Blog

Prospecting – co to jest i jak skutecznie go projektować?

Masz wrażenie, że coraz trudniej jest pozyskać nowych klientów? Nie jesteś w tym odosobniony – zmniejszona siła nabywcza społeczeństwa w połączeniu z dużą konkurencją w wielu branżach sprawia, że liczne przedsiębiorstwa zmagają się z tego typu problemami. Odpowiedzią na te bolączki może być jednak prospecting. Co to takiego i jak go używać?


Czym jest prospecting?

Prospecting zdecydowanie nie jest powszechnie znanym pojęciem, choć jego znaczenie wcale nie jest skomplikowane. Słowo „prospecting” można przetłumaczyć jako „poszukiwanie”, w tym kontekście odnoszące się do klientów. Jest to zatem szereg czynności i metod dążących do powstania bazy (listy) potencjalnych klientów (tzw. prospects). Proces skupia się zatem na selekcjonowaniu właściwych osób z całej grupy odbiorców dostępnych na rynku (tzw. suspects). Często mówi się, że prospecting polega na budowaniu rynku klientów. Można też powiedzieć, że jest to proces tworzenia sposobności sprzedaży produktu.

Kim jest prospekt?

Zanim zaczniesz stosować prospecting, warto dobrze poznać to zagadnienie. Jedną z kluczowych kwestii jest zrozumienie, kim jest prospect i odróżnienie tego pojęcia od innych podobnych używanych w procesie sprzedażowym. Co warto wiedzieć?


  • Suspect (ang. „podejrzewany”) to osoba, która może być zainteresowana danym produktem lub usługą, ale nie ma żadnych informacji na ten temat.
  • Prospect – to osoba „odsiana” z grona suspectów. Wyróżnia się tym, że wykazała oznaki zainteresowania oferowanym produktem lub usługą. Jest również gotowa udostępnić swoje dane, aby nawiązać kontakt w celu skorzystania z oferty.
  • Lead – to potencjalny klient, który wyraził zainteresowanie ofertą, a także spełnia kryteria sprzedawcy. Leady można bezpośrednio przekształcić w klientów.


Prospecting służy do pozyskiwania prospectów, a więc potencjalnych klientów znajdujących się o stopień przed leadem. Umiejętnie prowadzony może prowadzić do pozyskiwania dużej liczby nowych odbiorców danego produktu lub usługi.


Prospecting - etapy

Prospecting zapoczątkowuje proces sprzedaży. Jakie etapy prospectingu można wyróżnić i na czym one polegają?


  • Analiza potrzeb i kwalifikacja – aby zdobyć klienta, najpierw trzeba wiedzieć, czego potrzebuje i jakie są jego priorytety. Dlatego początkowym etapem prospectingu powinno być zbieranie i analizowanie szczegółowych informacji. Następnie dokonuje się kwalifikacji prospektów na podstawie wybranych kryteriów.


  • Opracowanie persony sprzedażowej – kolejnym krokiem powinna być identyfikacja potencjalnych klientów. Dokonuje się tego przez opracowanie persony sprzedażowej (sales persona), do której chcesz trafić ze swoją ofertą.


  • Nawiązanie kontaktu z prospektami – ten etap polega na nawiązaniu pierwszych relacji z potencjalnymi klientami. W tym celu wykorzystuje się szereg metod kontaktu (cold calling, cold mailing, social selling itp.). Ten etap może przynieść sukces tylko wtedy, jeśli poprzednie dwa zostaną przeprowadzone z należytą starannością i sumiennością. Oferta powinna być bowiem dopasowana do potrzeb prospecta i odpowiednio sformułowana.


  • Budowanie relacji – ten etap prospectingu jest kluczowy, ponieważ pozwala na zbudowanie zaufania i utrzymanie zainteresowania ofertą. Wymaga stosowania metod, które pozwolą potencjalnym klientom lepiej zrozumieć wartość oferowanych produktów lub usług. Na ty etapie można więc np. prowadzić regularną komunikację lub oferować bezpłatne materiały edukacyjne czy porady.


  • Zamknięcie procesu sprzedaży – czyli przekształcenie prospectów w klientów. To cel, do którego dąży prospecting. Aby go zrealizować, należy przedstawić potencjalnemu klientowi ofertę dostosowaną do jego potrzeb i oczekiwań. Na tym etapie istotne mogą być również elastyczność oraz umiejętność prowadzenia negocjacji.


Warto jednak pamiętać, że przejście przez wszystkie etapy prospectingu nie oznacza zakończenia pracy związanej ze zdobywaniem i utrzymywaniem klienta. Zdecydowanie wskazane jest dalsze budowanie relacji – dzięki temu można zdobyć lojalnego klienta, który chętnie powróci, a także będzie bardziej skłonny do rekomendowania Twojej firmy innym.


Skuteczny prospecting - jak to robić?

Skuteczny prospecting może przynieść firmie wiele korzyści. Aby natomiast osiągnąć zadowalające rezultaty, należy zastosować odpowiednie strategie i techniki. Bardzo pomocny jest także dobór właściwych narzędzi używanych w tym procesie.

Kluczowe strategie i techniki prospectingu

Jakie strategie i techniki zapewnią Ci sukces w prospectingu?


  • Segmentacja rynku – podział potencjalnych klientów na grupy według ich cech oraz potrzeb. Dla większości biznesów można wyróżnić kilka wyraźnych segmentów grupy docelowej. Segmentacja pozwala natomiast lepiej dopasować ofertę i styl komunikacji, a tym samym zwiększyć skuteczność działań.


  • Personalizacja oferty – dostosowanie jej do indywidualnych potrzeb i oczekiwań potencjalnych klientów. Klient, który ma wrażenie, że oferta jest stworzona specjalnie dla niego, będzie bardziej skłonny, aby się z nią zapoznać oraz aby z niej skorzystać.


  • Skupienie się na wartości – przedstawienie korzyści związanych z ofertą. Klient musi wiedzieć, co dokładnie zyska, korzystając z przedstawionej mu propozycji. Oferta sformułowana w odpowiedni sposób, tzn. z naciskiem na korzyści, znacznie lepiej oddziałuje na wyobraźnię. Dzięki temu staje się znacznie bardziej kusząca dla potencjalnego klienta.


  • Monitorowanie i analiza wyników – co pozwala na dostosowywanie strategii w ramach zmieniających się warunków. Warto stale analizować efektywność działań prowadzonych w ramach prospectingu. Pozwala to na identyfikację obszarów, które przynoszą najlepsze rezultaty oraz tych, które wymagają poprawy.


Warto mieć na uwadze powyższe strategie, planując działania prospectingowe. Należy również pamiętać, że wymagają one intensywnej pracy oraz cierpliwości – pozyskanie prospectów, a nastepnie przekształcenie ich w pełnoprawnych klientów nie jest bowiem procesem, który odbywa się z dnia na dzień.



Techniki prospectingu

Jakie konkretnie techniki można zastosować przy wyszukiwaniu nowych prospectów dla Twojego biznesu? Jest ich całkiem sporo, a ich dobór jest tak naprawdę dowolny. Najczęściej stosuje się:


  • cold calling – telefonowanie „na ślepo”, czyli do osób, które nie miały wcześniej styczności z firmą ani jej ofertą;
  • warm calling – telefonowanie do obecnych, byłych lub potencjalnych klientów, którzy orientują się w ofercie;
  • cold mailing – działa na podobnej zasadzie co cold calling, ale jest prowadzony drogą mailową;
  • poszukiwania przez internet – wyszukiwanie potencjalnych klientów np. za pomocą serwisów społecznościowych (takich jak LinkedIn czy Facebook);
  • organizowanie lub branie udziału w wydarzeniach tematycznych – np. targach, konferencjach.


Co istotne, nie warto się skupiać tylko na jednej metodzie pozyskiwania prospectów. Mieszanie technik zapewnia znacznie szersze możliwości dotarcia do klienta oraz pozwala zwiększyć skuteczność działań. Aby prospecting był bardziej efektywny, warto wykorzystywać też nowoczesne technologie – np. z zakresu automatyzacji. Niezwykle przydatne są też systemy CRM, które pomagają zarządzać relacjami z klientami oraz ich potrzebami.



Prospecting - najczęstsze błędy

Stosujesz prospecting, ale nie widzisz upragnionych wyników? Powodem mogą być często popełniane błędy. Należą do nich:


  • brak sprecyzowania celów – zwykle wiąże się to z chaotycznym działaniem i nieefektywnym wykorzystywaniem zasobów;


  • niedopasowanie oferty do potrzeb prospectów – ten czynnik jest kluczowy, aby móc przekształcić prospectów w klientów;


  • niedopasowana komunikacja – właściwy sposób komunikacji oraz dobór odpowiednich kanałów są niezwykle ważne przy nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji z prospectami;


  • zbyt agresywna sprzedaż – nachalność często odstrasza potencjalnych klientów;


  • brak monitorowania wyników – ich analiza jest niezbędna do odpowiedniego dostosowania działań;


  • brak odpowiednich zasobów – niekiedy prospecting nie jest skuteczny ze względu na brak odpowiednich umiejętności, narzędzi lub też po prostu pracowników.


Chcesz skutecznie pozyskiwać nowych klientów? Zwróć uwagę na właściwy dobór strategii i narzędzi oraz nie popełniaj powyższych błędów!


Dlaczego warto tworzyć jakościowy prospecting?

Prospecting to kluczowy proces w sprzedaży. Aktywne poszukiwanie i identyfikowanie potencjalnych klientów jest niezwykle istotne z punktu widzenia rozwoju przedsiębiorstwa. Regularna praca nad bazą prospectów pozwala działać firmie skutecznie i generować zyski nawet przy zmieniających się realiach rynkowych. Jakościowy prospecting pozwala też zdobywać wartościowych, stałych klientów i tworzyć z nimi trwałe relacje.


Dzięki temu wspomaga również budowanie siatki rekomendacji i renomy przedsiębiorstwa.

Współcześnie wiele branż i rynków odznacza się dużą konkurencyjnością. Dlatego przedsiębiorcy muszą aktywnie zabiegać o klientów i poszukiwać nowych odbiorców swojej oferty. Stosowanie jakościowego prospectingu ułatwia budowanie przewagi konkurencyjnej i zwiększa odporność firmy na zawirowania na rynku. Większa baza klientów czy też potencjalnych klientów pozwala bowiem przetrwać nawet w trudniejszych czasach.


Jeśli zależy Ci na sukcesie biznesu, z całą pewnością nie warto pomijać prospectingu. Bardzo istotne jest jednak również to, w jaki sposób jest prowadzony. Mamy nadzieję, że powyższe porady pomogą Ci realizować go skutecznie!


Autor: Adam Kubaszewski 30 maja 2025
Systemy CRM stanowią dzisiaj nieodłączny element strategii wielu firm. Pozwalają z jednej strony efektywnie zarządzać relacjami z klientami, a z drugiej poprawiać wyniki marketingu oraz zwiększać przychody ze sprzedaży. Sprawdź, jakie funkcje powinien mieć CRM idealny, który będzie stanowić ogromne wsparcie dla Twoich pracowników! Czym jest i jakie funkcjonalności powinien mieć CRM? CRM (Customer Relationship Management) to system do zarządzania relacjami z klientami, usprawniający sprzedaż, marketing i obsługę klienta. Umożliwia personalizację komunikacji i efektywne zarządzanie zadaniami, co zwiększa skuteczność działań biznesowych i poprawia doświadczenie klientów. Co powinien mieć dobry CRM? Funkcje, takie jak zarządzanie kontaktami, automatyzacja sprzedaży, obsługa leadów czy śledzenie interakcji. To jednak nie wszystko. Sprawdź zatem, jakie funkcje powinien mieć CRM, by w stu procentach spełnił oczekiwania – Twoje i Twoich pracowników! 14 najważniejszych funkcjonalności CRM Na rynku można znaleźć wiele systemów CRM. Funkcje, jakie mają, są bardzo zróżnicowane, jednak my wybraliśmy spośród nich 14 absolutnie niezbędnych. Jeżeli więc szukasz najlepszego wsparcia sprzedaży i obsługi kontrahentów, sprawdź, czy wybrane oprogramowanie zostało w nie wyposażone – dzięki temu zwiększysz swoje szanse na zadowolenie klientów i lepsze wyniki! Zarządzanie kontaktami To zdecydowanie jedna z najważniejszych funkcjonalności CRM, którą ma każdy system dostępny na rynku. Na czym polega? Przede wszystkim na gromadzeniu i organizowaniu informacji o klientach, w tym ich danych kontaktowych i preferencji, a także historii interakcji. Dzięki temu firmy mogą łatwiej zarządzać relacjami, śledzić reakcje konsumentów oraz szybko odpowiadać na ich potrzeby. Automatyzacja sprzedaży Dobry CRM musi automatyzować procesy sprzedażowe. Mowa tu przede wszystkim o: przypisywaniu leadów do odpowiednich handlowców; wysyłaniu e-maili i przypomnień, np. o spotkaniach; generowaniu ofert i propozycji cenowych na podstawie danych klienta; śledzeniu statusu transakcji i przypominaniu o istotnych terminach; generowaniu raportów sprzedażowych. Dzięki temu zespół sprzedaży może skupić się na innych wartościowych zadaniach, co przekłada się na szybsze zamykanie transakcji i większą efektywność. Automatyzacja redukuje także ryzyko pominięcia ważnych kroków w procesie sprzedaży, zwiększając jego przejrzystość. Zarządzanie leadami To także niezwykle istotny element dobrego systemu CRM. Funkcja ta umożliwia bowiem klasyfikowanie i śledzenie leadów w całym cyklu sprzedażowym. Efekt? Możliwość ustalania priorytetów i tym samym szybszej konwersji leadów na rzeczywistych nabywców. Ważne jest również, by CRM umożliwiał określenie skuteczności poszczególnych kanałów pozyskiwania klientów, co pozwala na optymalizację działań marketingowych. Obsługa klienta i wsparcie Do funkcjonalności CRM zaliczamy również udział w obsłudze klienta. System powinien np. rejestrować zgłoszenia serwisowe, monitorować ich status i przypisywać odpowiednie zadania konkretnym pracownikom. Dzięki temu możliwe będzie szybkie reagowanie na ewentualne problemy, a także ich skuteczniejsze rozwiązywanie (na podstawie pełnych informacji o danym kliencie). Zarządzanie kampaniami marketingowymi Wsparcie sprzedaży to nie wszystko, co powinien oferować dobry CRM. Funkcje zarządzania kampaniami marketingowymi są równie ważne, ponieważ pozwalają skuteczniej docierać do potencjalnych klientów oraz ich segmentować. System powinien umożliwiać zarządzanie kampaniami, wspierając tworzenie i realizowanie działań promujących firmę (np. mailing czy reklamy w social mediach), a także śledzić ich efektywność. Analiza i raportowanie Profesjonalny CRM pozwala na generowanie szczegółowych raportów i analiz dotyczących sprzedaży, efektywności kampanii marketingowych oraz zachowań klientów. Dzięki tym informacjom menedżerowie mogą podejmować lepsze decyzje strategiczne, bazując na realnych danych. Raportowanie umożliwia także monitorowanie wyników zespołów sprzedażowych, co pozwala na szybkie identyfikowanie obszarów wymagających poprawy. Zarządzanie zadaniami i harmonogramami Jeżeli szukasz odpowiedniego systemu i zastanawiasz się, jakie funkcje powinien mieć CRM, zwróć uwagę na zarządzanie zadaniami i harmonogramami. Powinien on umożliwiać przypisywanie konkretnych działań do pracowników oraz przypominać o terminach. Skutkuje to większą efektywnością i ograniczeniem ryzyka opóźnień do absolutnego minimum. Integracja z innymi systemami Najnowocześniejsze CRM-y pozwalają na integrację z innymi platformami, takimi jak ERP, e-commerce czy narzędzia do analizy danych. Dzięki temu informacje przepływają płynnie pomiędzy różnymi działami firmy, co zapewnia spójność danych i efektywność procesów. Integracja z systemami zewnętrznymi eliminuje także potrzebę ręcznego wprowadzania danych, co prowadzi do znacznej oszczędności czasu oraz redukcji ewentualnych błędów. Segmentacja klientów Ważną funkcjonalnością CRM jest także dokładna segmentacja bazy klientów według różnych kryteriów, takich jak np. demografia, historia zakupów, poziom zaangażowania itd. Jest to bardzo istotne nie tylko pod kątem tworzenia spersonalizowanych ofert, ale również komunikacji i pozwala znacząco zwiększyć skuteczność działań marketingowych (precyzyjniejsze kierowanie reklam i tym samym lepsze wyniki sprzedażowe). Możliwość tworzenia stron internetowych i blogów W systemie CRM warto mieć możliwość tworzenia stron i blogów, ponieważ umożliwia to bezpośrednie zarządzanie treściami marketingowymi i komunikacją z klientami z poziomu jednej platformy. Dzięki temu firmy mogą skuteczniej budować relacje z odbiorcami, dostarczając im wartościowe informacje, aktualności czy poradniki, które zwiększają zaangażowanie i lojalność. Ponadto integracja tych funkcji z CRM pozwala lepiej śledzić reakcje użytkowników, analizować skuteczność publikowanych treści i personalizować dalsze działania marketingowe w oparciu o dane zgromadzone w systemie. Zarządzanie uprawnieniami Do ważnych funkcjonalności CRM zaliczamy również możliwość nadawania i odbierania uprawnień wybranym użytkownikom. Dzięki temu do minimum zostanie ograniczone wszelkie ryzyko – np. związane z dostępem do faktur czy kluczowych danych pracowników. To także pewność, że każdy pracownik doskonale wie, co ma robić i jaki obszar powinien traktować priorytetowo. Zarządzanie cennikami i ofertami System CRM powinien także ułatwiać tworzenie, przechowywanie i wysyłanie ofert handlowych oraz cenników, co przyspiesza proces sprzedaży. Dzięki zintegrowanemu systemowi pracownicy mają dostęp do aktualnych cen i szczegółów oferty, co zapewnia spójność ich działań i znacząco usprawnia pracę. Pozwala to również na szybszą reakcję na zapytania klientów, co przekłada się na wyższą efektywność procesu sprzedaży. Mobilny dostęp do systemu Nowoczesne CRM-y oferują aplikacje mobilne, które pozwalają na zarządzanie danymi i komunikację z klientami w dowolnym miejscu i czasie. Dzięki temu pracownicy mogą realizować swoje zadania zdalnie, co zwiększa elastyczność i przyspiesza reakcję na zapytania klientów. Mobilny dostęp do systemu umożliwia także łatwiejszą współpracę między zespołami, co z kolei znacząco poprawia efektywność działań. Integracja z systemem płatności Na koniec coś o płatnościach w CRM. Funkcje integracji z systemami płatności, generowania faktur czy monitorowania zaległości są istotne, ponieważ pozwalają na łatwe zarządzanie całym procesem, zapewniają szybki dostęp do informacji o stanie finansowym firmy i pomagają w terminowym ściąganiu należności. Wszystko to poprawia płynność finansową oraz efektywność działań danej organizacji. Jeżeli szukasz odpowiedniego systemu CRM, który ma niezbędne funkcje i daje więcej możliwości niż inne dostępne na rynku rozwiązania, zdecyduj się na wdrożenie HubSpot. Jest to CRM, który oferuje bogaty zestaw narzędzi do zarządzania sprzedażą, marketingiem i obsługą klienta, umożliwiając łatwą automatyzację procesów, personalizację komunikacji oraz pełną integrację z innymi systemami. Wszystko to przekłada się na zwiększoną efektywność i lepsze wyniki sprzedaży. Pomożemy Ci wdrożyć system CRM, a także zapewnimy wsparcie na innych płaszczyznach – np. w zakresie pozycjonowania czy reklamy PPC. Zapraszamy do kontaktu!
Autor: Adam Kubaszewski 29 maja 2025
Chcesz skutecznie zarządzać relacjami z klientami i dbać o ich zadowolenie lepiej niż dotychczas? W takim razie postaw na odpowiedni system CRM. Ranking, który dla Ciebie przygotowaliśmy, stanowi zestawienie najlepszych programów tego typu – wybierając jeden z nich, zyskasz możliwość zwiększenia wydajności i skuteczności działań swoich pracowników, a także usprawnisz wiele firmowych procesów. Sprawdź najlepsze CRM i zainwestuj w ten system, który najlepiej pasuje do Twojej organizacji! HubSpot Nasz ranking CRM zaczniemy od najlepszego rozwiązania – zwłaszcza w oczach przedsiębiorców, których celem było usprawnienie pracy trzech kluczowych działów: sprzedaży, obsługi klienta oraz marketingu. HubSpot to narzędzie, które działa już w ponad 135 krajach i obsługuje ponad 216 tysięcy firm, co nie jest dziełem przypadku. System pozwala zautomatyzować sprzedaż i marketing, segmentować klientów według wielu kryteriów, a także obserwować i analizować ich zachowania. Co więcej, daje dostęp do zróżnicowanych raportów, dzięki którym możliwa jest późniejsza optymalizacja działań. HubSpot jest narzędziem płatnym - co prawda ma też darmową wersję, jednak wiąże się ona z dużymi ograniczeniami. HubSpot charakteryzuje się bardzo szerokimi możliwościami integracji z zewnętrznymi systemami, co pozwala stworzyć centrum zarządzania właściwie wszystkimi aspektami firmy w jednym narzędziu. Najważniejsze zalety HubSpot to: możliwość automatyzacji sprzedaży i marketingu; szczegółowa analiza zachowań klientów; bardzo dobra organizacja kontaktów; łączenie działów sprzedaży, obsługi klienta oraz marketingu; prosty interfejs; rozbudowana aplikacja mobilna wbudowany kreator landing pages; szerokie możliwości raportowania. Pipedrive Nieco mniej rozbudowanym systemem, który jednak wciąż reprezentuje najlepsze CRM, jest Pipedrive, który koncentruje się na optymalizacji procesu sprzedażowego. Został wyposażony w liczne funkcje, które umożliwiają efektywniejsze finalizowanie transakcji oraz utrzymywanie dobrych relacji z kontrahentami. Mowa tu między innymi o generowaniu prognoz sprzedaży, śledzeniu zachowań klientów (również tych potencjalnych), automatyzacji e-mail marketingu czy zarządzaniu kontaktami. Ważną informacją dla przedsiębiorców jest bez wątpienia to, że Pipedrive ma polską wersję językową. To narzędzie idealne zwłaszcza dla małych i średnich firm. Najważniejsze zalety Pipedrive to: wiele funkcji wspierających proces sprzedaży; możliwość integracji z licznymi narzędziami; generowanie prognoz sprzedaży; polska wersja językowa; aplikacja mobilna. Salesforce Interesują Cię najlepsze CRM w chmurze? W takim razie poza HubSpotem dobrym rozwiązaniem może być Salesforce, który automatyzuje procesy sprzedażowe i działania marketingowe. Stanowi też dobrą bazę danych o klientach, dając szybki dostęp do różnych informacji i umożliwiając podejmowanie natychmiastowych działań. Wyróżnia go zastosowanie systemów sztucznej inteligencji, jak Einstein AI, które analizują dane i przewidują zachowania klientów. Nie bez znaczenia jest również fakt, że Salesforce można integrować z wieloma aplikacjami, jak: Slack, Microsoft Outlook, Google Workspace, Mailchimp czy Zapier. Minusem jest cena - to znacznie droższy system niż HubSpot. Najważniejsze zalety Salesforce: automatyzacja procesów sprzedażowych i marketingowych; szybki dostęp do informacji o klientach; narzędzia AI, które analizują dane i przewidują zachowania klientów; prosty interfejs, którego obsługa nie wymaga kompleksowego szkolenia; możliwość integracji z wieloma zewnętrznymi aplikacjami. Zoho CRM Jeżeli natomiast szukasz niedrogiego programu CRM dla małej lub średniej firmy, sprawdź Zoho. To system, który oferuje szeroki zakres funkcji, takich jak automatyzacja sprzedaży, zarządzanie leadami, e-mail marketing oraz integracje z popularnymi narzędziami (np. Google Workspace, Microsoft 365 czy Zapier). Do atutów Zoho CRM zaliczamy również możliwość dostosowania interfejsu i procesów do indywidualnych potrzeb firmy, a także wbudowaną sztuczną inteligencję, która pomaga analizować dane i przewidywać zachowania klientów. System działa w chmurze i ma aplikację mobilną, co ułatwia pracę zespołom sprzedażowym w terenie. Minusem może być brak polskiej wersji językowej i uboższe możliwości względem HubSpota. Najważniejsze zalety Zoho CRM: liczne funkcje, które automatyzują sprzedaż i marketing; możliwość integracji z popularnymi aplikacjami; możliwość indywidualnego dostosowania interfejsu; prosta obsługa; działa w chmurze i ma aplikację mobilną; przystępna cena. Creatio Nasz ranking CRM nie mógł obyć się również bez Creatio – narzędzia do zarządzania sprzedażą, marketingiem oraz obsługą klienta. Wyróżnia się on zaawansowaną automatyzacją procesów biznesowych, za co w dużej mierze odpowiada generatywna sztuczna inteligencja, a także brakiem konieczności kodowania, co pozwala na jego łatwe i szybkie wdrożenie w każdej firmie. Co więcej, Creatio oferuje zindywidualizowane cykle pracy dla wielu branż i wbudowaną funkcję BPM, dzięki której można łatwo modelować i optymalizować procesy sprzedażowe. Działa w chmurze, na urządzeniach mobilnych i może być zintegrowany z wieloma aplikacjami, jak Microsoft 365 czy Slack. Najważniejsze zalety Creatio: skuteczna automatyzacja sprzedaży, marketingu i obsługi klienta; funkcje oparte na GenAI; brak kodowania, oznaczający możliwość łatwego wdrożenia; zindywidualizowane cykle pracy; działa w chmurze i ma aplikację mobilną; możliwość integracji z wieloma aplikacjami. ActiveCampaign CRM, który jest narzędziem typu all-in-one. Dla wielu ActiveCampaign to rozwiązanie łączące zarządzanie relacjami z klientami z zaawansowaną automatyzacją marketingową. Jego największą zaletą jest mocno rozwinięta funkcja automatyzacji e-mail marketingu oraz segmentacji klientów. Umożliwia tworzenie spersonalizowanych kampanii oraz dynamicznych ścieżek sprzedażowych, co sprawia, że jest idealny dla firm stawiających na marketing oparty na danych. Integruje się z wieloma narzędziami, takimi jak Shopify, WordPress, Zapier czy Salesforce, będąc przy tym dość intuicyjnym. Najważniejsze zalety ActiveCampaign: narzędzie typu all-in-one; wiele funkcji, umożliwiających zarządzanie klientami i automatyzację procesów biznesowych; wsparcie nie tylko dla działu sprzedaży, ale również marketingu; możliwość tworzenia spersonalizowanych kampanii; szerokie możliwości integracji; intuicyjna obsługa. Insightly Najlepsze systemy CRM, które oferują „wszystko w jednym”, reprezentuje również Insightly. To intuicyjne narzędzie przeznaczone głównie dla małych i średnich firm, łączące zarządzanie relacjami z klientami z funkcjami zarządzania projektami. Oferuje moduł automatyzacji sprzedaży oraz marketingu, co ułatwia organizację pracy zespołowej. Jego dużą zaletą jest integracja z popularnymi aplikacjami, takimi jak: Gmail, Microsoft 365, Slack czy QuickBooks. Insightly ma również wbudowane narzędzia do raportowania i analizy danych, co pomaga w podejmowaniu lepszych decyzji biznesowych. System działa w chmurze i ma aplikację mobilną, zapewniając możliwość pracy zdalnej. Minusem może być brak niektórych funkcji dostępnych w bardziej rozbudowanych programach CRM, takich jak HubSpot. Najważniejsze zalety Insightly: skuteczne zarządzanie relacjami z klientami oraz projektami; moduły automatyzacji sprzedaży oraz marketingu; możliwość raportowania i analizy danych; integracja z wieloma zewnętrznymi aplikacjami; działa w chmurze i ma aplikację mobilną. Sugar Chcąc poprawić wydajność wielu działów, w tym sprzedaży, marketingu oraz obsługi klientów, warto sprawdzić (prawdopodobnie) najlepszy CRM dla startupów, czyli Sugar. Ma wszystkie niezbędne funkcje do zarządzania relacjami z klientami, zapewnia możliwość pełnej personalizacji oraz wdrożenia zarówno w chmurze, jak i lokalnie, a do tego jest bardzo intuicyjny. Wyróżnia się też łatwością wdrożenia. Minusy? Stosunkowo wysoka cena oraz mniej funkcji niż w przypadku innych CRM zaprezentowanych w rankingu. Najważniejsze zalety Sugar: wsparcie dla działów sprzedaży, marketingu i obsługi klientów; wiele funkcji do zarządzania relacjami z klientami; możliwość wdrożenia w chmurze oraz lokalnie; łatwa obsługa. Bitrix24 W naszym rankingu CRM nie mogło zabraknąć również Bitrix24. Może być rozwiązaniem dla firm poszukujących wszechstronnego systemu do zarządzania biznesem, które jednak może być przytłaczające dla mniejszych zespołów potrzebujących prostego CRM. Nie zmienia to jednak faktu, że ma wiele przydatnych funkcji, na czele z zarządzaniem kontaktami, automatyzacją marketingu, generowaniem danych o kontrahentach czy analizą lejka sprzedażowego. Co ważne, narzędzie jest dostępne w języku polskim i ma bezpłatną wersję (dla ograniczonej liczby użytkowników). Najważniejsze zalety Bitrix24: bardzo duża liczba funkcji; możliwość automatyzacji wielu procesów.; kompleksowe narzędzie dla biznesu, nie tylko z zakresu CRM; polska wersja i bezpłatny plan. Outvio Nasz ranking CRM kończymy narzędziem Outvio. Dlaczego? Ponieważ jest to jedna z najlepszych platform do automatyzacji procesów związanych z realizacją zamówień, zwrotami i obsługą posprzedażową dla e-commerce. Umożliwia optymalizację logistyki, integrując się z popularnymi systemami sklepów internetowych, takimi jak Shopify, WooCommerce, Magento czy PrestaShop. Do jego głównych zalet zaliczamy automatyzację wielu procesów oraz funkcje personalizacji brandingu w komunikacji. Najważniejsze zalety Outvio: dobre narzędzie głównie dla sklepów internetowych; liczne funkcje związane z realizacją zamówień i obsługą posprzedażową; integracja z wieloma systemami e-commerce; funkcje personalizacji brandingu. Ranking systemów CRM Mamy nadzieję, że powyższy ranking CRM pomoże Ci wybrać najlepszy CRM dla swojej firmy. Potrzebujesz wsparcia? Zapraszamy do kontaktu – oferujemy wdrożenie HubSpot oraz wiele usług, na czele z pozycjonowaniem oraz reklamą PPC , dzięki którym poprawisz efekty swoich działań marketingowych i zwiększysz przychody ze sprzedaży!
Autor: Adam Kubaszewski 22 maja 2025
Umawianie spotkań z klientami to u Ciebie szybka piłka, czy raczej kilkudniowy mailowy ping-pong? 📅 Znasz to? Propozycja terminu – odrzucenie – nowa propozycja – i tak w kółko… A Ty nie możesz porządnie zaplanować sobie tygodnia i czekasz w trybie stand-by. Dobra wiadomość – ten chaos da się uporządkować. Pokażę Ci, jak zrobić to w HubSpot, by raz na zawsze zapanować nad swoim kalendarzem. Dziś bierzemy na tapet temat, który wydaje się błahy, ale potrafi sparaliżować pracę zespołu: organizacja spotkań z klientami.