Układ blogu

Blog

HubSpot cennik 2025 - omówienie zmian

HubSpot to potężne narzędzie - zdolne do zasilania niemal każdej firmy na pewnym poziomie dojrzałości organizacyjnej. Z wielką uniwersalnością często idzie jednak pewne zagubienie - mnogość pakietów z różnymi opcjami potrafi na początkowym etapie wprowadzić nieco zamieszania. Cennik HubSpot mimo najlepszych intencji bywa czasem niejasny - zwłaszcza że w tym roku jesteśmy uczestnikami sporej aktualizacji struktury zarówno elementów HubSpota, jak i powiązanych z nią finalnych użytkowników.


Cennik HubSpot przed marcem 2025


Dotychczas założenia wyglądały następująco:


  • Mamy do wyboru 5 Hubów - Marketing, Sales, CMS, Service i Operations, każdy w wersjach: Free, Starter, Professional, Enterprise. Każdy z nich opiera się na tej samej CRM-owej bazie, jednak są one dedykowane innego rodzaju aktywnościom. Więcej o konkretnych Hubach możesz poczytać tutaj
  • Każdy portal mógł mieć 2500 użytkowników - ich konta były bezpłatne, a uprawnienia mogą być dowolnie definiowane - od “view only” po bycie pełnym administratorem z zaawansowanymi możliwościami edycji danych w systemie. 
  • Miejsce płatne, czyli dedykowany handlowcom Sales Seat był wymagany do bardziej zaawansowanych aktywności sprzedażowych, takich jak wysyłanie sekwencji. Wersje Sales Huba zawierały określoną liczbę takich miejsc (np. Sales Pro - 5 miejsc), które w przypadku zwiększenia załogi można było dodatkowo dokupić.


Cennik HubSpot po aktualizacji (2025)


Rok 2024 przyniósł potężną aktualizację całego systemu. Przejdźmy po kolei przez najważniejsze zmiany:


CMS Hub ewoluuje w Content Hub


Content Hub można określić jako CMS Hub na sterydach. Oprócz już obecnego kreatora stron system wzbogaca się o rozbudowane możliwości związane z edycją contentu za pomocą AI. 


HubSpot zyskuje na przykład funkcję Content Remix:


Content Remix pozwala na odświeżenie istniejących zasobów i nadanie im nowego życia. Może to być wpis na blogu lub nawet krótki fragment tekstu, który HubSpot wykorzysta do stworzenia szerokiego wachlarza powiązanych materiałów.


Oprócz tradycyjnych wpisów na platformach społecznościowych, Content Remix generuje także grafiki, treści do Google Ads oraz e-maile marketingowe, które bazują na pierwotnym materiale. Dzięki tej funkcji możliwe jest efektywne wykorzystanie istniejących zasobów w różnych kanałach komunikacji, co zwiększa ich wartość i skuteczność. Dla marketerów oznacza to szybszą i bardziej wydajną pracę.


Inną cenną opcją jest możliwość wygenerowania audio na podstawie tekstu i umieszczenia opcji odtwarzania bezpośrednio w treści. Jest to duże udogodnienie między innymi dla osób niedowidzących i niewidomych, ale przyda się właściwie wszędzie - możliwość odsłuchania artykułu zamiast przeczytania go to coraz częściej spotykana forma konsumpcji treści.


Content Hub dla użytkownika - w skrócie:


  • Jeśli jesteś obecnym użytkownikiem CMS Huba, możesz przedłużyć subskrypcję - nie będziesz jednak mógł korzystać z dodatkowych funkcji oferowanych przez Content Hub
  • Strony typu landing page znikają z Marketing Huba i stają się częścią Content Huba - to zmiana, która ma duże znaczenie w przypadku sporej części firm
  • Istnieje możliwość zakupu pakietu Marketing +, czyli połączenia Marketing Huba oraz Content Huba w niższej cenie, niż gdyby kupować je pojedynczo.

Zmiana w strukturze użytkowników

Największą nowością jest pojawienie się dwóch nowych rodzajów użytkowników - czyli użytkowników serwisowych i tzw. Core Seatów.


  • Core Seat - czyli “zwykły” użytkownik, któremu możemy zdefiniować dowolne uprawnienia. Według nowego cennika każdy taki user, który nie jest uwzględniony w początkowym pakiecie jest płatny w zależności od wybranej wersji Huba.
  • Service Seat - czyli użytkownik dedykowany opiece posprzedażowej. Ma dostęp do Help Desku, czyli panelu zarządzania zgłoszeniami serwisowymi. Obok możliwości związanych z supportem miejsce zawiera wszystkie opcje Core Seata.
  • Sales Seat - czyli użytkownicy dedykowani sprzedaży - tutaj nic się nie zmienia. Obok możliwości związanych ze sprzedażą miejsce zawiera wszystkie opcje Core Seata.
  • Bezpłatni użytkownicy zwani teraz View-Only Seats również mogą być dodawani do systemu - mogą jednak widzieć dane bez możliwości ich edycji.


Wybierając dowolny Hub w konkretnej wersji otrzymujesz więc predefiniowany zestaw płatnych miejsc, który można swobodnie powiększyć do swoich wymagań, jeśli np. zespół sprzedażowy czy serwisowy zwiększa swoją liczebność.

Aktualna liczba miejsc w pakietach i koszty użytkowników

Na opłatę za korzystanie z HubSpota składa się więc koszt subskrypcji oprogramowania, do czego dochodzi ewentualny koszt dodatkowych użytkowników nieuwzględnionych w pakiecie oraz koszt wdrożenia.


Uwaga: poniższe koszty za użytkowników z uwagi na zmieniające się kursy walut i politykę HubSpota są orientacyjne.



Sales Hub - cena za użytkownika


  • Sales Hub Starter - 20 dolarów miesięcznie za użytkownika
  • Sales Hub Professional - 100 dolarów miesięcznie za użytkownika
  • Sales Hub Enterprise - 150 dolarów miesięcznie za użytkownika


Service Hub - cena za użytkownika


  • Service Hub Starter -  20 dolarów miesięcznie za użytkownika
  • Service Hub Professional - 100 dolarów miesięcznie za użytkownika
  • Service Hub Enterprise - 150 dolarów miesięcznie za użytkownika


Marketing Hub - cena za użytkownika


  • Marketing Hub Starter - około 20 euro za jedno miejsce Core Seat
  • Marketing Hub Professional - 3 Core Seaty w pakiecie, koszt dodatkowego miejsca: około 49 euro miesięcznie
  • Marketing Hub Enterprise - 5 Core Seatów w pakiecie, koszt dodatkowego miejsca: około 75 euro miesięcznie


Content Hub - cena za użytkownika


  • Content Hub Starter - około 20 euro za jedno miejsce Core Seat
  • Content Hub Professional - 3 Core Seaty w pakiecie, koszt dodatkowego miejsca: około 68 euro miesięcznie
  • Content Hub Enterprise - 5 Core Seatów, koszt dodatkowego miejsca: około 98 euro miesięcznie



Żeby lepiej zobrazować powyższe dane, przejdźmy przez kilka przykładów:


Przykład 1 - Sales Professional


Zależy Ci na lepszej organizacji sprzedaży w firmie. Po analizie decydujesz się na Sales Hub - z uwagi na automatyzacje decydujesz się na wersję Professional. W pakiecie Sales Hub Pro otrzymujesz wybraną liczbę Sales Seat oraz nielimitowaną liczbę miejsc View-Only. Możesz dokupić do tego użytkowników z Sales Seatem (funkcjonalności sprzedażowe) lub z Core Seatem (uniwersalne zarządzanie danymi w CRM, ale bez dodatkowych opcji wspomagających sprzedaż).


Przykład 2 - Marketing Professional


Chcesz zintensyfikować działania marketingowe i zebrać je w jednej platformie. Decydujesz się na Marketing Hub w wersji Professional. W pakiecie otrzymujesz 3 miejsca Core Seat oraz nielimitowaną liczbę miejsc View-Only.


Przykład 3 - Service Starter


Chcesz usprawnić opiekę posprzedażową. Nie miałeś wcześniej do czynienia z HubSpotem, więc na początek decydujesz się na Service Hub w wersji Starter. W ramach pakietu masz wybraną liczbę płatnych miejsc Service Seat i nielimitowaną liczbę miejsc View-Only. Każde dodatkowe miejsce Service Seat lub Core Seat będzie kosztować około 23 euro miesięcznie.



Automatyzacja marketingu i sprzedaży z Verseo

Potrzebujesz pomocy w wyborze pakietu i całościowym wdrożeniu systemu CRM? Skontaktuj się z nami i zobacz, jak HubSpot może wznieść Twój biznes na wyższy poziom!

Integracja Clickmeeting i HubSpota
Autor: Adam Kubaszewski 8 kwietnia 2025
HubSpot oraz narzędzia do webinarów? Sprawdź jak HubSpot dogada się z ClickMeeting, Livestrom oraz GoToWebinar - narzędziach testowanych przez nas!
HubSpot Insights ZNIKA
Autor: Adam Kubaszewski 28 marca 2025
HubSpot Insight odchodzi w niepamięć. Co z Twoją bazą firm? Poznaj nasze tricki i skorzystaj z porad specjalistów - sprawdź teraz!
Jak wybrać najlepszy CRM dla małej firmy?
Autor: Adam Kubaszewski 21 marca 2025
CRM - Customer Relationship Management - system niezbędny do efektywnego zrządzania relacjami z klientami. Jak wybrać dla małej firmy? Zajrzyj do artykułu!
Share by: