacjami; możliwość indywidualnego dostosowania interfejsu; prosta obsługa; działa w chmurze i ma aplikację mobilną; przystępna cena. Creatio Nasz ranking CRM nie mógł obyć się również bez Creatio – narzędzia do zarządzania sprzedażą, marketingiem oraz obsługą klienta. Wyróżnia się on zaawansowaną automatyzacją procesów biznesowych, za co w dużej mierze odpowiada generatywna sztuczna inteligencja, a także brakiem konieczności kodowania, co pozwala na jego łatwe i szybkie wdrożenie w każdej firmie. Co więcej, Creatio oferuje zindywidualizowane cykle pracy dla wielu branż i wbudowaną funkcję BPM, dzięki której można łatwo modelować i optymalizować procesy sprzedażowe. Działa w chmurze, na urządzeniach mobilnych i może być zintegrowany z wieloma aplikacjami, jak Microsoft 365 czy Slack. Najważniejsze zalety Creatio: skuteczna automatyzacja sprzedaży, marketingu i obsługi klienta; funkcje oparte na GenAI; brak kodowania, oznaczający możliwość łatwego wdrożenia; zindywidualizowane cykle pracy; działa w chmurze i ma aplikację mobilną; możliwość integracji z wieloma aplikacjami. ActiveCampaign CRM, który jest narzędziem typu all-in-one. Dla wielu ActiveCampaign to rozwiązanie łączące zarządzanie relacjami z klientami z zaawansowaną automatyzacją marketingową. Jego największą zaletą jest mocno rozwinięta funkcja automatyzacji e-mail marketingu oraz segmentacji klientów. Umożliwia tworzenie spersonalizowanych kampanii oraz dynamicznych ścieżek sprzedażowych, co sprawia, że jest idealny dla firm stawiających na marketing oparty na danych. Integruje się z wieloma narzędziami, takimi jak Shopify, WordPress, Zapier czy Salesforce, będąc przy tym dość intuicyjnym. Najważniejsze zalety ActiveCampaign: narzędzie typu all-in-one; wiele funkcji, umożliwiających zarządzanie klientami i automatyzację procesów biznesowych; wsparcie nie tylko dla działu sprzedaży, ale również marketingu; możliwość tworzenia spersonalizowanych kampanii; szerokie możliwości integracji; intuicyjna obsługa. Insightly Najlepsze systemy CRM, które oferują „wszystko w jednym”, reprezentuje również Insightly. To intuicyjne narzędzie przeznaczone głównie dla małych i średnich firm, łączące zarządzanie relacjami z klientami z funkcjami zarządzania projektami. Oferuje moduł automatyzacji sprzedaży oraz marketingu, co ułatwia organizację pracy zespołowej. Jego dużą zaletą jest integracja z popularnymi aplikacjami, takimi jak: Gmail, Microsoft 365, Slack czy QuickBooks. Insightly ma również wbudowane narzędzia do raportowania i analizy danych, co pomaga w podejmowaniu lepszych decyzji biznesowych. System działa w chmurze i ma aplikację mobilną, zapewniając możliwość pracy zdalnej. Minusem może być brak niektórych funkcji dostępnych w bardziej rozbudowanych programach CRM, takich jak HubSpot. Najważniejsze zalety Insightly: skuteczne zarządzanie relacjami z klientami oraz projektami; moduły automatyzacji sprzedaży oraz marketingu; możliwość raportowania i analizy danych; integracja z wieloma zewnętrznymi aplikacjami; działa w chmurze i ma aplikację mobilną. Sugar Chcąc poprawić wydajność wielu działów, w tym sprzedaży, marketingu oraz obsługi klientów, warto sprawdzić (prawdopodobnie) najlepszy CRM dla startupów, czyli Sugar. Ma wszystkie niezbędne funkcje do zarządzania relacjami z klientami, zapewnia możliwość pełnej personalizacji oraz wdrożenia zarówno w chmurze, jak i lokalnie, a do tego jest bardzo intuicyjny. Wyróżnia się też łatwością wdrożenia. Minusy? Stosunkowo wysoka cena oraz mniej funkcji niż w przypadku innych CRM zaprezentowanych w rankingu. Najważniejsze zalety Sugar: wsparcie dla działów sprzedaży, marketingu i obsługi klientów; wiele funkcji do zarządzania relacjami z klientami; możliwość wdrożenia w chmurze oraz lokalnie; łatwa obsługa. Bitrix24 W naszym rankingu CRM nie mogło zabraknąć również Bitrix24. Może być rozwiązaniem dla firm poszukujących wszechstronnego systemu do zarządzania biznesem, które jednak może być przytłaczające dla mniejszych zespołów potrzebujących prostego CRM. Nie zmienia to jednak faktu, że ma wiele przydatnych funkcji, na czele z zarządzaniem kontaktami, automatyzacją marketingu, generowaniem danych o kontrahentach czy analizą lejka sprzedażowego. Co ważne, narzędzie jest dostępne w języku polskim i ma bezpłatną wersję (dla ograniczonej liczby użytkowników). Najważniejsze zalety Bitrix24: bardzo duża liczba funkcji; możliwość automatyzacji wielu procesów.; kompleksowe narzędzie dla biznesu, nie tylko z zakresu CRM; polska wersja i bezpłatny plan. Outvio Nasz ranking CRM kończymy narzędziem Outvio. Dlaczego? Ponieważ jest to jedna z najlepszych platform do automatyzacji procesów związanych z realizacją zamówień, zwrotami i obsługą posprzedażową dla e-commerce. Umożliwia optymalizację logistyki, integrując się z popularnymi systemami sklepów internetowych, takimi jak Shopify, WooCommerce, Magento czy PrestaShop. Do jego głównych zalet zaliczamy automatyzację wielu procesów oraz funkcje personalizacji brandingu w komunikacji. Najważniejsze zalety Outvio: dobre narzędzie głównie dla sklepów internetowych; liczne funkcje związane z realizacją zamówień i obsługą posprzedażową; integracja z wieloma systemami e-commerce; funkcje personalizacji brandingu. Ranking systemów CRM Mamy nadzieję, że powyższy ranking CRM pomoże Ci wybrać najlepszy CRM dla swojej firmy. Potrzebujesz wsparcia? Zapraszamy do kontaktu – oferujemy wdrożenie HubSpot oraz wiele usług, na czele z pozycjonowaniem oraz reklamą PPC , dzięki którym poprawisz efekty swoich działań marketingowych i zwiększysz przychody ze sprzedaży!
Autor: Adam Kubaszewski 22 maja 2025
Umawianie spotkań z klientami to u Ciebie szybka piłka, czy raczej kilkudniowy mailowy ping-pong? 📅 Znasz to? Propozycja terminu – odrzucenie – nowa propozycja – i tak w kółko… A Ty nie możesz porządnie zaplanować sobie tygodnia i czekasz w trybie stand-by. Dobra wiadomość – ten chaos da się uporządkować. Pokażę Ci, jak zrobić to w HubSpot, by raz na zawsze zapanować nad swoim kalendarzem. Dziś bierzemy na tapet temat, który wydaje się błahy, ale potrafi sparaliżować pracę zespołu: organizacja spotkań z klientami.