Układ blogu

Blog

HubSpot Starter - jakie automatyzacje oferuje?

Zaawansowane automatyzacje w CRM są główną siłą modułów HubSpota w wersjach Professional i Enterprise. Możliwość dowolnego zaprojektowania procesów, powiązań pomiędzy obiektami, działaniami kontaktów i aktywnościami marketingowymi czy sprzedażowymi to realny game changer. Moduły Starter są co prawda pozbawione tej możliwości w rozbudowanej formie, jednak wciąż są w stanie zaoferować proste automatyzacje - i to takie, które mają znaczenie.


Przejdźmy przez proste automatyzacje w modułach Marketing Hub Starter oraz Sales Hub Starter.


Marketing Hub Starter - co można zautomatyzować?


Jako że ważnym elementem Marketing Huba jest funkcja wysyłania maili marketingowych, automatyzacje dotyczą właśnie jej. Po wysyłce na przykład newslettera możemy więc zaplanować kolejne akcje, które będą bazować na reakcji odbiorcy na otrzymaną wiadomość.


Wyzwalaczem, czyli bodźcem do uruchomienia automatyzacji mogą być następujące wyniki: 


  • Odbiorca kliknął w link w mailu
  • Odbiorca oznaczył kontakt jako spam
  • Odbiorca otrzymał maila
  • Odbiorca otworzył maila
  • Odbiorca odpowiedział na maila
  • Do odbiorcy został wysłany email 
  • Wiadomość nie została dostarczona do odbiorcy
  • Odbiorca wypisał się z komunikacji marketingowej 


Ustawiamy automatyczne akcje, których w starterze może być maksymalnie 10 w ramach jednego tzw. workflow. 


Automatycznymi akcjami do wyboru są: 


  • Wysłanie kolejnego maila marketingowego
  • Wysłanie maila/powiadomienia wewnętrznego do jednego z pracowników
  • Stworzenie zadania dla jednego z pracowników, na przykład dla opiekuna danego klienta czy handlowca pracującego nad podpisaniem umowy z danym prospektem
  • Dodanie do statycznej listy kontaktów w celu późniejszej segmentacji - na przykład utworzenie osobnej listy kontaktów, które kliknęły w link dedykowany konkretnej akcji promocyjnej
  • Usunięcie ze statycznej listy
  • Dodanie lub usunięcie z "Ads Audience", tj. konkretnej grupy odbiorców reklam w systemie Google Ads
  • Stworzenie nowego rekordu w bazie 


Co to oznacza? Automatyzacja Starter w praktyce


Akcja może być wykonywana natychmiast lub zostać opóźniona o dowolnie zdefiniowany przez nas okres - w ten sposób system z aptekarską dokładnością odczeka kilka godzin czy dni zanim sprawdzi, czy ktoś np. Otworzył wiadomość czy kliknął link w mailu, żeby wykonać kolejną akcję.


Przykład: 

  1. Wysyłamy maila marketingowego z linkiem, że pojawił się nowy produkt 
  2. Ustawiamy automatyzację na wyzwalacz - odbiorca kliknął w link znajdujący się w treści. 


Jeżeli klient odbiorca kliknął w link, startują automatyczne akcje:


  1. Wysyłamy wewnętrzne powiadomienie do opiekuna klienta
  2. Dodajemy odbiorcę do listy kontaktów, które kliknęły w link - później można do całej listy wysłać ponowną komunikację czy zlecić handlowcom wykonanie rozmowy telefonicznej.

automatyzacja HubSpot Starter w praktyce

Automatyczna wysyłka e-maila po wypełnieniu formularza

Inną opcją prostej automatyzacji jest ustawienie automatycznej wysyłki e-maila po wypełnieniu formularza. Jeśli więc klient wypełni na przykład formularz kontaktowy, możemy od razu wysłać mu automatyczne potwierdzenie, że wiadomość dotarła, a w pierwszej wolnej chwili skontaktuje się z nim wyznaczony specjalista. Poza tym to dobre miejsce, by umieścić tam również dodatkowe materiały, które mogą być przydatne - stworzony przez nas poradnik czy przedstawienie filozofii firmy.

automatyzacja wysyłki e-maila via HubSpot

Sales Hub Starter - co można zautomatyzować?

W Sales Hubie mamy do dyspozycji dwa rodzaje automatyzacji - obydwie dotyczą lejków sprzedażowych.


Kiedy deal (szansa sprzedaży) osiąga konkretny etap w lejku, możemy: 

  • automatycznie wyznaczyć wybranemu użytkownikowi zadanie po określonym czasie
  • automatycznie wysłać powiadomienie wewnętrzne


Przykład: 

  1. Szansa sprzedaży trafia na etap Wysłana Oferta. 
  2. Ustawiamy automatyzację na powyższy wyzwalacz
  3. Automatycznie po 3 dniach (możemy ustawić dowolnie) dostajemy zadanie - Zadzwoń i zapytaj czy prospekt zapoznał się z ofertą
  4. Wysyłamy automatycznie powiadomienie do szefa sprzedaży, żeby zawsze był na bieżąco i wiedział, ile ofert jest wysyłanych. 



Sales Hub Starter - możliwości automatyzacji

Automatyzacja marketingu i sprzedaży z Verseo

Potrzebujesz pomocy z zaprojektowaniem automatyzacji w swojej firmie? Specjaliści Verseo meldują gotowość do boju!

Integracja Clickmeeting i HubSpota
Autor: Adam Kubaszewski 8 kwietnia 2025
HubSpot oraz narzędzia do webinarów? Sprawdź jak HubSpot dogada się z ClickMeeting, Livestrom oraz GoToWebinar - narzędziach testowanych przez nas!
HubSpot Insights ZNIKA
Autor: Adam Kubaszewski 28 marca 2025
HubSpot Insight odchodzi w niepamięć. Co z Twoją bazą firm? Poznaj nasze tricki i skorzystaj z porad specjalistów - sprawdź teraz!
Jak wybrać najlepszy CRM dla małej firmy?
Autor: Adam Kubaszewski 21 marca 2025
CRM - Customer Relationship Management - system niezbędny do efektywnego zrządzania relacjami z klientami. Jak wybrać dla małej firmy? Zajrzyj do artykułu!
Share by: