Układ blogu

Blog

Integracja ClickMeeting, Livestorm oraz GoToWebinar z HubSpotem

HubSpot słynie z szerokich możliwości integracji z zewnętrznymi usługami. Świetnie sprawdzi się także w połączeniu z narzędziami do webinarów. Przeanalizowaliśmy (i - jako praktycy - przetestowaliśmy!) integracje HubSpota z trzema popularnymi platformami webinarowymi - ClickMeeting, Livestorm oraz GoToWebinar.

Po co integrować HubSpota z narzędziami webinarowymi?


Integracja HubSpota z narzędziami do organizacji webinarów przynosi szereg korzyści. Pamiętajmy, że webinar nie jest wydarzeniem skierowanym w próżnię - ma on swoje cele marketingowe i sprzedażowe, dlatego im więcej danych zbierzemy i im więcej będziemy w stanie obrobić, tym więcej biznesowego chleba będzie można upiec z tej contentowej mąki. Dzięki integracji HubSpota z narzędziami do webinarów firmy mogą w pełni wykorzystać potencjał tych wydarzeń, usprawniając komunikację, analizę danych i konwersję leadów na klientów.


Najważniejsze zalety takiego połączenia to przede wszystkim zebranie wszystkich danych w jednym miejscu i związana z tym późniejsza automatyzacja procesów, a także bieżąca obsługa webinaru w okresie budowania zasięgu i zapraszania uczestników:

  • Automatyczne wysyłanie zaproszeń, przypomnień i podziękowań po webinarze.
  • Tworzenie spersonalizowanych ścieżek e-mailowych i follow-upów na podstawie udziału w webinarze.
  • Synchronizacja list uczestników i rejestracji bez konieczności ręcznego importowania danych.
  • Możliwość segmentacji uczestników na podstawie ich aktywności i interakcji z treściami.


W dalszym kroku zebrane dane mogą być skutecznie wykorzystane biznesowo:

  • Możliwość śledzenia, ilu uczestników faktycznie wzięło udział w webinarze i jak długo byli aktywni.
  • Analiza, które webinary generują najwięcej leadów i przekładają się na konwersję.
  • Możliwość automatycznego przypisywania leadów do handlowców na podstawie zachowań podczas webinaru.


Integracja HubSpot z Livestorm, Clickmeeting i GoToWebinar - szczegółowe możliwości


Poniższa tabela zawiera porównanie systemów pod kątem integracji.

ClickMeeting Livestorm GoTo Webinar
Rejestracja
  • Konieczność wykorzystania ClickMeeting do stworzenia strony rejestracji
  • Strona rejestracji w HubSpot może powstać jedynie wykorzystując integrację przez zewnętrzne narzędzie np. Zapier (dodatkowy koszt)
Pełna integracja z formularzami HubSpot. Zarejestrowani przez formularz HubSpot automatycznie wpadają do systemu jako zarejestrowani Pełna integracja z formularzami HubSpot. Zarejestrowani przez formularz HubSpot automatycznie wpadają do systemu jako zarejestrowani
Powiadomienia o rejestracji
  • Powiadomienia o rejestracji muszą być skonfigurowane w ClickMeeting. Templaty maili również
  • Integracja nie pozwala na ustawienie wyzwalacza w HubSpot na rejestrację w ClickMeeting
  • Można to obejść wykorzystując zewnętrzne narzędzie (np. Zapier lub Make)
  • Rejestracja na webinar może generować automatyczne powiadomienie w HubSpot
  • Można stworzyć maila w HubSpot wykorzystując istniejące templaty
  • Rejestracja na webinar może generować automatyczne powiadomienie w HubSpot
  • Można stworzyć maila w HubSpot wykorzystując istniejące templaty
Przypomnienia o Webinarze Przypomnienia o Webinarze można skonfigurować w HubSpot, ale trzeba ręcznie zaciągnąć listę zarejestrowanych uczestników przed wysłaniem powiadomienia Przypomnienia o Webinarze można skonfigurować w HubSpot, lista uczestników synchronizuje się automatycznie Przypomnienia o Webinarze można skonfigurować w HubSpot, lista uczestników synchronizuje się automatycznie
Podziękowanie za uczestnictwo Podziękowanie po Webinarze można skonfigurować w HubSpot, ale trzeba ręcznie zaciągnąć listę obecnych uczestników przed wysłaniem maila Podziękowanie po Webinarze można skonfigurować w HubSpot, lista uczestników synchronizuje się automatycznie Podziękowanie po Webinarze można skonfigurować w HubSpot, lista uczestników synchronizuje się automatycznie
Nagranie dla osób, które nie uczestniczyły Nagranie po Webinarze można wysłać przez HubSpot, ale trzeba ręcznie zaciągnąć listę nieobecnych uczestników przed wysłaniem maila Nagranie po Webinarze można wysłać przez HubSpot, lista osób, które nieuczestniczyly w webinarze może być łatwo stworzona w HuBSpot Nagranie po Webinarze można wysłać przez HubSpot, lista osób, które nieuczestniczyly w webinarze może być łatwo stworzona w HuBSpot
Tagowanie kontaktów i przepuszczanie przez akceptację
  • Lista zarejestrowanych nie synchronizuje się prawidłowo. Można użyć zewnętrznego narzędzia jak Zapier, żeby to zautomatyzować.
  • Można ręcznie co kilka dni ładować listę zarejestrowanych do HubSpot i uruchamiać proces akceptacji
  • Można proces akceptacji prowadzić poza HubSpot w ClickMeeting i do HubSpot przenieść tylko listę zaakceptowanych uczestników - tu nie jestem pewien czy ClickMeeting ma opcję, żeby z automatu nie wysyłać maila do zarejestrowanych osób, ale przepuścić ich przez proces akceptacji
  • Po rejestracji wysyłamy maila z podziękowaniem i informacją, że Twoje zgłoszenie jest weryfikowane
  • Robimy zadanie dla kogoś kto ma to zweryfikować
  • Ta osoba oznacza czy akceptuje uczestnika i to powoduje wysłanie kolejnego maila z zaprszeniem na webinar
  • Tu też mamy trudniejszą sprawę, bo rejestracja w GoTo Webinar jest tworzona od razu po wypełnieniu formularza. Nie mamy pomiędzy rejestracją i wysłanim maila możliwości zaakceptowania uczestnika
  • Oczywiście nie jest to duży problem. Można po rejestracji zawsze wysyłać maila z informacją o tym, że zaproszenie jest weryfikowane, a dopiero po odznaczeniu czegoś w HubSpot wysłać maila z linkiem do webinaru
Akcje po webinarze Nie widzimy w HubSpot, że ktoś obejrzał lub wrócił do nagrania z webinaru Widzimy w HubSpot, że ktoś wrócił do nagrania z Webinaru Widzimy w HubSpot, że ktoś wrócił do nagrania z Webinaru

Webinary z HubSpot


Potrzebujesz pomocy w konfiguracji integracji HubSpota z uslugami webinarowymi? Zespół Verseo przeprowadzi Cię przez cały proces - spotkajmy się i przeanalizujmy możliwości współpracy. 


HubSpot Insights ZNIKA
Autor: Adam Kubaszewski 28 marca 2025
HubSpot Insight odchodzi w niepamięć. Co z Twoją bazą firm? Poznaj nasze tricki i skorzystaj z porad specjalistów - sprawdź teraz!
Jak wybrać najlepszy CRM dla małej firmy?
Autor: Adam Kubaszewski 21 marca 2025
CRM - Customer Relationship Management - system niezbędny do efektywnego zrządzania relacjami z klientami. Jak wybrać dla małej firmy? Zajrzyj do artykułu!
co to jest HubSpot?
Autor: Adam Kubaszewski 7 marca 2025
CRM, HubSpot - co oznaczają te terminy i jak mogą przyczynić się do sprawnego działania Twojej firmy? Dowiedz się z naszego wpisu i poznaj HubSpot bliżej!
Share by: